Citat:
Ursprungligen postat av
kkkrim
Så, det blir alltså inte elakare i ett virusnedtryckande samhälle nu, har jag förstått Er rätt?
Det var den frågan Ni svarade på?
Ert inlägg jag svarade på var ett försök att förminska riskerna med fri spridning och att varna för att stänga in smittan då det skulle utvecklas åt det elakare hållet och det är direkt felaktigt, fri spridning premierar mutation åt alla inklusive elakare håll och åtgärderna bestämmer vilket som blir dominerande medans isolation premierar åt mildare eller lång inkubation så det kan ta sig vidare, om något så ger fri spridning ökad risk för en mutation åt "världsdödarhåll" samtidigt som isolation premierar "förkylning".
Att Ni nu håller på att trassla in Er i det felaktiga resonemanget är talande och man kan helt bortse från grundpåståendet och sannolikt en stor del av allt Ni skriver då Ni verkar ha en politisk agenda med Era inlägg.
Tack, men du behöver inte Nia mig. Jag är en vanlig person.
Frågeställningen var varför inte den vanliga influensan också riskerar att mutera och blir farligare. Det var det jag besvarade.
Jag anser att ett virus som sprider sig mer aggressivt (högre R-värde) är elakare.