Citat:
Jag kan kort bara konstatera att ja det blir såklart mycket spekulationer vilket gäller ALLLA spår eftersom teknisk bevisning saknas.1) du framför bara känsloargument ingen faktisk bevisning.
2) man utredde Skandiamannen flera gånger tvärtemot vad du säger
3) det finns ingen teknisk bevisning
4) slutsatserna om hans beteende efter MOP har överdrivits och förvanskats
5) Du har bevisläget, det är inte Skandiamannen som ska bevisa sin oskuld. Glöm inte att du (KP) ska bevisa gärningen.
6) Det är CP (2.0) . om igen. Ingen teknisk bevisning eller vittnen som styrker hypotesen utan LL, TP och KP har bara plockat ut det som stärker sin hypotes och strykt det som direkt talar emot att Skandiamannen var gärningsman.
Alla var så säkra på att CP var GM. Sedan föll detta fabricerade fall med falska bevis ihop som ett korthus.
7) Mordvapnet: KP kan inre förklara mordvapnet. Enda förklaringen KP ger är att OP sköts därför hade Skandiamannen ett vapen. Förklaringen om vapenhandlaren visade sig vara fel vid provskjutningen. Varför skulle vapenhandlaren låna ut ett vapen till Skandiamannen? Hela storyn om vapenhandlaren och Skandiamannen är ett desperat påhitt.
Vem känner inte någon med vapen?
Varannan man jag känner har vapenlicens. Och ingen lånar ut dem.
8) Politiska motiv: finns inga tecken eller bevis för att Skandiamannen var medlem eller hyste sympatier för någon extrem organisation. Även om han hade varit sympatisör för EAP så har polisen aldrig funnit några bevis mot tex EAP. Skandiamannen hade inget motiv.
Att utmåla alla palmekritiker som presumtiva GM är oärligt.
9) Att Skandiamannen levde sig in i MOP är inget att yvas över.
Det var en stor händelse i hans liv.
Att vara så nära händelsernas centrum. Jämförbart är att ha närvarat vif Gustaf den III:s bal när han sköts. Se på Anna Hage som skrev en bok om hennes upplevelse där hon tar upp hur stor inverkan denna händelse hade på henne och hennes liv.
10) Återvände till Skandia ca 23.40: Skandiamannen var tillbaka till Skandia och hur trollar man bort det? Finns ingen bevis eller vittnesuppgifter som kan förklara det.
11) De enda vittnen KP hänvisar till är YN och han Jeppson.
Det är osäkert att YN såg GM men YN fick se foton av Skandiamannen och hon tog bort honom direkt. Jeppson såg bara en man i mörka kläder enligt sina vittnesuppgifter.
Dina bevis är "kusligt" och "synnerligen" och ett hopkok av amatörpsykologiska antaganden.
Du drar extrema slutsatser av vad Skandiamannen sagt.
Att "skottet mot Lisbet var skottet som mot ett oskyldigt djur".
Ja, eftersom LP inte hade med orsaken till att OP blev mördad så var hon på så sätt oskyldig.
Ungefär som att GM hade valt att skjuta mot Jackie Kennedy när JFK sköts av LHO 1963.
Ingen teknisk bevisning.
Plockat och valt bland vittnesuppgifterna.
Vid CP-rättegången fanns betydligt fler vittnen för att peka ut CP. Vem pekar ut Skandiamannen?
Vad har du mer än amatörpsykologiska antaganden?
Bekännelsebreven?
En av de mest desperata handlingarna i hur man försökt binda Skandiamannen till mordet.
Ni som förespråkar Skandiamannen ska ta fram hållbara och entydiga bevis.
Ni har ingenting.
Förutom en man som tyckte att MOP var det mest dramatiska som hänt honom.
2) man utredde Skandiamannen flera gånger tvärtemot vad du säger
3) det finns ingen teknisk bevisning
4) slutsatserna om hans beteende efter MOP har överdrivits och förvanskats
5) Du har bevisläget, det är inte Skandiamannen som ska bevisa sin oskuld. Glöm inte att du (KP) ska bevisa gärningen.
6) Det är CP (2.0) . om igen. Ingen teknisk bevisning eller vittnen som styrker hypotesen utan LL, TP och KP har bara plockat ut det som stärker sin hypotes och strykt det som direkt talar emot att Skandiamannen var gärningsman.
Alla var så säkra på att CP var GM. Sedan föll detta fabricerade fall med falska bevis ihop som ett korthus.
7) Mordvapnet: KP kan inre förklara mordvapnet. Enda förklaringen KP ger är att OP sköts därför hade Skandiamannen ett vapen. Förklaringen om vapenhandlaren visade sig vara fel vid provskjutningen. Varför skulle vapenhandlaren låna ut ett vapen till Skandiamannen? Hela storyn om vapenhandlaren och Skandiamannen är ett desperat påhitt.
Vem känner inte någon med vapen?
Varannan man jag känner har vapenlicens. Och ingen lånar ut dem.
8) Politiska motiv: finns inga tecken eller bevis för att Skandiamannen var medlem eller hyste sympatier för någon extrem organisation. Även om han hade varit sympatisör för EAP så har polisen aldrig funnit några bevis mot tex EAP. Skandiamannen hade inget motiv.
Att utmåla alla palmekritiker som presumtiva GM är oärligt.
9) Att Skandiamannen levde sig in i MOP är inget att yvas över.
Det var en stor händelse i hans liv.
Att vara så nära händelsernas centrum. Jämförbart är att ha närvarat vif Gustaf den III:s bal när han sköts. Se på Anna Hage som skrev en bok om hennes upplevelse där hon tar upp hur stor inverkan denna händelse hade på henne och hennes liv.
10) Återvände till Skandia ca 23.40: Skandiamannen var tillbaka till Skandia och hur trollar man bort det? Finns ingen bevis eller vittnesuppgifter som kan förklara det.
11) De enda vittnen KP hänvisar till är YN och han Jeppson.
Det är osäkert att YN såg GM men YN fick se foton av Skandiamannen och hon tog bort honom direkt. Jeppson såg bara en man i mörka kläder enligt sina vittnesuppgifter.
Dina bevis är "kusligt" och "synnerligen" och ett hopkok av amatörpsykologiska antaganden.
Du drar extrema slutsatser av vad Skandiamannen sagt.
Att "skottet mot Lisbet var skottet som mot ett oskyldigt djur".
Ja, eftersom LP inte hade med orsaken till att OP blev mördad så var hon på så sätt oskyldig.
Ungefär som att GM hade valt att skjuta mot Jackie Kennedy när JFK sköts av LHO 1963.
Ingen teknisk bevisning.
Plockat och valt bland vittnesuppgifterna.
Vid CP-rättegången fanns betydligt fler vittnen för att peka ut CP. Vem pekar ut Skandiamannen?
Vad har du mer än amatörpsykologiska antaganden?
Bekännelsebreven?
En av de mest desperata handlingarna i hur man försökt binda Skandiamannen till mordet.
Ni som förespråkar Skandiamannen ska ta fram hållbara och entydiga bevis.
Ni har ingenting.
Förutom en man som tyckte att MOP var det mest dramatiska som hänt honom.
Ser man till vittnesuppgifter tex så talar det varken för eller mot SE hans signalement stämmer varken bättre eller sämre på vittnesmålen än för någon annan.
Jämfört med de flesta spår innehåller det här spåret ovanligt mycket bäring och substans dock saknas bevisning vilket ju gäller mot ALLA andra tänkbara GM också det är ju det som är problemet.
Eftersom varken jag eller Flashback är en domstol så behöver INTE SE bevisa sin oskuld vilket han för övrigt inte kan eftersom han är död.
Ska man resonera som så att man inte får framföra misstankar mot någon utan klara bevis här så får ju denna tråd läggas ner då finns ju inget kvar då bevis saknas oavsett VEM eller VILKA men tror ligger bakom,
Jag tror dock att ingen annan misstänkt GM har SÅ MÅNGA indicier mot sig som SE.
Det finns fler än de jag nämnde bla att vittnen främst LJ beskrivit mördarens löpstil och den stämmer väldigt bra med hur SE sprang.
Som jag skrev NÅGRA av dessa många indicier kan du säkert förklara men när de är så många finns inga naturliga förklaringar till långt ifrån alla ALLT är inte en slump utan med logik och sunt förnuft landar man i SE som en mycket möjlig GM.
NI sp förespråkar andra GM har inte presenterat några som helst bevis på att "era" kandidater är GM VARFÖR ska då vi som med logiskt tänkande och sunt förnuft landar i SE som trolig GM presentera bevis mot SE?
Det är bla därför som polis och åklagare finns.
Som du vet saknas bevis i detta fall då menar jag inte gällande SE utom MOP i stort iaf nu efter så många år.
Jag förstår inte hur det faktum att SE åtetvände till Skandia nån gång 23.40-23.45 skulle göra honom mindre misstänkt för mordet?
Tja den första teckningen /fantombilden föreställde SE eller hans dubbelgångare.
VEM har pekat ut tex CA? Eller nån av alla polis som figurerar i PU?
Som sagt vittnesmålen varken avskriver eller pekar ut SE som GM han stämmer hyfsat på klädsel läng doch kroppsbyggnad stämmer utmärkt åldern inte men å andra sidan såg ju inga vittnen förutom ev LP GM.
Såg man bara SE springa bakifrån som i Rapport så ja då skulle en gissad ålder på den man såg legat på 40 år.
ALLT stämmer inte på SE som GM absolut,
Det gäller ju även på alla andra misstänkta eftersom vittnena spretar så så är det svårt att få en entydig bild,
Så i någon bemärkelse kanske du har rätt när du säger att vi plockat och valt bland vittnesmålen.
Som sagt allt stämmer inte vilket gäller alla andra misstänkta GM också.
Så med den logiken så har INTE mordet ägt rum eller i vart fall kan INGEN mördare ha funnits eftersom vittnesmålen spretat så.
MEN mordet har hänt en GM finns då får man tänka logiskt och använda sitt sunda förnuft och ja då är SE min man.(Jag kan dock absolut inte utesluta CA).
Jag har mycket stor förståelse för alla som har en avvikande uppfattning än mig,
Detta fall har SÅ många konstiga inslag mängder av skumma figurer tänkbara motiv osv.
MEN att avfärda vissa spår med argumentet han är oskyldig eller det var inte han eller likande helt utan argument det har jag svårt för.
ÄR det helt osannolikt att SE tex "lånade" ett vapen av sin vän i i samband med att SE och hans fru vattnade blommor och tog in post när vapensamlaren var bortrest?
Det har jag ingen aning om SE gjorde vattnade blommor och tog in post tex.
Det vet nog inte du heller.
Det är inte otänkbart att SE fick låna ett vapen för att testa och provskjuta innan han ev skulle köpa ett vapen vilket vapenhandlaren hade lovat honom att bistå med.
Det kan också vara ett helt annat vapen vi vet nog inte vilka kontakter SE hade som kunde leverera ett vapen åt honom så det blir meningslös spekulation mest.
Motiv avslutningsvis ja.
Nåt större motiv hade nog inte SE.
Det är ETT feltänk av många här inne.
Att motivet måste varit starkt gärna politiskt eftersom det råkade vara just statsministern detta gällde.
Jag tänkte väl själv i rätt många år att det var nåt stort en konspiration kanske internationell
Men idag tror jag inte det längre därmed behöver inte mordet vara så starkt.
Inte alla mördare han vettiga motiv ibland händer saker ungefär som SE själv sa i sin intervju 1992 då han "gissade" hur mordet gått till.
Jag tror vi måste leka med tanken att mördaren kanske inte hade politiska motiv att mordet skedde av en slump var en ren impuls kanske rent av.