2020-07-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polis och åklagare sa klart och tydligt att utredningen fortsätter utan att minska fart. Och den kommer fortsätta tills SD är bakom lås och bom. Han skall inte tro att utredningen, bara för att han råkat slippa ur häktet, går på lågfart. Men vi kan väl vara lite generösa och låta honom njuta av friheten? Ett tag i alla fall.

Bra att det kommer inlägg som inriktar sig på vad som komma skall. Alldeles för många inlägg fastnar i och upprepar detaljer i TR-domen. Nu blickar vi framåt och koncentrerar oss ner på vad som krävs och vad som kan hända i HR. Gaffla hit och dit om "Det står i FUP" i all evighet blir till slut bara för mycket. Fastna inte i TR-domen! Nu är det HR som gäller.
Citera
2020-07-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Bra att det kommer inlägg som inriktar sig på vad som komma skall. Alldeles för många inlägg fastnar i och upprepar detaljer i TR-domen. Nu blickar vi framåt och koncentrerar oss ner på vad som krävs och vad som kan hända i HR. Gaffla hit och dit om "Det står i FUP" i all evighet blir till slut bara för mycket. Fastna inte i TR-domen! Nu är det HR som gäller.
Vad jag funderat på... SD är inte längre med i Thyréns medarbetarmatrikel. Frågan är om han fick tjänstledigt under häktningstiden och fram till han får en lagstadgad friande dom. Eller om de fortsätter betala ut lön. Det senare tvivlar jag på. Jag tror han fått tjänstledigt. Noll i inkomst alltså. Hur klarar han alla månatliga betalningar? A-kassa? Får man det när man gå i väntan på en överklagan och en HR-dom? Står han till arbetsmarknadens förfogande som man måste göra för att få A-kassa? Socialbidrag kanske?
Citera
2020-07-15, 21:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Vad jag funderat på... SD är inte längre med i Thyréns medarbetarmatrikel. Frågan är om han fick tjänstledigt under häktningstiden och fram till han får en lagstadgad friande dom. Eller om de fortsätter betala ut lön. Det senare tvivlar jag på. Jag tror han fått tjänstledigt. Noll i inkomst alltså. Hur klarar han alla månatliga betalningar? A-kassa? Får man det när man gå i väntan på en överklagan och en HR-dom? Står han till arbetsmarknadens förfogande som man måste göra för att få A-kassa? Socialbidrag kanske?

Hur vet du att SD inte finns med hos Th*yrens, det betyder inte att han är bortglömd, har du pratat med Thyréns´eller kanske SD själv.

Hade du tänkt sponsra SD så han kan betala sina månatliga betalningar?......

Tänk nu efter ngr steg innan du skriver att han måste stå till arbetsmarknadens förfogande för att få a-kassa..... , har du missat att det är corona tider som gäller.....arbetsmarknaden är inte som innan corona-tiderna.....

Han har en enskild firma registrerad 2015, som han kanske har aktiverat.

Davidsson, Stefan
Org.nr: 740505-XXXX
Bevaka företag
Bolagsöversikt
Information
Bolagsform
Enskild firma
F-Skatt
Registrerad Läs mer
Moms
Registrerad i Momsregistret
Registreringsår
2015.
#TeamD
Senast redigerad av Smhf 2020-07-15 kl. 21:34.
Citera
2020-07-15, 21:34
Medlem
landbandys avatar
Funderar över varför SD tyckte det var mer okej att dra ut i skogen med grannfruar ( inte enbart LW vad det verkar ...) än med sin egen fru ?
För är det något som gör en nedstämd människa lite mer positiv inför livet ; brukar det just vara granbarrsdoft , doft utav regnvåt skog och ljudet utav porlande bäckar ; fågelkvitter, ugglehoande osv. En lisa för själen/meditativt = naturen ...

Hade ju varit perfekt om han skjutsat sig och familjen ut på naturstigarna, och struntat i diverse nybörjare eller veteraner inom geocachningen utav den kvinnliga sorten .
Det verkar ju vara 3 mycket bra kvinnor runt honom = fru + 2 döttrar ; ett alldeles utmärkt sällskap ; med kaffe o bulle i naturen ....så , det är få förunnat att ha det så bra .
Senast redigerad av landbandy 2020-07-15 kl. 22:02.
Citera
2020-07-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur vet du att SD inte finns med hos Th*yrens, det betyder inte att han är bortglömd, har du pratat med Thyréns´eller kanske SD själv.

Tänk nu efter ngr steg innan du skriver att han måste stå till arbetsmarknadens förfogande för att få a-kassa..... , har du missat att det är corona tider som gäller.....arbetsmarknaden är inte som innan corona-tiderna.....

Davidsson, Stefan
Bevaka företag
Bolagsöversikt
Information
Bolagsform
Enskild firma
F-Skatt
Registrerad Läs mer
Moms
Registreringsår
2015.
Han har inte blivit permitterad pga corona. Han finns INTE bland medarbetarna hos Thyréns. Han är borttagen ur medarbetarmatrikeln. Man tjänar inte pengar för att ha en enskild firma. Den skall anlitas också för tjänster för att han skall kunna fakturera. Han har möjligen tre potentiella kunder till den firman: du, Snoris och gloria.

Ditt försvar av SD är imponerande - men det faller ganska platt.
Citera
2020-07-15, 21:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Davidsson, Stefan
Bevaka företag
Bolagsöversikt
Information
Bolagsform
Enskild firma
F-Skatt
Registrerad Läs mer
Moms
Registreringsår
2015.
#TeamD
Citat:
Han har inte blivit permitterad pga corona. Han finns INTE bland medarbetarna hos Thyréns. Han är borttagen ur medarbetarmatrikeln. Man tjänar inte pengar för att ha en enskild firma. Den skall anlitas också för tjänster för att han skall kunna fakturera. Han har möjligen tre potentiella kunder till den firman: du, Snoris och gloria.

Han får inte utöka verksamheten i sin enskilda firma om han vill få a-kassa för att han har förlorat sitt fasta jobb.
Fast vem skulle vilja anlita honom?
Skrev inte Honan 6 att han inte längre finns med på listan över kommunens kontrollansvariga?
Citera
2020-07-15, 22:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Vem har påstått att SD inte har blivit permitterad, han finns kvar hos Thyréns, som inte fördömer sina anställda, utifrån en folkdomstol, de rättar sig efter juridiken, som ska gälla i en rättsstat.

Hur vet du att jag snoris och gloria är tre potentiella kunder, ditt inlägg inte bara faller platt, det bevisar vilken syn du besitter.
Citera
2020-07-15, 22:06
Medlem
Citat:
Vem har påstått att SD inte har blivit permitterad, han finns kvar hos Thyréns, som inte fördömer sina anställda, utifrån en folkdomstol, de rättar sig efter juridiken, som ska gälla i en rättsstat.

Hur vet du att jag snoris och gloria är tre potentiella kunder, ditt inlägg inte bara faller platt, det bevisar vilken syn du besitter.
Nej, SD finns inte kvar där. Inte enligt de uppgifterna jag har. I övrigt besvarar jag inte resten av ditt inlägg. Finns inte något att besvara.
Citera
2020-07-15, 22:10
Avslutad
Citat:

Visst var han relativt nyanställd på Thyréns?
Citera
2020-07-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Visst var han relativt nyanställd på Thyréns?
Ja, han hade inte varit där så länge. Anställd sept 2016. Så 1 år och 8 månaders anställning innan mordet. Ingen trotjänare som Thyrens har plikter emot.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-15 kl. 22:16.
Citera
2020-07-15, 22:21
Medlem
Citat:

Borde inte arbetsgivaren ha löst ut honom vid det här laget? Har svårt att tänka mig att han går som
typ vaktmästare, som någon nämnde.
Citera
2020-07-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Borde inte arbetsgivaren ha löst ut honom vid det här laget? Har svårt att tänka mig att han går som
typ vaktmästare, som någon nämnde.
Som arbetsgivare hade jag satt honom på tjänstledighet när han åkte in i sept -19 - och efter TRs dom sparkat honom för arbetsbrist. Men då får man inte återinsätta just den tjänsten rent rättsligt. Det skulle vara riktigt dålig PR för Thyrens att ha honom kvar i tjänst. Han är ju fortfarande en misstänkt mördare då TRs dom inte vann laga kraft, även om han går fri för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in