2020-07-15, 21:39
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Men det är väl inte illa att komma tvåa i cupen.
Hahahaha. Tog det så jävla hårt?

Själv är jag inte heller helt nöjd. Ravi Tsouka ska inte spela i Allsvenskan - åtminstone inte på en ovan position.
Citera
2020-07-15, 22:00
Medlem
Ovcharkas avatar
Djurgården totalt överlägsna. 70/30 i bollinnehav. Jobbigt nog ligger Falkenberg extremt lågt och bara försvarar. Berg och Une spelade ju mittfältare, så högt upp låg linjen.

Men men, FFF var nära att lyckas så det går väl inte gnälla egentligen. Spelar man borta mot mästarna så blir det lätt så.

Det blir också lätt så att mästarna gör mål till slut, på övertid.

Helsingborg gjorde också mål på övertid, i matchen mot Göteborg, där de sistnämnda tappade två poäng.

Kändes iofs som en oavgjord match på förhand.
Citera
2020-07-15, 22:01
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Hahahaha. Tog det så jävla hårt?

Själv är jag inte heller helt nöjd. Ravi Tsouka ska inte spela i Allsvenskan - åtminstone inte på en ovan position.

2018 inte långt i från att få kvala neråt!

2019 i dom bästa stunderna ett av allsvenskans bästa lag spelmässigt!

2020...nära botten igen!

Fattar nada.
Citera
2020-07-15, 22:11
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Derbyna bör ni ta i år med tanke på hur usla vi är och hur ofärdiga råttorna är.
Brukar vara då vi viker ner oss och sen vänder det och vi torskar fem i rad.
Citera
2020-07-15, 22:18
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Varför inte? Ni hänger ju på toppen trots allt. Fjolåret visade ni ju också att det inte är avgjort efter 8 omgångar. Nackdel för er att ni torskat en mot Peking redan.

Derbyna bör ni ta i år med tanke på hur usla vi är och hur ofärdiga råttorna är.
Känns som vi kommer tampas om SM i antijinx här.
Men alltså, vi är helt enkelt för dåliga. Skön seger idag men frustrerande.

Det är som om alla spelare gör rätt, som om taktiken är bra, som om allting egentligen stämmer men att vi är för dåliga för att göra mål.
Vi saknar spets och det är smärtsamt.
Jag är nöjd om vi kommer med i toppstriden i år, känner dock en liten avsmak för hela säsongen och blev nästan chockad över att jag jublade (!!) framför tvn idag vid segermålet.

Men vi är så jävla uddlösa. Tror vi kommer gneta till oss många vinster mot bottenlag men vara ganska chanslösa mot andra topplag. Vi lär sluta typ 6:a.
Citera
2020-07-15, 22:18
Medlem
Citat:
2018 inte långt i från att få kvala neråt!

2019 i dom bästa stunderna ett av allsvenskans bästa lag spelmässigt!

2020...nära botten igen!

Fattar nada.
Fortfarande fattar jag inte hur man kan vara nöjd med att förlora en final som man har kvalificerat sig till. Hade det varit vi som skulle möta mff i en final så hade vi tagit det på väldigt stort allvar, oavsett hur jävla dålig säsong som vi hade bakom oss.

Snälla, vinn den jävla matchen!

Just den här vinnarmentaliteten tycker jag att Olof Mellberg visar i intervjuerna efter Djurgården borta och även idag. Trots sena kvitteringar så är han missnöjd med tappade poäng. Det visar på en karaktär och gör att jag har fortsatt förtroende för honom, trots att vi ligger där vi ligger. Inställning. Vinnarskalle. Mentalitet.
Citera
2020-07-15, 22:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Mycket mer lättnad än glädje även om det finns en del av sistnämnda också.

Satt återigen långt inne men vi fick tillslut lite utdelningen av detta man mot man spelet vi försökt oss på i evigheter nu. Offensiven är återigen ganska harmlös. Sirius kunde fått med sig 1-1 om vi haft lite marginaler mot oss men tack å lov blev det inte så. Goitoms fina klack ger oss andrum till på söndag sen får vi se för jag har inga som helst förväntningar eller krav.

Per Karlsson blev idag den AIK spelare med flest tävlingsmatcher genom tiderna. 396 matcher och fler ska det bli
Citera
2020-07-15, 22:29
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Fortfarande fattar jag inte hur man kan vara nöjd med att förlora en final som man har kvalificerat sig till. Hade det varit vi som skulle möta mff i en final så hade vi tagit det på väldigt stort allvar, oavsett hur jävla dålig säsong som vi hade bakom oss.

Snälla, vinn den jävla matchen!

Just den här vinnarmentaliteten tycker jag att Olof Mellberg visar i intervjuerna efter Djurgården borta och även idag. Trots sena kvitteringar så är han missnöjd med tappade poäng. Det visar på en karaktär och gör att jag har fortsatt förtroende för honom, trots att vi ligger där vi ligger. Inställning. Vinnarskalle. Mentalitet.

Jaså du hejar på Helsingborg, då fattar jag varför du var så snabb på att svara.
Citera
2020-07-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ja, hur fan vi ska plocka poäng imorgon mot kff övergår mitt förstånd. Billborn ryker nog efter mff är nog gissningen.
Jesper Jansson och Erik Hamrén sågs ta en kaffe på strandvägen. Vilken spelare var det som bestämde i Hamréns landslag?

😎
Citera
2020-07-15, 22:36
Medlem
Citat:
Inte mycket att säga...denna säsongen är över sedan länge. Cupfinalen mot Malmö blir eventuellt enda glädjeämne i år om man lyckas vinna där. Men jag är tveksam. Men det är väl inte illa att komma tvåa i cupen.

Alltid lika munter.

8 matcher in i säsongen och den var över för länge sedan... kom igen!

Det är 22 matcher kvar, 66 poäng att spela om och om inte detta var ett steg i rätt riktning rent spelmässigt så vet i fan vad man skall kalla det. Vi är en snedspark från att vinna och då hade det varit en HELT annan tongång från många, sedan blir man ju otroligt förbannad över den där snedsparken, men fortsätter vi så här kommer 3-poängarna trilla in.

Brasklappen är väl att det är svårt att bedöma hur man skall värdera matchen pga motståndet, efter matchen ikväll är det svårt att förstå hur dom kunde vinna mot Gnagarna med 2-0.

Sedan beror det sig ju på vad man har för förhoppningar på den här säsongen.
Citera
2020-07-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det blir också lätt så att mästarna gör mål till slut, på övertid.

Helsingborg gjorde också mål på övertid, i matchen mot Göteborg, där de sistnämnda tappade två poäng.

Kändes iofs som en oavgjord match på förhand.
Freudian slip? Det blir så när man är mästare, vilket bekräftas av att vi också gjorde mål på övertid. Med andra ord, vi är de blivande mästarna?

Lång väg dit, men jag ska inte säga emot. Inställningen är viktig som sagt.

Citat:
Jaså du hejar på Helsingborg, då fattar jag varför du var så snabb på att svara.
Ja, jag är HIF:are.
Citera
2020-07-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Brasklappen är väl att det är svårt att bedöma hur man skall värdera matchen pga motståndet, efter matchen ikväll är det svårt att förstå hur dom kunde vinna mot Gnagarna med 2-0.
Sanningen att säga så var vi betydligt bättre mot AIK. Insatserna varierar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in