Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Det är mest sannolikt att GM styckar kroppen för att lättare göra sig av med den. Det finns andra orsaker till styckning men i det här fallet finns inget som pekar mot att det ska röra sig om ritual el dyl.
Det är inte så svårt rent tekniskt att dela en kropp, hyfsat vassa knivar duger. Alla som styckat efter jakt, hemmaslakt och liknande fattar. Det problematiska är hur man klarar det psykologiskt.
Men att spara huvudet inlindat och nedlagt i en låda i en garderob, tyder väl ändå på mer än "bara" en styckning. Jag tycker det pekar på att förövaren har velat "behålla" sambon genom att ha kvar huvudet. Det är ju ändå det som är Wilma, hennes identitet. Hade inte mördaren slängt eller dränkt alla kroppsdelarna annars? Bara en tanke från min sida. Jag tycker faktumet att han har behållit huvudet i den gemensamma bostaden, är graverande i ett styckningsfall. Är man desperat efter att ha haft ihjäl någon, och då styckar kroppen, vill man väl befria sig från allt vad kroppsdelar heter så långt bort som möjligt?