Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qM3vE/flera-moten-om-palme-i-regeringen--lofven-har-medverkat
''Regeringen har enligt uppgifter till Aftonbladet haft flera möten inför beskedet – möten där även Stefan Löfven deltagit.
Som Aftonbladet kunde avslöja i går har regeringen genom Justitiedepartementet informerats om händelseutvecklingen i Palmeutredningen och huvuddragen bakom åklagarens kommande beslut.''
Jag påstår inte att detta har någonting med KPs beslut att göra. För att tro det vill jag se bevis först. Men....
Behövs det verkligen flera möten för att diskutera utpekandet av SE? Med statsministern närvarande. Eller var det här man gav klartecken till att lägga ner? Jag har ingen aning.
Jag menade inte du står för det men det bör granskas.
Med tanke på att det handlar om RÅ och Statsministern så skall granskningen utföras av rätt organ.
Den politiska granskningen görs i Sverige av Konstitutionsutskottet.
Den juridiska granskningen av PU ligger på HD nivå och vilka de anlitar får de bestämma själv, Riksdagens revisorer eller annan kompetens
Den rent rättsliga granskning av en Statsminister vet jag inte vilken myndighet som kan göras men det kräver sin man.
Skulle inte möjligheter finnas inom landet att lösa MOP kan alltid ICC anlitas.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Det saknas alltså inte kompetenta myndigheter, nationellt eller internationellt, att ställa till rätta den rättsskandal Krister Petersson har orsakat.