2020-07-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det känns som att mer än hälften av lagen är ganska ångestladdade just nu. Är väl bara nykomlingarna, Elfsborg, Peking och Sirius som inte tycker att det är psykiskt jobbigt att sparka boll i nuläget.
Den här säsongen kommer gå till historien som den märkligaste någonsin. Spelarna måste ju vara väldigt frustrerade över att inte få känna publikens stöd. Och inte är det roligt att se matcherna utan publik heller. Det är lite som att dricka avslaget öl. Nej, denna säsong är den svalaste på många många år och tyvärr är risken stor att man kommer få vänja sig.
Citera
2020-07-15, 11:47
Medlem
Apropå tättmatchande och slitna trupper. Vilken lagdel eller position tror ni tar mest stryk av tätt matchande? Min grunda känsla är att mittbackar verkar det gå hårt åt, då fler lag verkar ha tunt där just nu? Jag hade inför gissat på "wingback". Det kanske är skillnad på att återhämta kondition, mentalt och ngr småsmällar?
Citera
2020-07-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det känns som att mer än hälften av lagen är ganska ångestladdade just nu. Är väl bara nykomlingarna, Elfsborg, Peking och Sirius som inte tycker att det är psykiskt jobbigt att sparka boll i nuläget.

Det går snabbt sådant där, en vinst eller en bra insats så känns det gött och man bygger självförtroende... viktigt att inte bli för nere om man torskar.

Jag tycker inte det verkar så ångestladdat bland de blåvita, gruppen verkar ha en väldigt bra kemi och det finns en stark moral.

Med det sagt så tror jag nog att det kan finns en hel del frustration i många lag när dom märker att det inte riktigt flyter på eller när det är hackigt, men det måste man klara av att hantera annars blir det ju inte direkt bättre.
Citera
2020-07-15, 13:52
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Same shit different name i en hel del situationer. Men visst, kalla du filmningar för förstärkningar om du nu vill det.

Antingen behöver Holmberg en rullator med extra stödhjul för att palla stå emot vindpustar eller så filmar han.
Nej. En filmning är när man lägger sig utan att ens fått en motståndare på sig. En förstärkning är när man fått en touch eller liknande men förstärker oftast för att påverka domaren. Så det är inte "same shit" I situationen med Kalle kan man inte kalla det filmning.

Så du ignorerar det faktum att du ljög i din förra post?

Har du spelat fotboll själv förresten?
Citera
2020-07-15, 13:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå tättmatchande och slitna trupper. Vilken lagdel eller position tror ni tar mest stryk av tätt matchande? Min grunda känsla är att mittbackar verkar det gå hårt åt, då fler lag verkar ha tunt där just nu? Jag hade inför gissat på "wingback". Det kanske är skillnad på att återhämta kondition, mentalt och ngr småsmällar?

Jag tror inte det är positionsbetingat utan snarare har att göra med alla spelare som är halvägs på väg att bli fotbollsindivider som väljer Allsvenskan för att det är relativt sätt få matcher med långt under vintern där de kan orda upp eventuella skador:

Fotbollsinvaliderna (som i media många gånger likställs med hemvändarna)
Blir istället drabbade nu av rutinerna kring försäsong omkullkastas samt att spelschema kondenseras då hela deras uppbyggnad troligtvis också baserades på att de skulle få vila i sommar.

Fotbollsinvalider i Allsvenskan 2020:

AIK:
Kolbein
Nabil Bahiou
(både dessa menade först att Corona var en blessing Nabils alla tidiga prognoser har gått på pumpen vilket inte lovar väl framöver)

Hammarby:
Aron Johansen

Djurgården:
Astrit Ajdarevic (När var den senaste säsongen den här mannen spelade 90minuter i över 12 matcher)

IFK Göteborg:
Robin Söder
Jakob Johansson
Alex Farnerud (har redan panikångest i media över att han får spela mer än han räknat med)

Helsingborgs IF:
Granen (mest slarv)

Kalmar FF:
Viktor Elm

De lagen som har förskonat sig själva ifrån hemvändare som i sina senaste klubbar legat på under 30% speltid (räknat i minuter) har även presterat bättre.
Citera
2020-07-15, 14:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mittfältare överlägset. Generellt menat och över tid.

Backar har det jävligt bekvämt ofta. Inte alltid dock.
Citera
2020-07-15, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej. En filmning är när man lägger sig utan att ens fått en motståndare på sig. En förstärkning är när man fått en touch eller liknande men förstärker oftast för att påverka domaren. Så det är inte "same shit" I situationen med Kalle kan man inte kalla det filmning.

Så du ignorerar det faktum att du ljög i din förra post?

Har du spelat fotboll själv förresten?

Om man knockas av en lätt bris så är det inte en förstärkning utan en filmning. Förstärkning kan man tala om när det faktiskt sker en relevant kontakt. Inte när den är så liten så det debatteras om den var någon kontakt överhuvudtaget.

Kalle Holmberg filmade. Två gånger.
Citera
2020-07-15, 16:20
Medlem
Korders avatar
En "förstärkning" är bara en variant av en filmning. Inte en annan företeelse.
Citera
2020-07-15, 16:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
En "förstärkning" är bara en variant av en filmning. Inte en annan företeelse.

Jag håller helt med om att han filmar, tyvärr krävs det i dagens fotboll för att något ska hända.
Vi hade ingen filmare förra året när vi vann SM-guld och då fick vi med oss 2 straffar på hela säsongen...
Citera
2020-07-15, 16:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag håller helt med om att han filmar, tyvärr krävs det i dagens fotboll för att något ska hända.
Vi hade ingen filmare förra året när vi vann SM-guld och då fick vi med oss 2 straffar på hela säsongen...

Det visade väl om något att det inte krävs filmare, i så fall.
Citera
2020-07-15, 16:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det visade väl om något att det inte krävs filmare, i så fall.

Måhända, fast med den här starten vi fått så får vi helt enkelt förlita oss på lite sånt också.
Citera
2020-07-15, 16:56
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jag tror inte det är positionsbetingat utan snarare har att göra med alla spelare som är halvägs på väg att bli fotbollsindivider som väljer Allsvenskan för att det är relativt sätt få matcher med långt under vintern där de kan orda upp eventuella skador:

Fotbollsinvaliderna

Kalmar FF:
Viktor Elm

De lagen som har förskonat sig själva ifrån hemvändare som i sina senaste klubbar legat på under 30% speltid (räknat i minuter) har även presterat bättre.

På vilket sätt är VElm fotbollsinvalid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in