2020-07-15, 11:47
Medlem
Legokatts avatar
Datter - HHB1 (Eldste datter)

22 roller i norsk næringsliv

2 barn

Satt i "Etisk råd for forsvartjenesten" fra 2011 - 2014

Intervju med HHB1 fra oppgave skrevet om feltprester:
"For å begrense vold må man noen ganger ty til det"
"Som prest er man i henhold til Geneve*konvensjonen på lik linje som sanitetspersonell. Det til tross må jeg kunne handle i selvforsvar, for ikke å være en byrde for andre, reflekterer hun rundt det å bære våpen uskarpe oppdrag"

-Lørens*kogløpet 2011:
7.plass på 10 km - tid 59.21

-Lørens*kogløpet 2014
Sisteplass - 5 km - tid 1 time
Sine to barn kom også inn på samme tid - (mulig en av dem ble skadet og de gikk sammen til mål)

2016 - Hedret de fallne
"Det var også minnemarkering for dem som har mistet livet i sanitetens tjeneste. Feltprest major Ha*nna Hag*en Bro*w*og FS*AN-sjef Som*merfelt-Pet*tersen ledet ordet.

– De som har stått til tjeneste i Forsvaret, har ofret sitt liv for alt vi har og alt vi er, sa Br*ow før hun leste et utdrag fra «De beste» av Nord*ahl Gr*ieg"

HHB1 virker som en engasjert og ansvarsfull person som har satset på karriere i forsvaret.
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-15 kl. 11:54.
Citera
2020-07-15, 11:49
Medlem
Legokatts avatar
Datter HHB2 (mellomste datter)

2 barn

I*fjor høst ble de tre barna kalt inn til koordinerte avhør på Kripos i Oslo

"Jeg oppfatter at politiet bevisst prøver å manipulere mine utsagn. Derfor ga jeg meg før jeg var ferdig gjennomlest og nektet å fullføre resten av gjennomlesingen, samt å signere» "

"I det samme avhøret i fjor høst reagerte datteren når politiet foreholdt henne en opplysning som gikk ut på at Tom Ha*gen skal ha oppfordret barna til å omtale moren med en nedsettende karakteristikk - HHB2 dro i sinne"

Den 23.10.2019 skrev HHB1 et brev der politiet får krass kritikk. Hun viser sin frustrasjon med politiet og peker på flere ting hun er uenig med politiet om - fra overvåking til frustrasjon med at politiet gjorde en "feil" da de skulle hjelpe til med krypto-overførsel.

2020
"Etter å ha vært i avhør med politiet, fikk den yngste av døtrene til Tom og Anne-Eli*sabeth Hagen nok. Hun mener at politiet ikke oppførte seg redelig"

"Aldri kontakt meg igjen!" - skriver HHB2 i SMS til politiet

Jeg tolker at datter HHB2 er det av barna som ikke legger noe imellom.
Har vist stor frustrasjon med politiet.
Citera
2020-07-15, 11:50
Medlem
Legokatts avatar
TEH - sønn (yngst i søskenflokken)

1 rolle i norsk næringsliv

Ingen barn

Mindre roller i filmene
Utk*ant 2007
Ro*vdyr 2008

Musikk
S*ky Joe - C*ut and Run

Har postet et litt makabert bilde på sosiale media - "julenisse, blod og reinsdyr"

Har postet "To Kill a Mocc*ingbird"

Handling - symbolikk
The title of*To Kill a Mock*ingbird*has very little literal connection to the plot, but it carries a great deal of symbolic weight in the book. In this story of innocents destroyed by evil, the “mockingbird” comes to represent the idea of innocence. Thus, to kill a mockingbird is to destroy innocence.

TEH - kan virke som en litt rebelsk kunstnersjel, men med tanke på at han er yngstemann så er det temmelig normalt. Hva han mener med ting han poster får holdes åpent.
Citera
2020-07-15, 11:51
Medlem
Legokatts avatar
Søskenrelasjoner

Klipp VG:
"Ifølge Sch*önbeck er den eldste i søskenflokken ofte ansvarsfull, alvorlig og nøye, mens den yngste er mer opptatt av sprell og moro. Ofte blir minstemann familiens lille rebell. Finnes det søsken i midten, blir de ofte en blanding av den eldste og den yngste.

Den eldste i en søskenflokk blir vant med å være i en sjefsrolle allerede fra treårsalder, og beholder gjerne denne rollen i voksen alder"

Småbarnspedagog Elisa*beth Schö*nbeck er svensk ekspert på atferd og søskenrelasjoner

Denne beskrivelsen av søskenrelasjoner tror jeg kan treffe ganske godt sett i sammenheng med barna i TH's familie.

HHB1 er ansvarsfull og sjef - stemmer med major feltprest i militæret

TEH er litt rebelsk og opptatt av sprell og moro - kunstnersjel og skuespiller

HHB2 er litt av begge deller - ansvarsfull i tillegg til litt rebelsk.
Citera
2020-07-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
jeg sliter med å skrive et svar uten å føle jeg angriper deg å det vill jeg ikke, men prøver for det...
"Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne også når som helst få komme ditt når de trengte det senere. "
første delen er sant men siste delen kan du ikke mene om tiden fra påske til nå...
det er to sider her som ellers å i denne saken kommer TH lett fram som tverr samme vilken side en hører på...
du er altid flink til i nevne hva vi har rett på å sånnt, men du glemmer det moralske som ikke er nevnt i noen lovtekster, å der gjør ikke TH og SH en fin jobb i mine øyne, jada jada lett å sitte her å trolle, men han har væri gift med AEH sea 69 og da betyr det mer at saken blir oppklart en att folk ikke skall tro TH er en tomsing (første møte med politiet face to face) eller bare det å få att huset nå å det, er det 1% sjangs eller mindre for att saken blir oppklart så burden jo gitt dem fri tilgang til alt også kladdebøkene sine og alt anna....

Politiets jobb er å oppklare saken. Hvis TH er uskyldig, er det med andre ord ikke deres jobb å bevise at TH er skyldig.

Hvis politiet bare er interessert i å bevise at han er skyldig, er det hans moralske plikt å sørge for at de kommer på bedre tanker.

Mht. til huset, så tror jeg det viktigste for SH er å understreke at politiet ikke kan bevise at huset er et drapssted, samt det rent prinsipielle om at det eneste de skal gjøre i huset, er å undersøke åstedet.
Citera
2020-07-15, 12:14
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er jo bare sånn Goddagmann økseskaft svar fra deg, umulig å diskutere saklig med.

Diskuterte med kisen en del sider tilbake her,

Han syntes det var viktigere att TH brukte masse penger på beste advokaten og å bli reinvasket, enn å legge en betydelig dusør for at saken skulle blitt oppklart..

Bekmørt der altså.
Citera
2020-07-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Diskuterte med kisen en del sider tilbake her,

Han syntes det var viktigere att TH brukte masse penger på beste advokaten og å bli reinvasket, enn å legge en betydelig dusør for at saken skulle blitt oppklart..

Bekmørt der altså.

Her kommer et svar fra mørket:

Hvis jeg var TH og var uskyldig, ville jeg brukt verdens beste advokater på å saksøke politiet. Det stemmer. Men jeg ville ventet til de hadde frafalt siktelsen.

Da har du forresten, etter norsk lov rett til erstatning fra staten for økonomisk tap og ikke-økonomiske belastninger strafforfølgningen har påført deg.
Citera
2020-07-15, 12:32
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Her kommer et svar fra mørket:

Hvis jeg var TH og var uskyldig, ville jeg brukt verdens beste advokater på å saksøke politiet. Det stemmer. Men jeg ville ventet til de hadde frafalt siktelsen.

Da har du forresten, etter norsk lov rett til erstatning fra staten for økonomisk tap og ikke-økonomiske belastninger strafforfølgningen har påført deg.

Så hvis han blir funnet skyldig, er du da enig han burde bli stilt økonomisk til ansvar for villedingen?
Citera
2020-07-15, 12:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Søskenrelasjoner

Klipp VG:
"Ifølge Sch*önbeck er den eldste i søskenflokken ofte ansvarsfull, alvorlig og nøye, mens den yngste er mer opptatt av sprell og moro. Ofte blir minstemann familiens lille rebell. Finnes det søsken i midten, blir de ofte en blanding av den eldste og den yngste.

Den eldste i en søskenflokk blir vant med å være i en sjefsrolle allerede fra treårsalder, og beholder gjerne denne rollen i voksen alder"

Småbarnspedagog Elisa*beth Schö*nbeck er svensk ekspert på atferd og søskenrelasjoner

Denne beskrivelsen av søskenrelasjoner tror jeg kan treffe ganske godt sett i sammenheng med barna i TH's familie.

HHB1 er ansvarsfull og sjef - stemmer med major feltprest i militæret

TEH er litt rebelsk og opptatt av sprell og moro - kunstnersjel og skuespiller

HHB2 er litt av begge deller - ansvarsfull i tillegg til litt rebelsk.

Tack. Ålder på barna?

Givet särskilt äldsta dotterns CV så må man ju säga att MGMs haveri i ansvarslöshet är så stort att man på papperet måste undra vad som mer kan ligga bakom. Glimrande karriär eller icke, men det torde inte glimra där mycket mer nu kan man misstänka.

Man förstår då också att polisen vill veta om MGM då på ngt sätt täckt upp för dottern. En förälder som tar smällen för barnen förekommer. Ett steg är väl däri att försöka finna på om ett eller flera barn orienterat sig mot modern (för fadern), eller, om omvänt barnens orientering till förmån för modern kan ha varit en del av MGMs motivbild som GM. Ansvarsfullheten kan ha varit på bekostnad av männen i familjen? Eller endast en? Det är lätt att bländas av medaljer o kraschaner bland militärer och fint folk. MGM kan ha upplevt sig satt på undantag. (offret kan ha upplevt nåt likande tidigare, men revanscherat sig med barnen..., eller så kan det upplevas).

Har döttrarna glömt bort pappan? Eller har mamman blivit en belastning? Svårare att se kanske. Men dådet är, i bästa fall, en hjälplig cover-up av en katastrof som redan inträffat. Som planlagt dåd är det psykvarning på alla ledder. Mycket talar inte för det förra precis.

Är australiernsvågern äldsta dotterns make? Man kan kanske förstå att Australien kan framstå som attraktivt... men långt bort är det. Man undrar då förstås hur denne svåger mått i uppmarschen till det ovan.
Citera
2020-07-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Så hvis han blir funnet skyldig, er du da enig han burde bli stilt økonomisk til ansvar for villedingen?

Selvfølgelig.
Citera
2020-07-15, 13:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Ålder på barna?

Givet särskilt äldsta dotterns CV så må man ju säga att MGMs haveri i ansvarslöshet är så stort att man på papperet måste undra vad som mer kan ligga bakom. Glimrande karriär eller icke, men det torde inte glimra där mycket mer nu kan man misstänka.

Man förstår då också att polisen vill veta om MGM då på ngt sätt täckt upp för dottern. En förälder som tar smällen för barnen förekommer. Ett steg är väl däri att försöka finna på om ett eller flera barn orienterat sig mot modern (för fadern), eller, om omvänt barnens orientering till förmån för modern kan ha varit en del av MGMs motivbild som GM. Ansvarsfullheten kan ha varit på bekostnad av männen i familjen? Eller endast en? Det är lätt att bländas av medaljer o kraschaner bland militärer och fint folk. MGM kan ha upplevt sig satt på undantag. (offret kan ha upplevt nåt likande tidigare, men revanscherat sig med barnen..., eller så kan det upplevas).

Har döttrarna glömt bort pappan? Eller har mamman blivit en belastning? Svårare att se kanske. Men dådet är, i bästa fall, en hjälplig cover-up av en katastrof som redan inträffat. Som planlagt dåd är det psykvarning på alla ledder. Mycket talar inte för det förra precis.

Är australiernsvågern äldsta dotterns make? Man kan kanske förstå att Australien kan framstå som attraktivt... men långt bort är det. Man undrar då förstås hur denne svåger mått i uppmarschen till det ovan.
HHB1 - født 1971
HHB2 - er i 40 årene
TEH - født 1983

Jeg tror ikke barna har vært med på å rydde sin egen mor av veien. Tiden vil vise men ikke noe som tyder på det nå mener jeg
Citera
2020-07-15, 13:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
HHB1 - født 1971
HHB2 - er i 40 årene
TEH - født 1983

Jeg tror ikke barna har vært med på å rydde sin egen mor av veien. Tiden vil vise men ikke noe som tyder på det nå mener jeg

Tack. nej jag instämmer. Men desto dummare framstår MGMs egenhändiga initiativ...

Sen är det då ändå möjligen intressant hur barnen tytt sig till föräldrarna givet hur MGM ansåg sig bäst approchera sitt upplevda problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in