Såld position: Byggmax Group (MINI L BYGGMAX, ca 5-6x hävstång)
Köp: 6.31, kl. 09:04 30 juni, tisdag
Sälj: 18.37, kl. 17:24 15 juli, tisdag
P&L: +191.13%
Orsaker sälj,
* Ta vinst
* Byggmax har gått risigt redan innan Corona under flera år, ingen position jag tänker ligga i under längre tid
* RSI börjar stå väl högt för 1h (77), 4h (82) mm, bättre än sämre läge att kliva av
* Var inte meningen att ligga så lång tid i denna position, men det fanns aldrig riktigt någon solid anledning att sälja förrän idag (höga värden för RSI osv och en dag med väldigt hög avkastning ... osv)
Orsaker köp,
* EMA10 på väg att gå över EMA21 (lutning uppåt osv ... )
* RSI som började trenda uppåt på 1h och på dagliga
* Positiv MACD från det nengativ på 1h, MACD som började bli positiv på dagliga
* Stoch som vänt upp på dagliga
* Daglig RSI under 30, dvs översålt men samtidigt en trend uppåt generellt sett
* ...osv (det blir en bok om man skriver allt och dessutom all relation till allt annat)
Skärmdump med pilar utsatta för köp och sälj:
https://i.imgur.com/KbhHWKN.png
BMAX @ 30min via Tradingview
-
Jag kunde ha suttit kvar i denna, trenderna är trots allt fortfarande väldigt starka men alla oscillatorer är som sagt väldigt högt upp nu, bättre leta efter annat som har gått lite knackigt men där uppsidan är högre.
Intressant är också om någon faktiskt var uppmärksam och klev in (med stoploss) efter den 'gap fill' som skedde tidigare idag och som jag också skrev om när det var aktuellt. Skulle man gått in då skulle man gjort runt +6%. Finns en del i tråden som inte är helt bakom flötet, dessa borde sett köpläget skulle man kunna tro.