2020-07-15, 09:42
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Vaf! Detta är ett goddag/yxskafts-svar. Jag påstod inte att förbindelseprovet hade
nägot (direkt) med mordet att göra utan menade att det kunde indikera en kuppförsvars-
övning. Du är alltså mig svaret skyldig på frågan. Varför skulle ett förbindelseprov där och
då vara osannolikt. Det observerades av flera personer och polisanmäldes.

Släpp du den där dumdryga tonen. Kommer aldrig vara skyldig dig någonting var så säker. Här i tråden diskuterar vi MOP och då paret Palme inte själva vet att de ska passera sybehörsaffären förrän Max fem minuter före MOP saknar iakttagelsen med sannolikhet gränsande till visshet relevans för det tråden handlar om, MOP.
Citera
2020-07-15, 09:44
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Har du någon referens att länka till om det går?

Särskilt denna observation sticker ut "röd duffel".
Tisdag 18/2 1630-1700 i sällskap med man lik Frank Andersson i röd duffel Göran Hälsinges gränd .

Nej , har ingen skriftlig källa. Det rör sig om muntliga uppgifter som berättats för mig från mycket trovärdigt håll.
Citera
2020-07-15, 09:48
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Enligt uppgift:

PU saknar begärda dokument avseende:

Utredning angående Thure Nässens manipulation av vittnen.

Husrannsakan och beslag hos vapenhandlaren Karl-Erik Schmitz.
Husrannsakan gjordes inte efter MOP och inte av PU
Den utfördes 84 om jag inte minns fel.
Däremot så skulle man ha utrett Schmidt efter MOP.
Citera
2020-07-15, 09:53
Medlem
andersaanderssonas avatar
Har skrivit ut dessa länkar tidigare. Men nu ligger de i tiden i takt med diskussionerna.

https://www.youtube.com/watch?v=jTqwSN93jMo

3,10 in. Dag Andersson 2016 om WT-observationerna. Inte ett ljud om att det inte ligger någonting i dessa observationer. Eller att de är avförda. Inte ens att de är utredda. I stället pratar han om att man eventuellt kan smala in ett avsnitt om man får identiteten på ett par män.

På denna presskonferens skrevs fantombilden slutligt av. Och DA sade här att den narkotikaspaning som pågick mordkvällen är kontrollerad och avförd. Hur det gick till skulle vara mycket intressant att få läsa.

https://www.youtube.com/watch?v=UknYeF7ed5Y

Hans Holmer förhörs av Juristkommissionen juni 1987. Från 5,00 in i länken. Om tidiga signalementsuppgifter. Och varifrån man hämtade dem.
Citera
2020-07-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Husrannsakan gjordes inte efter MOP och inte av PU
Den utfördes 84 om jag inte minns fel.
Däremot så skulle man ha utrett Schmidt efter MOP.
Ok, mer än jag visste. Tackar. Jag förmedlar enbart uppgifter. Som naturligtvis kan vara fel. Jag är inte ursprungskällan.
Citera
2020-07-15, 10:03
Medlem
SigersonHolmess avatar
Tack.
YN tycker sig se en mörk tröja under rocken.
SE bar enligt egen utsaga kostym.
Med tanke på att en kostym har knappar och är delad på framsidan och eventuellt en slips finns så är det ett rätt stort avstånd mellan tröja och kostym.
Om det är SE som är mördaren skulle han då ha behövt byta om på sitt rum och därmed redan då haft uppsåt och exakt kunskap om när OP går förbi Skandiahuset. Han skulle då också ha varit bekymrad över att någon skulle känna igen hans kostym men inte hans ansikte eller rock.

Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förhör med Yvonne Nieminen innehållande fotovisning och konfrontation. 11 sidor. Inte samma material som jag nyligen lade upp.

https://drive.google.com/file/d/1oHZTMDmQ6y2e8c3qCW1CsGGG-EY_xC7f/view
Citera
2020-07-15, 10:04
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Alldeles i närheten befann sig Palmehataren SE och ett gäng från ett Boforsföretag som sysslade med vapenaffärer. MPs fästmös far sysslade med smuggling av persiska mattor och var enligt ett tips till polisen inblandad i Boforsaffären tillsammans med en kompanjon som var bekant med Barbro Sagnell, ledare för den Barbrogrupp som enligt Donald Forsberg var aktiva i City med WTs denna kväll. Bofors kontrollerades av Penser och Yggdrasilgruppen vilken finns nämnd i ett förment NATO-protokoll om en 'Operation Tree'...

https://iesho.blogspot.com/2020/06/60-yggdrasilgruppen.html

Olof Palme sysslade vid denna tidpunkt med Bofors största vapenaffär . Han var avgörande när Rajiv Gandhi köpte Haubits77 och ratade den franska opponenten. Din motivbild visar sig stå på gungfly.

Har du någon indikation på att Anders Björkman med kompisar haft tillgång till radiosamband under sin Fem timmar långa firmafest ?
Citera
2020-07-15, 10:06
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Hästplågaren Winoff var på förslag från någon..
I både da Costa-fallet och i mordet på Palme.

Cathrine da Costas kropp dumpades på polisens fotbollsplan.

Tycker mig kan ana att någon var missnöjd med polisens arbete.

Någon som hade kontakt med Winoff ute på Solvalla?
Citerar mig själv i ett gammalt inlägg.
Vem anmälde Winoff?
Citera
2020-07-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej , har ingen skriftlig källa. Det rör sig om muntliga uppgifter som berättats för mig från mycket trovärdigt håll.

Tack.
Vad jag är ute och far efter är det "grovhuggna" ansiktet Frank Andersson har och om den iakttagna personen kunde vara Keith Maxwell som hade en svaghet för att klä sig uppseendeväckande. Annars ser jag inga likheter, tunn misstanke.

Foton Keith Maxwell: https://www.google.com/search?q=keith+maxwell+saimr&client=tablet-android-samsung&prmd=inv&sxsrf=ALeKk01dXoA59GWruzTSc3IB3pa YguDO6g:1594800005546&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve d=2ahUKEwjFz8X-5M7qAhVlw4sKHZi7CjwQ_AUoAXoECAsQAQ&biw=768&bih=102 4

Foton Frank Andersson: https://www.google.com/search?q=frank+andersson&client=tablet-android-samsung&prmd=inv&sxsrf=ALeKk01tUiix9FYN2CrMcyMoUHl Luy1bKw:1594800090780&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve d=2ahUKEwi26pen5c7qAhWxw4sKHSOnAF0Q_AUoAXoECBcQAQ& biw=768&bih=1024

Frank Andersson som brottare var "outstanding" och det är tråkigt att han gick bort.
Citera
2020-07-15, 10:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Olof Palme sysslade vid denna tidpunkt med Bofors största vapenaffär . Han var avgörande när Rajiv Gandhi köpte Haubits77 och ratade den franska opponenten. Din motivbild visar sig stå på gungfly.

Har du någon indikation på att Anders Björkman med kompisar haft tillgång till radiosamband under sin Fem timmar långa firmafest ?
Men Penser, Busk, Klering & Co tycks ha varit inblandad i Iran-Contras-verksamheten, dvs CIA. Pensers eventuella tacksamhetsskuld till Olof Palme var nog försumbar.
Citera
2020-07-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Knappast Lennart Bylock!

Men intressant med "amerikanaren" som i hög fart åkte mot Norrtull direkt efter smällarna.

Bor du i Stockholm?

En amerikanare som drar iväg vid Norrtull mot Solnahållet en fredagskväll är inget på det minsta sätt avvikande.
Citera
2020-07-15, 10:28
Medlem
Citat:
Citerar mig själv i ett gammalt inlägg.
Vem anmälde Winoff?
https://drive.google.com/file/d/1nrpE_vgt1DdixcuufLaEiPzhR7yUC0bz/view

Du tror inte att det kan vara ett rutinförhör? Som med CP sommaren 1986.

Hittade detta inlägg i en annan tråd här på FB. Från 2016.

(FB) Skvaller om kriminella 80-tals "kändisar".

''Detta verkar vara en intressant tråd som helhet, men jag är bara intresserad av en person, en klantig, psykiskt störd, multikriminell missbrukare som hette Karl Vinof Olausson (1940 - 2005), en man som det finns mkt offentlig info om, men jag vill veta allt om honom, eftersom Vinof förekom i da Costa-utredningen (det sk Styckmordet) på 80-talet, och den utredningen är jag mkt intresserad av.

Jag har länge sökt personer som kände Vinof, men jag har bara hittat två, och dessa två personer hade intressant men begränsad info att dela med sig av. Jag vill bla veta om Vinof hade en psykiatrisk diagnos, vilka substanser han missbrukade, om han suttit i fängelse, och vilken sorts kriminalitet han ägnade sig åt ...

Här är bilder på Vinof: http://minfil.org/Ldl8c4b0b7/vinofomaskad.JPG

Vinof var blond, norrlänning, tjock, ung 170 cm lång och mkt bred och muskulös. Troligen gick han på gym, och han var välkänd bland prostituerade på Malmskillnadsgatan. Han var också personlig vän med Catrine da Costa, ett av Sveriges genom tiderna mest kända brottsoffer ...

Han var ibland klädd i vargskinnspäls, skröt mycket, gick på Café Opera och betedde sig ibland avvikande. År 1990 dränkte han tre travhästar i centrala S-holm, för att få ut försäkringspengar ...

Den som har info om Vinof får gärna PM:a mig, eller skriv i tråden, strunt samma, bara mer info kommer ... Jag är väldigt intresserad av info som kommer från någon som kände Vinof.

På 80-talet höll Vinof till i centrala S-holm, på Eugeniavägen, mellan KS och Norra stationsgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in