2020-07-15, 05:18
Medlem
andersaanderssonas avatar
Angående Lennart på La Carterie.

Här finns förmodligen den dörr beskriven som Anette Kohut missade stod öppen.
Citera
2020-07-15, 05:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Nicola Fauzzi befinner sig vid Sveavägen 56, 210 meter från mordplatsen när han hör skotten enligt polisförhör 860325 och det tog vid rekonstruktion 52 + 95 sek att gå den sträckan med en snitthastighet på 1,48 sek (typisk gånghastighet) vilket ger 39 sek för att gå 60 meter vilket är Skandiahusets entré räknat från MPL.

Själv brukar jag på barmark och ensam gå med en snitthastighet av 1,1 m/s enligt Samsung appen, men vad det skulle ha att göra med MOP förstår jag inte.

Du får gärna länka till något som visar det du påstår.

Du måste bortse från Sveavägen 56 för det är en uppgift som inte kan stämma.

Det tar knappa 40 sekunder att gå från änden av Skandia-huset till mitt på huset.
Palme mördas ca 23.21.30. Från den punkten tillbaka då till mitt på huset ger tiden 23.20.50 ca, då möts LOP och Fauzzi. Från det får du då räkna ca 40 sekunder tillbaks då Fauzzi mår Dekorima, dvs ca 23.20.00, dvs ca samtidigt som Palme är vid Sari. Inget konstigt alls.

Du kan inte ha med mötesscenariots stopp och Sveavägen 56 för det är fel.
Citera
2020-07-15, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Tja om man inte hittar bevis eller omständigheter som stödjer en teori så är det väl rimligt att man utreder andra alternativ!?
Problemet var att SE började utredas förs 2017 minst 30 år för sent.
Att han inte utreddes redan efter sitt framträdande i Rapport i april.-86 är oerhört märkligt.

jag har inga problem med att det finns många som gör andra bedömningar än mig gällande sannolik GM/gruppering som ligger bakom.
Jag har dock llte svårt för att vissa bara avfärdar vissa teorier bara sådär.
Utan att ha nåt argument för det eller bara med orden SE(för det är honom jag främst åsyftar) 'har inget med detta att göra det var inte han osv.
HUR KAN ni veta det?
Snarare är väl sannolikheten för att det var han relativt god det är ett av de 2-3 spår med mest bäring och substans.

Sedan finns det många märkliga omständigheter och många skumma personer som figurerar i denna utredning .
i brist på riktigt konkreta bevis inte bara mot SE utan mot alla andra tänkbara GM så kommer det fortsätta att finnas många olika teorier.

MEN du kan omöjligt veta att SE INTE är GM.
Det finns absolut inget i materialet som styrker den slutsatsen.

Mordet kom att att prägla SEs liv onormalt mycket de sista 14 åren av hans liv.
Hans sätt att lägga sig i utredningen håna polis och andra vittnen.

Att han speglade sig i mördarens rörelser osv i SEs utsagor satta han flera gånger sig in i mördaren
Sannolikt kan det bero på TVÅ saker antingen är han GM eller så önskar han att han vore det.

Jag har svårt att se nån annan förklaring till det.
OCH VARFÖR prata om att "skottet mot Lisbeth var som att skjuta mot ett oskyldigt djur".
VARFÖR ens prata om skotten om man inte ens såg skotten(som SE ju hävdat att ha inte gjorde hela tiden)?

Det finns lite för många såna märkliga utspel från SE för att gå att förklara.
Några kan man kanske förklara med att han ville göra sig märkvärdig men inte så många.
Likaså hans formulerng i brevet till SA "jag var synnerligen närvarande vid mordet på Olof Palme":
VARFÖR använde uttrycket synnerligen"?
Räckte det inte med närvararand?
OM man inte ens såg mordet så var man verkligen inte synnerligen närvarande möjligen på gränsen ti närvarande.

Lägg till det att den allra första teckningen/fantombillden föreställde SE (eller hans dubbelgångare) HUR sannolikt är det att TVÅ personer med i princip identiskt utseende befann sig på eller iaf vid mordplatsen EXAKT när mordet skedde?
Vittnen främst LJ har beskrivit mördarens löpstil den påminner oerhört mycket om hur SE sprang i Rapport inslaget.
Lägg till det de saker Clarke skrev i The possible Assassin" om hur GM sannolikt lägger sig i utrednngen försöker återskapa känslan och situationen från mordkvällen ,
Att han kanske hånar polis och andra vittnen osv.

Dessa punkter stämmer kusligt bra på SE.
Ja dessa saker räcker gott och väl för att konstatera att denna man absolut KAN vara GM,
Att avfärda honom och tex skriva som du gjorde SE är felaktigt utpekad är förhastat och felaktigt.
Det finns få andra spår med samma bäring och substans som detta.

Att många sedan har andra "favoriter" som GM är naturligt det har jag inte problem alls med
MEN att ni SEförnerkare bara avfärdar SE helt grundlöst har jag svårt för det är felaktigt och saknar grund helt enkelt.

Hade pajasen HH lyssnat på Arne Irvell(som tyvärr gick i pension strax efter MOP) så hade vi vetat ganska direkt om SE var GM eller inte. Han var ju inne på SE direkt. -Nä det är nog PKK som är skyldiga! Hur f-n kunde HH få tillträda som spaningsledare?
Citera
2020-07-15, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Hade pajasen HH lyssnat på Arne Irvell(som tyvärr gick i pension strax efter MOP) så hade vi vetat ganska direkt om SE var GM eller inte. Han var ju inne på SE direkt. -Nä det är nog PKK som är skyldiga! Hur f-n kunde HH få tillträda som spaningsledare?
Han var Länspolismästare och sossarnas städgumma tillsammans med Ebbe. Finns att läsa i Walls ''Mörkläggning'' hur det gick till i detalj.

Observera att Länspolismästaren utses av regeringen. Och i den rollen var han också chef för sektion D. Som innefattade Stockholms kuppförsvar. Där han hade befäl över både poliser och militärer.
Citera
2020-07-15, 06:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förhör med Lennart på La Carterie Sveavägen 44. 860612. 12 sidor.

https://drive.google.com/file/d/1mt3H87VuP1kTVS1BgMYUu_TqUw5NX7TC/view
Knappast Lennart Bylock!

Men intressant med "amerikanaren" som i hög fart åkte mot Norrtull direkt efter smällarna.
Senast redigerad av iesho 2020-07-15 kl. 06:27.
Citera
2020-07-15, 06:23
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Åtalsfrihet för mördare (GM), medgärningsmän och/eller medhjälpare är inte möjligt i svensk rättsordning och bryter den grundläggande principen om "allas likhet inför lagen".

Edit: Om detta stämmer så är det också bevis på en konspiration.

Eftersom det inte var någon konspiration, stämmer det inte.

Om man går tillbaka till vad man kan se, 1 person skjuter, 1 person flyr, den personen har ingen kontakt med någon annan under den tid man kan se honom.

Var nu alla konspiratörer är kan man undra?

Om man på 34 år inte hittar minsta hållbara belägg för att denne person i någon del av detta har medhjälpare, så påstår jag att sannolikheten är bra mycket högre att det faktiskt inte finns medhjälpare, än att det finns men att man inte hittar dem.
Citera
2020-07-15, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Knappast Lennart Bylock!

Men intressant med "amerikanaren" som i hög fart åkte mot Norrtull direkt efter smällarna.
Omöjligt att föreställa sig honom stå och skylta en fredagskväll efter 23.....
Citera
2020-07-15, 06:33
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Han var Länspolismästare och sossarnas städgumma tillsammans med Ebbe. Finns att läsa i Walls ''Mörkläggning'' hur det gick till i detalj.

Observera att Länspolismästaren utses av regeringen. Och i den rollen var han också chef för sektion D. Som innefattade Stockholms kuppförsvar. Där han hade befäl över både poliser och militärer.

Japp, och det är samma visa idag. Alla dessa typer av tjänster är politiskt tillsatta. Du kommer inte upp till en sån nivå om inte Staten vet att du är villig att "play ball".

Se hur det är idag. Finns inte en hög chef inom polisen eller säpo som vågar kritisera den sittande regeringen öppet. Istället spelar man med och håller käften. Man vill inte riskera sin "fina" karriär. Istället blir man belönad med en befordran. Dessa människor tjänar inte medborgarna utan sin herre, Staten.

Varför tror du KP fick tjänsten som ansvarig för PU? För att de visste att han skulle göra sitt jobb som undersåte till Staten. Och så rätt de hade. Nedlagt och avslutat.

Nuvarande Rikspolischef är före detta Säpochef.
Nuvarande Säpochef är före detta chef för Rikskriminalen.

Kolla in dom när dom är i media. De vet sin plats. De vet varför de fått tjänsten. De vet vilka de tjänar.

Och inte fan är det de Svenska folket!
Senast redigerad av Davy 2020-07-15 kl. 06:37.
Citera
2020-07-15, 06:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Eftersom det inte var någon konspiration, stämmer det inte.

Om man går tillbaka till vad man kan se, 1 person skjuter, 1 person flyr, den personen har ingen kontakt med någon annan under den tid man kan se honom.

Var nu alla konspiratörer är kan man undra?

Om man på 34 år inte hittar minsta hållbara belägg för att denne person i någon del av detta har medhjälpare, så påstår jag att sannolikheten är bra mycket högre att det faktiskt inte finns medhjälpare, än att det finns men att man inte hittar dem.
Alldeles i närheten befann sig Palmehataren SE och ett gäng från ett Boforsföretag som sysslade med vapenaffärer. MPs fästmös far sysslade med smuggling av persiska mattor och var enligt ett tips till polisen inblandad i Boforsaffären tillsammans med en kompanjon som var bekant med Barbro Sagnell, ledare för den Barbrogrupp som enligt Donald Forsberg var aktiva i City med WTs denna kväll. Bofors kontrollerades av Penser och Yggdrasilgruppen vilken finns nämnd i ett förment NATO-protokoll om en 'Operation Tree'...

https://iesho.blogspot.com/2020/06/60-yggdrasilgruppen.html
Citera
2020-07-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Tja om man inte hittar bevis eller omständigheter som stödjer en teori så är det väl rimligt att man utreder andra alternativ!?
Problemet var att SE började utredas förs 2017 minst 30 år för sent.
Att han inte utreddes redan efter sitt framträdande i Rapport i april.-86 är oerhört märkligt.

jag har inga problem med att det finns många som gör andra bedömningar än mig gällande _ GM/gruppering som ligger bakom.
Jag har dock llte svårt för att vissa bara avfärdar vissa teorier bara sådär.
Utan att ha nåt argument för det eller bara med orden SE(för det är honom jag främst åsyftar) 'har inget med detta att göra det var inte han osv.
HUR KAN ni veta det?
Snarare är väl sannolikheten för att det var han relativt god det är ett av de 2-3 spår med mest bäring och substans.

Sedan finns det många märkliga omständigheter och många skumma personer som figurerar i denna utredning .
i brist på riktigt konkreta bevis inte bara mot SE utan mot alla andra tänkbara GM så kommer det fortsätta att finnas många olika teorier.

MEN du kan omöjligt veta att SE INTE är GM.
Det finns absolut inget i materialet som styrker den slutsatsen.

Mordet kom att att prägla SEs liv onormalt mycket de sista 14 åren av hans liv.
Hans sätt att lägga sig i utredningen håna polis och andra vittnen.

Att han speglade sig i mördarens rörelser osv i SEs utsagor satta han flera gånger sig in i mördaren
Sannolikt kan det bero på TVÅ saker antingen är han GM eller så önskar han att han vore det.

Jag har svårt att se nån annan förklaring till det.
OCH VARFÖR prata om att "skottet mot Lisbeth var som att skjuta mot ett oskyldigt djur".
VARFÖR ens prata om skotten om man inte ens såg skotten(som SE ju hävdat att ha inte gjorde hela tiden)?

Det finns lite för många såna märkliga utspel från SE för att gå att förklara.
Några kan man kanske förklara med att han ville göra sig märkvärdig men inte så många.
Likaså hans formulerng i brevet till SA "jag var synnerligen närvarande vid mordet på Olof Palme":
VARFÖR använde uttrycket synnerligen"?
Räckte det inte med närvararand?
OM man inte ens såg mordet så var man verkligen inte synnerligen närvarande möjligen på gränsen ti närvarande.

Lägg till det att den allra första teckningen/fantombillden föreställde SE (eller hans e) HUR sannolikt är det att TVÅ personer med i princip identiskt utseende befann sig på eller iaf vid mordplatsen EXAKT när mordet skedde?
Vittnen främst LJ har beskrivit mördarens löpstil den påminner oerhört mycket om hur SE sprang i Rapport inslaget.
Lägg till det de saker Clarke skrev i The possible Assassin" om hur GM sannolikt lägger sig i utrednngen försöker återskapa känslan och situationen från mordkvällen ,
Att han kanske hånar polis och andra vittnen osv.

Dessa punkter stämmer kusligt bra på SE.
Ja dessa saker räcker gott och väl för att konstatera att denna man absolut KAN vara GM,
Att avfärda honom och tex skriva som du gjorde SE är felaktigt utpekad är förhastat och felaktigt.
Det finns få andra spår med samma bäring och substans som detta.

Att många sedan har andra "favoriter" som GM är naturligt det har jag inte problem alls med
MEN att ni SEförnerkare bara avfärdar SE helt grundlöst har jag svårt för det är felaktigt och saknar grund helt enkelt.

1) du framför bara känsloargument ingen faktisk bevisning.

2) man utredde Skandiamannen flera gånger tvärtemot vad du säger

3) det finns ingen teknisk bevisning

4) slutsatserna om hans beteende efter MOP har överdrivits och förvanskats

5) Du har bevisläget, det är inte Skandiamannen som ska bevisa sin oskuld. Glöm inte att du (KP) ska bevisa gärningen.

6) Det är CP (2.0) . om igen. Ingen teknisk bevisning eller vittnen som styrker hypotesen utan LL, TP och KP har bara plockat ut det som stärker sin hypotes och strykt det som direkt talar emot att Skandiamannen var gärningsman.

Alla var så säkra på att CP var GM. Sedan föll detta fabricerade fall med falska bevis ihop som ett korthus.

7) Mordvapnet: KP kan inre förklara mordvapnet. Enda förklaringen KP ger är att OP sköts därför hade Skandiamannen ett vapen. Förklaringen om vapenhandlaren visade sig vara fel vid provskjutningen. Varför skulle vapenhandlaren låna ut ett vapen till Skandiamannen? Hela storyn om vapenhandlaren och Skandiamannen är ett desperat påhitt.
Vem känner inte någon med vapen?
Varannan man jag känner har vapenlicens. Och ingen lånar ut dem.

8) Politiska motiv: finns inga tecken eller bevis för att Skandiamannen var medlem eller hyste sympatier för någon extrem organisation. Även om han hade varit sympatisör för EAP så har polisen aldrig funnit några bevis mot tex EAP. Skandiamannen hade inget motiv.
Att utmåla alla palmekritiker som presumtiva GM är oärligt.

9) Att Skandiamannen levde sig in i MOP är inget att yvas över.
Det var en stor händelse i hans liv.
Att vara så nära händelsernas centrum. Jämförbart är att ha närvarat vif Gustaf den III:s bal när han sköts. Se på Anna Hage som skrev en bok om hennes upplevelse där hon tar upp hur stor inverkan denna händelse hade på henne och hennes liv.

10) Återvände till Skandia ca 23.40: Skandiamannen var tillbaka till Skandia och hur trollar man bort det? Finns ingen bevis eller vittnesuppgifter som kan förklara det.

11) De enda vittnen KP hänvisar till är YN och han Jeppson.
Det är osäkert att YN såg GM men YN fick se foton av Skandiamannen och hon tog bort honom direkt. Jeppson såg bara en man i mörka kläder enligt sina vittnesuppgifter.

Dina bevis är "kusligt" och "synnerligen" och ett hopkok av amatörpsykologiska antaganden.

Du drar extrema slutsatser av vad Skandiamannen sagt.

Att "skottet mot Lisbet var skottet som mot ett oskyldigt djur".

Ja, eftersom LP inte hade med orsaken till att OP blev mördad så var hon på så sätt oskyldig.
Ungefär som att GM hade valt att skjuta mot Jackie Kennedy när JFK sköts av LHO 1963.

Ingen teknisk bevisning.
Plockat och valt bland vittnesuppgifterna.
Vid CP-rättegången fanns betydligt fler vittnen för att peka ut CP. Vem pekar ut Skandiamannen?

Vad har du mer än amatörpsykologiska antaganden?

Bekännelsebreven?
En av de mest desperata handlingarna i hur man försökt binda Skandiamannen till mordet.

Ni som förespråkar Skandiamannen ska ta fram hållbara och entydiga bevis.

Ni har ingenting.
Förutom en man som tyckte att MOP var det mest dramatiska som hänt honom.
Senast redigerad av GhostofStig 2020-07-15 kl. 07:06.
Citera
2020-07-15, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
En fantastisk sammanställning! En stor eloge till den som har plitat ner detta i Google Maps. Jag bockar och bugar!

Tappa inte bort den här länken, gott folk.

Är du fortfarande anonym om du klickar på länken?

Nej.
Citera
2020-07-15, 07:19
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
1) du framför bara känsloargument ingen faktisk bevisning.

2) man utredde Skandiamannen flera gånger tvärtemot vad du säger

3) det finns ingen teknisk bevisning

4) slutsatserna om hans beteende efter MOP har överdrivits och förvanskats

5) Du har bevisläget, det är inte Skandiamannen som ska bevisa sin oskuld. Glöm inte att du (KP) ska bevisa gärningen.

6) Det är CP (2.0) . om igen. Ingen teknisk bevisning eller vittnen som styrker hypotesen utan LL, TP och KP har bara plockat ut det som stärker sin hypotes och strykt det som direkt talar emot att Skandiamannen var gärningsman.

Alla var så säkra på att CP var GM. Sedan föll detta fabricerade fall med falska bevis ihop som ett korthus.

7) Mordvapnet: KP kan inre förklara mordvapnet. Enda förklaringen KP ger är att OP sköts därför hade Skandiamannen ett vapen. Förklaringen om vapenhandlaren visade sig vara fel vid provskjutningen. Varför skulle vapenhandlaren låna ut ett vapen till Skandiamannen? Hela storyn om vapenhandlaren och Skandiamannen är ett desperat påhitt.
Vem känner inte någon med vapen?
Varannan man jag känner har vapenlicens. Och ingen lånar ut dem.

8) Politiska motiv: finns inga tecken eller bevis för att Skandiamannen var medlem eller hyste sympatier för någon extrem organisation. Även om han hade varit sympatisör för EAP så har polisen aldrig funnit några bevis mot tex EAP. Skandiamannen hade inget motiv.
Att utmåla alla palmekritiker som presumtiva GM är oärligt.

9) Att Skandiamannen levde sig in i MOP är inget att yvas över.
Det var en stor händelse i hans liv.
Att vara så nära händelsernas centrum. Jämförbart är att ha närvarat vif Gustaf den III:s bal när han sköts. Se på Anna Hage som skrev en bok om hennes upplevelse där hon tar upp hur stor inverkan denna händelse hade på henne och hennes liv.

10) Återvände till Skandia ca 23.40: Skandiamannen var tillbaka till Skandia och hur trollar man bort det? Finns ingen bevis eller vittnesuppgifter som kan förklara det.

11) De enda vittnen KP hänvisar till är YN och han Jeppson.
Det är osäkert att YN såg GM men YN fick se foton av Skandiamannen och hon tog bort honom direkt. Jeppson såg bara en man i mörka kläder enligt sina vittnesuppgifter.

Dina bevis är "kusligt" och "synnerligen" och ett hopkok av amatörpsykologiska antaganden.

Du drar extrema slutsatser av vad Skandiamannen sagt.

Att "skottet mot Lisbet var skottet som mot ett oskyldigt djur".

Ja, eftersom LP inte hade med orsaken till att OP blev mördad så var hon på så sätt oskyldig.
Ungefär som att GM hade valt att skjuta mot Jackie Kennedy när JFK sköts av LHO 1963.

Ingen teknisk bevisning.
Plockat och valt bland vittnesuppgifterna.
Vid CP-rättegången fanns betydligt fler vittnen för att peka ut CP. Vem pekar ut Skandiamannen?

Vad har du mer än amatörpsykologiska antaganden?

Bekännelsebreven?
En av de mest desperata handlingarna i hur man försökt binda Skandiamannen till mordet.

Ni som förespråkar Skandiamannen ska ta fram hållbara och entydiga bevis.

Ni har ingenting.
Förutom en man som tyckte att MOP var det mest dramatiska som hänt honom.

Tack. Mycket bra sammanfattning om farsen SE.

Hade varit intressant att få se skriftliga kommentarer på dina punkter från KP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in