2020-07-15, 01:00
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
låter bra, du kör samma taktik som tegnell.. "inte särskilt troligt att smittan kommer utanför kina" "inte troligt att vi får spridning i sverige, kanske ett enstaka fall"..

själv föredrar jag att stirra döden i vitögat så jag är förberedd och kan agera om det värsta tänkbara inträffar

men alla är olika, så jag unnar dig din lättnad och glädje så länge den gör dig gott

Du är så rädd att du inte vågar titta dig själv i spegeln.
Till syvende och sist verkar ändå det som om gubb-ligan på FHM kommer få rätt.

Till ditt stora förtret så klart.
Citera
2020-07-15, 01:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag orkar inte visa källor just nu. Men de finns. Det finns människor över 70+ som smittades av covid och har dött utan att ha sett en läkare. Hur många det är vet jag förstås inte.

Sluta fråga efter källor när du själv inte orkar leta. Jag är tämligen säker på att du läst detta antingen i denna tråd eller i kvällspressen.

Sedan är det ju så att det alltid finns enstaka fall som hanteras på ett eller annat avvikande sätt, men sådant sker i marginalernas marginal.
Citera
2020-07-15, 01:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det ser positivt ut nu på alla kurvor. Vad beror det på?

– Det är flera faktorer i det. Dels handlar det om att vi har en antagen immunitet i befolkningen. Vi vet att den inte är rikstäckande. Men också att vi följer rekommendationer och råd. Vi har blivit bättre på att behandla sjukdomen också. Vi testar mer och har ökad medvetenhet. Det är flera faktorer till att vi får en minskning. Det baseras på att vi tror att det finns ett omfattande skydd, svarar Karin Tegmark Wisell, avdelningschef på Folkhälsomyndigheten.

Det låter ju bra, men är det någon här som vet vilka nya behandlingsmetoder som används för behandling av covid-19? Det är ju inte så att viruset har blivit mindre farligt, men trots det går alla siffror ner gällande allvarlig sjukdom och död. Det måste tyda på att de har hittat en lyckad behandlingsmetod.

Mig veterligen är det bara dödligheten på IVA som man fått ner. Blodförtunnande och sen var det något mer som dämpade immunförsvaret. Remdesivir har vi väl begränsad tillgång till än så länge?
Citera
2020-07-15, 01:04
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ja, det kan vara värt att påpeka att Fauci nyligen gick ut och sa, att vi kunde skatta oss lyckliga om det kokades ihop ett vaccin som var 70-75% effektivt, och att det var mkt osannolikt att vi någonsin får ett som är verkningsfullt till 90-95%

70-75% kommer räcka fint tillsvidare.
Citera
2020-07-15, 01:05
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Sluta fråga efter källor när du själv inte orkar leta. Jag är tämligen säker på att du läst detta antingen i denna tråd eller i kvällspressen.

Sedan är det ju så att det alltid finns enstaka fall som hanteras på ett eller annat avvikande sätt, men sådant sker i marginalernas marginal.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13279189

Se videon. Jag hoppas att källan räcker för dig. Gamlingar dör efter covidsmittan utan att någon läkare har sett dem.
Citera
2020-07-15, 01:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Vissa blev sjuka i mars och har fortfarande problem med detta till och från.

Jag har personlig erfarenhet av denna neurologiska skada som COVID-19 åstadkommer.
Citera
2020-07-15, 01:12
Medlem
jymdjakets avatar
Förstår inte var den där sjukliga respekten för Tegnell & Co kommer ifrån. Tegnell gav ett smådumt intryck redan innan han fick en chans att tabba sig, och efteråt har det mest varit en lång serie missbedömningar.

Hur får man för sig att upphöja en bunt tjänstemän som så sällan verkar slå rätt till skyarna? Känns så jävla godtyckligt.
Citera
2020-07-15, 01:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Arbetslösheten fortsätter att öka:

Arbetslösheten fortsätter att öka

De senaste siffrorna från Arbetsförmedlingen visar att arbetslösheten fortsätter att öka och ligger nu på 9,0 procent. Många av dem som drabbats är unga och utrikes födda. Förra året vid samma period låg siffran på 6,7 procent.

Vad gäller ungdomsarbetslösheten ligger den på 13,2 procent. Samma period förra året låg den siffran på 8,2 procent för gruppen.”

Källa svt.se

Det blir då att införa en speciell COVID-19 skatt i några år för att fylla munnarna på alla nysvenskar.
Citera
2020-07-15, 01:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Jag har personlig erfarenhet av denna neurologiska skada som COVID-19 åstadkommer.

Vi är flera i tråden som har märkt det. Jag vill inte säga något, skönt att du själv tog upp det.
Citera
2020-07-15, 01:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Förstår inte var den där sjukliga respekten för Tegnell & Co kommer ifrån. Tegnell gav ett smådumt intryck redan innan han fick en chans att tabba sig, och efteråt har det mest varit en lång serie missbedömningar.

Hur får man för sig att upphöja en bunt tjänstemän som så sällan verkar slå rätt till skyarna? Känns så jävla godtyckligt.

Kanske för att han har fler högskolepoäng än vad du har kronor på ditt bankkonto?
Citera
2020-07-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Om det inte är ett sätt för FHM att framställa coviddödsfallen i Sverige i ett bättre ljus är det fruktansvärt slarvigt gjort av FHM att räkna så som de gör.
Bättre ljus? Det innebär ju att vi får en om något får en överdriven summa avlidna. Det innebär att om en patient har långt framskriden cancer och får palliativ vård med ca 2 veckor kvar att leva lyckas bli smittad med covid-19 räknas det som ett covid-19 dödsfall, även om de flesta nog skulle hålla med om att det inte var covid-19 som var orsaken till att denna dog.
Citera
2020-07-15, 01:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Bättre ljus? Det innebär ju att vi får en om något får en överdriven summa avlidna. Det innebär att om en patient har långt framskriden cancer och får palliativ vård med ca 2 veckor kvar att leva lyckas bli smittad med covid-19 räknas det som ett covid-19 dödsfall, även om de flesta nog skulle hålla med om att det inte var covid-19 som var orsaken till att denna dog.

Ja. Precis. Det är mycket bättre att överrapportera än underrapportera.
FHM:s uppgift är inte vårda omvärldens bild av Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in