2020-07-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Jag avslutar diskussionen.

Sluta med personangrepp.

Jag har faktiskt läst statskunskap en gång i tiden.

Det var inget personangrepp.

Fint att du också läst statskunskap, det är många i den här tråden som inte har gjort det.
Citera
2020-07-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Jag vet hur det fungerar på den myndighet jag arbetar. Sådan är verkligheten.
Sedan kan du försöka sprida den "officiella" versionen hur mycket du vill.

Myndigheter är politiskt styrda, inget snack om saken.

Behövs ingen beslutanderätt när det räcker med att insuniera obehag om man inte lyder...

Jobbigt för dig att få dina illusioner krossade.

Så du menar att du i din myndighetsroll skulle utföra något, som du starkt kände var helt och totalt fel, utan att protestera då du skulle va rädd för att förlora jobbet?
Citera
2020-07-14, 20:53
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Så du menar att du i din myndighetsroll skulle utföra något, som du starkt kände var helt och totalt fel, utan att protestera då du skulle va rädd för att förlora jobbet?

Händer hela tiden.

Skillnad på teori och praktik.

Fjunisar som dig har bara läst teorin.
Återkom när du har haft 30 års praktik...

Ta som exempel Göteborgs stad. Hur många som helst som köps ut för "samarbetssvårigheter"...
Så till den grad att medier börjar undra vad fasen som händer, för det kostar skattebetalarna multum.
Senast redigerad av Testonio 2020-07-14 kl. 20:55.
Citera
2020-07-14, 20:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Dom kommer snart bli tvungna oavsett vad dom vill.

Inte en jävla chans.. Iaf inte om vetenskapen får bestämma
Citera
2020-07-14, 21:00
Medlem
Citat:
Händer hela tiden.

Skillnad på teori och praktik.

Fjunisar som dig har bara läst teorin.
Återkom när du har haft 30 års praktik...

Det säger väl mer om dig som person, din integritet och din rättspatos än om tjänstemän inom myndigheter generellt.

"Fjunisar som mig"? Haha spännande att du redan bestämt dig för min ålder, min akademiska bakgrund och min yrkeshistorik.

Gissar på att ditt myndighetsjobb är inom migrationsverket, ni är ju rätt duktiga på att gissa ålder och bakgrund...
Citera
2020-07-14, 21:01
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Alla har nu insett vilket sinnesjukt misstag det va att stänga skolorna. Finns inte en chans att de nordiska länderna skulle upprepa det samhällsfientliga misstaget

Är du igång fortfarande? du låter mer och mer fanatisk... och sektliknande.

Stänga skolor kommer man att göra om det, gud förbjude, skulle braka loss till hösten igen och de yngre drabbas.

Tror du att stänga skolor i pandemier är nån slags konspiration ? pajas!
Citera
Medlem
Testonios avatar
Stackars er som har antikroppar mot Covid:

https://www.med4.care/coronavirus-e-possibile-infettarsi-piu-volte/

Använd google translate om nödvändigt.

"In the cases of Mers-Cov and Sars-CoV-1, which have a genomic similarity to SARS-CoV-2 of 50% and 79% respectively, a mechanism known as Antibody-Dependent Enhancement (ADE) has been identified: the antibodies produced are not only not able to neutralize the virus but, on the contrary, facilitate its entry and replication in cells, in reality aggravating the clinical framework."

"Conclusions

If this hypothesis were confirmed, it would have important consequences:

The COVID-19 vaccine would not only not be effective but, on the contrary, could promote the onset of the most severe forms of the disease ;

the immunity of herds could not be achieved."
Citera
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Folkhälsomyndigheten kommer tillslut öppna upp sig det lär nog bli munskydd i vissa situationer.

Tror dom har munskydd i Systembolaget i Nässjö.
Citera
2020-07-14, 21:02
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Inte en jävla chans.. Iaf inte om vetenskapen får bestämma

Det är viruset som bestämmer för närvarande...
Citera
2020-07-14, 21:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är ju långt ifrån alla som drabbas av de där komplikationerna. De allra flesta som smittas har ju lindriga symtom.

Forskningen visar att även de med lindriga symptom kan få neurologiska sviter efter COVID-19. Även andra kroppsliga problem kan följa samt att de kan bli sjuka igen.
Citera
2020-07-14, 21:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Om du lyssnade på FHMs pressträff så kanske du förstår att man kommer kunna åka kollektivt utan munskydd. Du kommer fortfarande vara i stort sett ensam om att bära munskydd, gissar jag. FHM har inte ändrat ett skit utan säger samma sak som de alltid har gjort.
Utökad karantän kan bli aktuell – och kanske munskydd i vissa fall

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ24jv/utokad-karantan-kan-bli-aktuell--och-kanske-munskydd-i-vissa-fall

När semestern är slut är vi framme vid munskyddsregler på bussar, tunnelbana och tåg.
Citera
2020-07-14, 21:05
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Det säger väl mer om dig som person, din integritet och din rättspatos än om tjänstemän inom myndigheter generellt.

"Fjunisar som mig"? Haha spännande att du redan bestämt dig för min ålder, min akademiska bakgrund och min yrkeshistorik.

Gissar på att ditt myndighetsjobb är inom migrationsverket, ni är ju rätt duktiga på att gissa ålder och bakgrund...

Ditt språk och bristande insikt avslöjar din ålder.

Migrationsverket, hua mig. Så fel som det kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in