2020-07-14, 11:11
Medlem
Många kom med mycket bra frågor och kritiska inlägg till min egen teori igår. Vilket är mycket bra man ska vara kritisk och våga säga det, för det är så man kommer framåt i sin teori, eller förstår den inte funkar.

Som ngn skrev så borde om TH ringt barnen på natten så borde det finnas i teletrafiken. Så där brister min teori. En annan sak jag tänker på är denna rörelse på telefonen på morgonen, tror ingen kastat mobilen utan det är ett fall och det är där detta startar att AEH knuffas/ramlar genom olycka/brott och därefter tror jag fortfarande att hon släpas till badrummet och ströps där. Om samtalet med löneansvarig är riktigt så skedde detta direkt efter och innan TH åkte iväg på jobb. Sedan kontaktas ngn som står honom nära för att "städa upp" och i min tanke är det barnen. Försöker sätta mig själv in i situationen om detta skulle hänt i min familj. Om ens far ringer och säger mamma trilla i trappan efter vi bråka och det skedde en olycka och hon dog. Och min far gråter och är hysterisk och bara säger jag kommer åka i fängelse osv. Kanske en del familjer skulle göra vad som helst för att skydda sin far, för det var ju en "olycka". Jag ska ärligt säga att det känns inte lätt "sätta ditt sin egen far" och det rätta hade ju varit och ringt och sagt en olycka har skett, men kanske i just den stunden tänker man kanske annorlunda och då kommer på alla dessa konstiga spår av vad som hänt. För låter ju helt galet att en professionell brottsling skulle ta dessa risker mitt på ljusa dagen. För tror dom skulle gjort detta på klockan max 2-3 minuter och sedan ute ur huset, och vem kidnappar ngn och sedan inte verkar intresserad av pengarna? Då måste ju motivet vara hämd mot TH men även då måste ju TH veta vem som gjort det annars är ju hämnden meningslös.
Citera
2020-07-14, 11:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Om det fanns en konflikt mellan TH och en annan person, som utlöst dådet mot AEH, då borde TH veta vad det handlar om. Annars skulle motparten låta honom få veta vad han blivit straffad för, eller?

Det här kan heller inte vara en kidnappning och det känns onödigt med diskussioner om röda bilar o.s.v.

Det vimlar nog av folk som är beredda att slå ihjäl oskyldiga gamla damer utan att sen det egentliga offret för handlingen nånsin fattar eller får reda på vem som gjorde det....

Och där ”offret” dessutom verkar trivas med den nyvunna friheten...
Citera
2020-07-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det vimlar nog av folk som är beredda att slå ihjäl oskyldiga gamla damer utan att sen det egentliga offret för handlingen nånsin fattar eller får reda på vem som gjorde det....

Och där ”offret” dessutom verkar trivas med den nyvunna friheten...

Det er nok x-svågern skal du se.
Har han fått tilbake huset?
Citera
2020-07-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Denne er spesiell.
Nekter å forklare seg om mystisk SMS.
Dette må nå ha vært en vesentlig del av mistanken.
https://www.dagbladet.no/nyheter/nekter-a-svare-om-mystisk-sms/72418904

Det er altså politiet som ikke vil utdype rundt den klausulerte SMS-en, ikke TH eller andre vitner.

Denne SMS-en kan for eksempel være den som er sendt fra AEHs telefon til eldste datter hvor det sto at hytteturen var avlyst.
Citera
2020-07-14, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tänker också så.
TH ville inte skiljas, han hade ingen anledning att planlägga ett dråp.
AEH kan inte ha pratat regelbundet under lång tid om skilsmässa, det hade barnen märkt.
Skulle vara att han kom på tanken när hon sökte bostad i Gjövik ...Men ..
då skulle han knappast ha träffat RU 10 gånger och diskuterat kryptovaluta helt öppet på arbetsplatsen. Flytta till annan bostad kan man göra utan att skiljas.
I affekt då ... men som sagt, hur hinna fejka en kidnapping över natten?

Det skulle vara om det finns annat motiv som vi inte känner till som gjort att dråpet är planlagt.
Av .. vilken GM?

Jag tycker inte att det har avgörande betydelse att TH jagat någon med kniv i sin ungdom i akut (svartsjuke?) drama under alkoholpåverkan. Det är ju tyvärr inte ovanligt att folk beter sig galet på fester med alkohol. De blir därför inte mördare många år senare, efter att ha etablerat sig
och skött sitt arbete , familj, mm.

Nemlig. Alle artikler om tidspunkt, motiv, mulige observasjoner osv gjør at saken vokser og vokser, og blir komplett umulig å forstå for oss som ikke har innsyn i saken. Alle hypoteser har mangler ved seg, gitt at den oppgitte tidslinjen og alibi stemmer. Politiet har en forferdelig vanskelig jobb, men de sitter inne med store mengder med informasjon som vi naturlig nok ikke vet noe om.
Senast redigerad av Hybridbil 2020-07-14 kl. 12:08. Anledning: tillegg
Citera
2020-07-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det er altså politiet som ikke vil utdype rundt den klausulerte SMS-en, ikke TH eller andre vitner.

Denne SMS-en kan for eksempel være den som er sendt fra AEHs telefon til eldste datter hvor det sto at hytteturen var avlyst.

SMS´en som ble sendt av en død person i huset til TH når bilen hans var på jobb...
Citera
2020-07-14, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Mulig? Jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle gidde å prøve å spore opp ip adresser fra dette forumet. Det kan være nysgjerrighet, noen vil vite hvem som har hvilke tanker/teorier. Jeg vet ikke en gang hvordan man går frem for å spore opp en ip adresse, men har sett på Zerohedge at noen får det til i løpet av et blunk.

Jeg tenker at dette kan være i ett ledd av å finne ut om noen her kan være av interesse for saken. Er vel ikke usannsynlig at familie, venner og potensielle GM følger med her i tillegg til politiet selv.
Citera
2020-07-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Om det fanns en konflikt mellan TH och en annan person, som utlöst dådet mot AEH, då borde TH veta vad det handlar om. Annars skulle motparten låta honom få veta vad han blivit straffad för, eller?

Det här kan heller inte vara en kidnappning och det känns onödigt med diskussioner om röda bilar o.s.v.

Men TH kan vara rädd för repressalier om han pratar mer i så fall.
Han kan vara ovetandes indragen också, och rädd at få mer skuld än han har.

Varför är reell kidnapping onödig att diskutera?
Det kan ha gått snett för kidnapparna i och med att TH gick ill polisen.
Citera
2020-07-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
SMS´en som ble sendt av en død person i huset til TH når bilen hans var på jobb...

For eksempel. Blir spennende å se om det blir endringer i tidslinjen etterhvert.
Citera
2020-07-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det verkar gå att hitta fler detaljer ganska lätt. Det rör sig om händelserna som ledde fram till konventionen i Moss... Där Norge blev självständigt men unioniserat... Glomma synes vara den strategiska nyckeln.

Norsk Wiki väljer på gott o ont att snarare redogöra för strider mot tyskarna i april 1940. Vilken svenska Wiki förbigår. Men jag är knske på fel sida.

Jag är säker på att saken uppkalras ja. Men inte lika säker rörande kroppen.

Vad gör dig så säker där?

Nei, jeg er ikke sikker på at liket vil bli funnet.

I løpet av de siste ukene har vi fått rullet opp mer av dekkhistorien. Bevegelser av biler i området rundt Sloraveien i morgentimene. Men er dette bare villedning? Er det innleide folk som har laget villsporene, eller er det TH selv med muligens én betrodd medhjelper?

Jeg vet ikke. Annet enn at det ikke har vært noen kidnapping som foregikk.

Men i og med at TH selv har foreslått innleid leiemorder eller kidnapper via darknet, så finnes kanskje levningene på et sted der man kan anta at utenlandske yrkeskriminelle ville ha kvittet seg med et lik på vei ut av landet?

Jeg tror TH liker å holde alle muligheter åpne. Hvis han tror at funn av levningene til AEH kan bidra til å holde ham selv ute av fengsel, så kan det hende at AEH vil bli funnet.
Citera
2020-07-14, 15:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg er ikke sikker på at liket vil bli funnet.

I løpet av de siste ukene har vi fått rullet opp mer av dekkhistorien. Bevegelser av biler i området rundt Sloraveien i morgentimene. Men er dette bare villedning? Er det innleide folk som har laget villsporene, eller er det TH selv med muligens én betrodd medhjelper?

Jeg vet ikke. Annet enn at det ikke har vært noen kidnapping som foregikk.

Men i og med at TH selv har foreslått innleid leiemorder eller kidnapper via darknet, så finnes kanskje levningene på et sted der man kan anta at utenlandske yrkeskriminelle ville ha kvittet seg med et lik på vei ut av landet?

Jeg tror TH liker å holde alle muligheter åpne. Hvis han tror at funn av levningene til AEH kan bidra til å holde ham selv ute av fengsel, så kan det hende at AEH vil bli funnet.

Ute av fengsel vore nog en aning för optimistiskt. Ute av hengsel möjligtvis.

Jag hör till en försvinnande minoritet som är lätt skeptiskt till bilar öht. O telefonsamtal. Skillnaden mellan dessa och exv. videopasseringar utanför futurum o.a. är att bilar o telefonsamtal är svåra förklä, och vi vet att vi har att göra med en person som har medlemskonto på But*terick’s (*=0). (Sen att förklädningskompetensen lätt kan överskattas är en annan sak; inte har han frugan att fråga heller).
Så jag kan tänka mig att bilarna vid närmare betraktande inte finns. Liksom en del annat i bevisväg tycks finnas i dubbel elelr trippel uppsättning, men just därför verkar lite skumt. Även med en skridskoåkares iskyla borde det pirra i magen att backa uppför gångvägen där kl 9. Sen har nån då vart o öppnat bommen för biltrafik tidigare på morgonen, ska man förstå det så? (Vem sitter med det brevlådeutskicket och planerar med utgångspunkt i att det också sker...?)

Jag är skeptiskt....

Men för all del, säg att MGM är själv där o kör på nåt sätt på vägen till jobbet. Med nåt överdrag över sin picasso. Bara för att göra eller mosa sina egna hjulspår från natta då han måst ta en tur. I något ärende.
Visst. Annars är det väl polisen som hittar på lite. För att det inte ska bli för lätt.

Men kroppen är värre. Kanske för barnens skull. När allt till sist står fram ju så dumt som det ju var.

Hade han berättat var kroppen var långt tidigare hade en del pinsamheter nog kunnat undvikas...
Citera
2020-07-14, 15:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Dette var godt planlagt og jeg tror ikke vi trenger å komplisere det. Jo mer jeg leser jo mer tror jeg TH er uskyldig. Huset ble holdt under overvåkning utvendig. Det er noen tilfeldigheter med oppringninger og TH som dro sent på jobb. Isolert sett ingenting bemerkelsesverdig med det. For kidnapperne ble det mer grisete enn de trodde og kanskje et uønsket dødsfall. De prøvde å gjøre krav på pengene, men offeret vil jeg tro døde og de fikk med seg politiet ble tidlig involvert. Samtidig er de amatører innen krypto og fant etterhvert ut det var begrensninger både innen kommunikasjon og uttak av midler . I sum gjør det risikoen blir for høy til at de vil satse for mye på dette opplegget.

Jo vi er enige om mye, men jeg klarer ikke se att sansynligheta er større for kidnappere en att TH har gjort det sjøl, å dette er utfra det jeg har lest til nå, men att kidnappera hvar amatører angående krypto innebærer i mine øyne att dem er amatører på alle måter, for setter en i gang med et sånnt opplegg uten å vite rekkevidda for allt det som er planlakt så er dem ikke proffe, å krypto er høyt rangert over ting i en sånn plan som må funke, veldig høyt...
å att AEH døde under kidnappingen eller raskt etterpå burde vell heller få kidnapperene til å stresse TH de første ukene så sjangsa hvar større for att han betalte etter planen og helst raskere, ikke være sinnsjukt tålmodig, nesten uvillige når det kommer til å få betalt , hvar ikke planen å veksle 1 milion € i uka og overføre raskest mulig? (arester meg om det siste angående kidnappingsbrevet`s betalings plan er feil)
å lengden og innholdet i kidnappingsbrevet sammen med den tor-mailen i januar/februar 2019 med mere er for meg bekreftelser på att om dette er kidnappere så må det hværa amatører og ikke minst burde dem heller satse på lotto, flaks/triss å sånnt, eventuelt kansje tipse om hvor dem dumpa AEH og satse på att SH og TH betaler finnerlønna i monero, så får dem hværtfall noen penger...
for om dem så bor på lørenskog så koster det penger å gjennomføre et sånnt opplegg, det aller billigste er jo om a bare ble drept, fraktet bort og gravd ned,fjernet med syre,brent (på høy nok varme lenge nok) eller mange andre måter å fjerne henne på og det umidelbart etter...
nå er dette mitt syn om saken utfra det jeg hvet og tror jeg hvet, men ser ikke att kidnappere med så stort gjennomførings/skade potensiale har gjort det så avansert der det burde bli gjort enkelt og omvent , det rimer bare ikke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in