2020-07-14, 14:44
Medlem
ThirdEyeRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Vad är bortförklaringen då? "Folk kommer gå ut sjuka, svenskar kan lyda alla råd utom att inte gå ut sjuk med mask, buhu "?
Det är sådant jävla klassiskt dubbeltänk som vanligt. Å ena sidan påstår de mer eller mindre att resten av världen är dumma i huvudet och att det är den svenska vägen som är den enda vettiga och att svenskarna ska hålla sig till restriktionerna samtidigt som vi tydligen är för efterblivna att ta på oss en mask på ett korrekt vis...?!
Citera
2020-07-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Helt sinnessjukt.
Sjukare är och höra Karin under pressträffen när hon är så anti mot munskydd
Citera
2020-07-14, 14:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
I Schweiz är det numera obligatoriskt med munskydd ändå ser man ignoranta människor som inte bär. Jag fattar inte heller inte varför ni i Sverige bara skiter i munskydd om inte staten säger till er att ha masker. Ni fattar inte hur omvärlden ser ner på Sverige för tillfället.

Som om du skulle ha något som helst begrepp om vad man tycker i världen. Fattar du inte att du bara ordbajsar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Må så vara.

Men så fort skoldagen är slut så är dom hemma igen. Hjälper föga att dom slipper sin pillerknarkande morsa i sju timmar. Suparfarsan kan plocka fram bältet både kl 11 eller kl 19. Dessutom, pågår det en pandemi där hela samhället ligger i ena vågskålen så väger "utsatta barn" väldigt lätt i den andra. Innerligt trött att som skötsam skattebetalare mjölkas på rejäla summor varje månad för hålla packet vid liv. Skall jag nu dessutom behöva offra min hälsa? Fan heller. Låt dom ruttna.

Dessutom fick jag ju ännu fler belägg för att det måste införas någon form av tillstånd för barnalstring.
Så här kan vi ju inte ha det. Vem som helst förstår ju det orimliga i att labila människor tillåts skaffa barn.
Men ge dig. Din hälsa är inte i fara. För alla utom äldre-äldre är riskbilden marginellt förändrad.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
I Schweiz är det numera obligatoriskt med munskydd ändå ser man ignoranta människor som inte bär. Jag fattar inte heller inte varför ni i Sverige bara skiter i munskydd om inte staten säger till er att ha masker. Ni fattar inte hur omvärlden ser ner på Sverige för tillfället.

Inte särskilt konstigt då smutskastningen av Sverige varit massiv internationellt. Det vore såklart en katastrof för styrande i andra länder om Sveriges strategi visar sig fungera. Till hösten bör vi ha svar.
Citera
2020-07-14, 14:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Själv blev jag lite spyfärdig av den självgoda mästrande amerikanskan.

Jag tror det bara finns två sidor av myntet där och förstår hur och vad du menar. Men jag tycker det är skönt att någon ifrågasätter hur man kan blunda för det höga dödsantalet och Sveriges syn på munskydd mm. Det är ju relevanta frågor då Sverige säger sig inte ha några problem och vi har gjort rätt fast stora delar av världens portar Svenskar.
Citera
2020-07-14, 14:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdEyeRapist
Precis när jag hann bli irriterad över att ingen frågade om masker så kom amerikanskan och pangade på.
Och nu en svensk också, hör och höpna!

Märks att de tycker det är jobbigt för svaren är inte tydliga. Det är bra att det får press.
Citera
2020-07-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrfan
Alltid svar "vi får återkomma i den frågan", så mycket som folkhälsomyndigheten snackar om att dom är tydliga, det är så mycket jävla skitsnack.

Vaga svar i alla frågor och senfärdiga handlingar, smittskyddslagen först tittad på 6 MÅNADER in i pandemin.
Ja, om dom ska hålla PK och låta som härdade politiker och inte ge ett klart svar på någonting så kan dom likväl hålla dessa PK med politiker istället för med forskare.
Citera
2020-07-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och barn blir fortfarande mobbade,slagna och utsatta för sexuella övergrepp..så även i skolan som på dagis.
Du har en poäng, men det är i princip inga barn som på det stora hela gynnas av att inte gå i skola. Skolan är en mycket mer skyddad miljö än hemmet, även om det kanske inte känns så för den som har bra hemförhållanden.
Citera
2020-07-14, 14:48
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ja men som jag säger så motsägs ju denna tes av SCBs siffror och att ingenting tyder på att vi numera helt plötsligt missar fler fall än i april. Som kan ses om man jämför SBCs siffror (medelvärde av avlidna tidigare år och avlidna i år) med FHMs siffror över avlidna i covid-19 ser man att dessa stämmer bra överens. Det finns alltså inget som tyder på att vi någonsin har missat många fall av covid-19 - varken nu eller tidigare.

Jag hoppas att du har rätt. Jag hyser inget stort tilltro till svenska myndigheter. Statistik kan också manipuleras. Ett exempel är arbetslöshetsstatistiken med låtsatsjobb, sysselsättningsaktiviteter och så vidare.
Citera
2020-07-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Du har en poäng, men det är i princip inga barn som på det stora hela gynnas av att inte gå i skola. Skolan är en mycket mer skyddad miljö än hemmet, även om det kanske inte känns så för den som har bra hemförhållanden.
De mesta tystas ju ner i dagens samhälle..hur illa det kanske är vet vi ju inte.
Citera
2020-07-14, 14:55
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Alldeles för stort gap. Gapet mellan vad som redovisas på platz.se och FHM:s statistik har börjat öka igen. Jag gillar inte detta. +9 är inte realistiskt, man bygger på eftersläpningberget. Nu tror jag inte ens dom försöker gå igenom registerna på onsdag---torsdag. Sverige är en ny bananrepublik.

Tegmark Wisell sa i presskonferensen att de kommer att köra mot dödsregistret imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in