2020-07-11, 09:55
Medlem
Rasiermessers avatar
Greg Doucette har faktiskt en balanserad video angående SARMs (eftersom han diskuterats i tråden):

https://www.youtube.com/watch?v=gy41bV6jtBE

Jag har gått på 3 RAD-140 kurer under det senaste året, men jag kör bara 10mg och 4-5v. Jag har inte haft några problem med blod-/levervärden. Jag kör också PCT trots den låga dosen.

Ser ingen poäng att köra höga doser under långa perioder eller att stacka (Cocktail effekt). Jag ser den ökade risken för negativa effekter för stor i förhållande till de positiva effekterna man får.

Men jag är också +50 och har tränat länge och äter bra med god kondition, så detta är bara pricken över i.
Citera
2020-07-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmother

Du tog en av de kliniskt värsta sarmsen och gråter sedan över dina dåliga värden. Man forskar inte ens längre med den pga dess carcinogena effekter på möss. Ja, du kunde lika gärna ha tagit något mycket mer anaboliskt istället, varför tog du ens GW? Vad var tanken? Läste du en gnutta om vad du förde in i din kropp innan du bestämde dig för det? Idioti att experimentera med något som har extremt dålig historik.
Det krävs inte mycket hjärna eller forskning för att förstå att det är stor skillnad på olika SARMS.

"Cardarine is another drug that is not authorized in Canada for any use. The sarms.ca website also lists cardarine as GW501516. All clinical development of GW501516 was stopped when toxicities, including various cancers, were discovered following routine, long-term animal studies".

källa: https://www.tga.gov.au/book-page/12-cardarine

Eftersom det är en tråd om SARM så ville jag dela av mig med min erfarenhet då många verkar använda det i tron att det är betydligt mildare än AAS.
Jag brukar studera ämnena innan jag stoppar i mig dessa och var även väl påläst vad gäller Cardarine.
De vetenskapliga referenserna du nämner har sina uppenbara brister vilket redan påtalats och det var inte cancer jag rapporterade problem med och ville diskutera eller hur?
Taskiga blodfetter eller levervärden är inget jag hört talats om vad gäller vare sig MK-677 eller Cardarine så tyckte det var viktigt att dela med mig.
Citera
2020-07-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmother

Du tog en av de kliniskt värsta sarmsen och gråter sedan över dina dåliga värden. Man forskar inte ens längre med den pga dess carcinogena effekter på möss. Ja, du kunde lika gärna ha tagit något mycket mer anaboliskt istället, varför tog du ens GW? Vad var tanken? Läste du en gnutta om vad du förde in i din kropp innan du bestämde dig för det? Idioti att experimentera med något som har extremt dålig historik.
Det krävs inte mycket hjärna eller forskning för att förstå att det är stor skillnad på olika SARMS.

"Cardarine is another drug that is not authorized in Canada for any use. The sarms.ca website also lists cardarine as GW501516. All clinical development of GW501516 was stopped when toxicities, including various cancers, were discovered following routine, long-term animal studies".

källa: https://www.tga.gov.au/book-page/12-cardarine

Angående cancer och Cardarine hittade jag denna studien på råttor (PS-895 på s.189):
https://web.archive.org/web/20150504013406/http://www.toxicology.org/AI/PUB/Tox/2009Tox.pdf

Om man läser studien ser man att några av de manliga råttorna som gavs 20 mg/kg/dag under 104 veckor utvecklade cancer. Konverterad till mänsklig dos motsvarar detta ca. 3 mg/kg/dag:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4804402/

Några kvinnliga råttor fick dock livmodercancer vid en så låg dos som 3 mg/kg/dag.

Om man bortser ifrån bristerna i att översätta råttstudier till människor, motsvarar detta att man ger en kille/man en daglig dos på 250 mg varje dag från de är 5-85 år gamla.

Man får fundera på om det är värd en lite bättre fettförbränning och kondition under några veckor och för min del kommer jag hålla mig undan alla SARM's framöver (även de utan en publicerad säkerhetsprofil).
Citera
2020-07-12, 13:10
Avslutad
Lite frågor. Jag är 59 och har prostataförstoring som kan komma av att jag tar testoinjektioner som trt. Ingen hög dos nu. 250 mg i veckan måndag och torsdag. Jag har tagit mer innan, typ 400 i veckan. Detta i några år Jag tar även Ai 0.5 kg varannan dag. Rad 40 motverkar förstorad prostata läste jag och jag undrar om det finns svenska butiker ni kan tipsa om. Gärna i om om det inte får läggas här.

Vidare har min kvinna pcos och har gått upp för mycket i vikt och får inte bort det trots att hon äter rätt och low carb. Hon är bara 35 år gammal och det är jobbigt för henne att ha gått från en riktig snygging med fin kropp till en "Chubby". Jag bryr mig inte så mycket men hon lider Tips på hur hon kan styra upp ämnesomsättningen med sarms eller något annat ? Hon vill inte ta injektioner. Jag har inte läst hela tråden.
Citera
2020-07-14, 14:08
Medlem
akilles79s avatar
Hejsan.

Jag skulle behöva hjälp med lite upplysning gällande YK11.

Jag är 41 år och har diagnostiserats med autoimmun sjukdomstillstånd som innebär att jag har en immunförsvar som angriper den egna kroppens celler. Det finns upp till ca 80 sjukdomar som kan relateras till detta. I mitt fall handlar det om muskelinflammation som heter Myosit. Ärftligt från ena föräldern men ingen i familjen har drabbats av just detta.

Detta har resulterat i magring samt muskelförlust och får immunhämmande medicin och mot inflammationen.

Jag har den senaste tiden läst och har varit nyfiken på YK11 och hur detta kan ha en positiv inverkan på neuromuskulära och andra muskelsjukdomar. Vet inte hur tillförlitligt den informationen är men ändå intressant för min del att testa.

Någon med bättre kunskaper och råd?

Jag har tittat på S....bio's hemsida frågan är om tullens förhållande till detta. Jag har läst motstridigheter här på sidan. Det senaste är att YK11 ska vara olagligt och jag får köra på det.

PM om legitima säljare i Sverige är av tacksamhet. Skulle vara intressant att veta hur det smakar också så man vet någorlunda att man fått riktiga saker. Surt bitterhet har jag läst i en amerikansk sida. Stämmer det? Erfarenhet o tips uppskattas.

VH Akillles79
Citera
2020-07-19, 10:18
Medlem
rytaris avatar
Jag tar just nu 20 mg. ibutamoren innan sängdags, mest för att återhämta mig från en skada snabbare, innan har jag provat 10 mg. på samma sätt och hade inga biverkningar alls, nu när jag har börjat köra 20. så har jag dock börjat få sjukt obehagliga mardrömmar, tror ni det kan bero på det?
jag är dessutom mer stressad privat just nu än vad jag var sist jag tog det, kanske det kan spela in också så att det är nån kombination? har haft mardrömmar i 2-3 dagar nu men inatt tog verkligen priset, det var björnar som bet ihjäl folk, flygplanskrasher, jag gick vilse i skogen mm. XD
Citera
2020-07-19, 11:36
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Jag tar just nu 20 mg. ibutamoren innan sängdags, mest för att återhämta mig från en skada snabbare, innan har jag provat 10 mg. på samma sätt och hade inga biverkningar alls, nu när jag har börjat köra 20. så har jag dock börjat få sjukt obehagliga mardrömmar, tror ni det kan bero på det?
jag är dessutom mer stressad privat just nu än vad jag var sist jag tog det, kanske det kan spela in också så att det är nån kombination? har haft mardrömmar i 2-3 dagar nu men inatt tog verkligen priset, det var björnar som bet ihjäl folk, flygplanskrasher, jag gick vilse i skogen mm. XD

Känns spontant som det är din privata stress som är upphov till mardrömmarna. Man ska ju sova bättre på Ibutamoren. Tar du andra läkemedel av någon slag? Typ melatonin? Jag får alltid konstiga drömmar av melatonin iaf.

Sen är ett tips om du vill läka skador att istället köra på Ostarine.
Citera
2020-07-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Känns spontant som det är din privata stress som är upphov till mardrömmarna. Man ska ju sova bättre på Ibutamoren. Tar du andra läkemedel av någon slag? Typ melatonin? Jag får alltid konstiga drömmar av melatonin iaf.

Sen är ett tips om du vill läka skador att istället köra på Ostarine.

Skulle aldrig kombinera ibuta med ostarine. MK-677 (30mg) + RAD-140 (20mg) + AI + en prolact blockare... ger resultat snabbt, helt galet på endast 3 månader. Helt ärligt, ostarine är enbart värdefullt vid deff, och på mk-677 deffar man ej.

Sen rekomenderas inget användande av läkemedel som regulerar serotinin-receptorer, undvik undvik undvik.
Senast redigerad av fonzen 2020-07-19 kl. 21:26.
Citera
2020-07-19, 22:04
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Skulle aldrig kombinera ibuta med ostarine. MK-677 (30mg) + RAD-140 (20mg) + AI + en prolact blockare... ger resultat snabbt, helt galet på endast 3 månader. Helt ärligt, ostarine är enbart värdefullt vid deff, och på mk-677 deffar man ej.

Sen rekomenderas inget användande av läkemedel som regulerar serotinin-receptorer, undvik undvik undvik.

Jag rekommenderade inte Ibutamoren tillsammans med Ostarine, utan att enbart ta Ostarine för läkandets skull. Läs på lite mer om Ostarine och dess läkande effekter.
Citera
2020-07-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen

MK677 kan säkert vara bra vid deff, om man är världens mest diciplinerade som klarar den sjuka hungern... :P
Citera
2020-07-20, 21:35
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otten
MK677 kan säkert vara bra vid deff, om man är världens mest diciplinerade som klarar den sjuka hungern... :P

Han sa dock att Ostarine är endast bra vid deff, inte MK677.
Citera
2020-07-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Han sa dock att Ostarine är endast bra vid deff, inte MK677.

"på mk-677 deffar man ej."

tolkningsfråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in