2020-07-13, 18:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej det stämmer helt enkelt inte.

Exempelvis Texas, där ledde Trump i mätningarna precis före valet med 51% mot Clintons 42%. Utfallet blev nästan exakt så. Nu ligger Trump efter Biden i Texas!
Nu är vi ju inte "precis innan valet".
Nationellt ledde Clinton med ca 16% fyra månader innan valet.

Nu spelar ju detta knappt någon roll eftersom valdeltagandet är så lågt i USA och det därför handlar om att mobilisera väljarna att använd valdagen till att rösta. Jag och många andra ser inte att Biden entusiasmerar väljarna.

Å andra sidan ser jag dessa siffror som ytterst lovande, eftersom de kommer få många TDS-kultare att inbilla sig att valet redan är avgjort. Det i sin tur får än färre TDS-kultare att gå och rösta.

Jag är lika glad detta val som det förra åt sektens självgodhet. Det borgar för en seger, om än inte med lika stor marginal som förra gången då det blev en LAND SLIDE!
2020-07-13, 20:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är lika glad detta val som det förra åt sektens självgodhet. Det borgar för en seger, om än inte med lika stor marginal som förra gången då det blev en LAND SLIDE!

Vilkel val menar du med "förra gången"? Det kan allafall inte vara presidentvalet 2016, där Trump fick drygt 2% färre röster än Cinton, men marginellt lyckade knipa vinsten genom elektorsystemet.
2020-07-13, 20:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilkel val menar du med "förra gången"? Det kan allafall inte vara presidentvalet 2016, där Trump fick drygt 2% färre röster än Cinton, men marginellt lyckade knipa vinsten genom elektorsystemet.
Wow. Du är som en vind från 2017. Jo jag menar såklart valet då Trump blev president. Ska du hoppas på popular vote så får du väl skrika högt om orättvisor om Trump vinner electoral college igen. Vi som lever i verkligheten bry oss mer om faktiska resultat än gnäll och klag och skrik. Men visst - egentligen är Clinton president och du lever i en mardröm som du kommer vakna upp ifrån bara du gråter lite liberal Tears.
Senast redigerad av Japhy 2020-07-13 kl. 20:28.
2020-07-14, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nu är vi ju inte "precis innan valet".
Nationellt ledde Clinton med ca 16% fyra månader innan valet.

Nu spelar ju detta knappt någon roll eftersom valdeltagandet är så lågt i USA och det därför handlar om att mobilisera väljarna att använd valdagen till att rösta. Jag och många andra ser inte att Biden entusiasmerar väljarna.

Å andra sidan ser jag dessa siffror som ytterst lovande, eftersom de kommer få många TDS-kultare att inbilla sig att valet redan är avgjort. Det i sin tur får än färre TDS-kultare att gå och rösta.

Nationellt ledde aldrig Clintonaldrig med några 16%, inte ens i närheten....

https://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
I slutet av Juli ledde till och med Trump en kort stund enligt RCP.

Det finns förståss ingen klar definition av vad en LANDSLIDE är. Men om du tror Tump vinner fast med mindre marginal än förra gången borde du verkligen vara orolig. Då kommer det vara en riktig knivsegg Trump balanserar på då det är små marginaler i en eller två stater som det kommer att hänga på.
Senast redigerad av Unggoy 2020-07-14 kl. 06:18.
2020-07-14, 06:15
Bannlyst
##

Helt ok spel odds ..
BIDEN vs TRUMP: https://www.realclearpolitics.com/elections/betting_odds/2020_president/

...
2020-07-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one4two
##

Helt ok spel odds ..
BIDEN vs TRUMP: https://www.realclearpolitics.com/elections/betting_odds/2020_president/

...

Antar att du menar för spel på Trump? Jag var nära att sätta lite pengar på Biden för ett tag sedan när Trump var favorit inom betting. Som oddsen ser ut nu så är nog Trump ett bättre spel....
2020-07-14, 09:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
##

Helt ok spel odds ..

...

Just när man spelar på politik så är det mycket känslor inblandade, så det kan faktiskt bli ganska skeva odds, som man kan dra nytta av.

Som situationen i mitten av maj, då pekade alltså bettingbolagen på en 50% vinstchans för Trump mot 41% för Biden. Vid samma tillfälle så ledde Biden med 5 procentenheter i sammanvägda opinionsundersökningar, mer än tillräckligt för att vinna trots elektorssystemet (nu leder han med nästa 10%).

Antar att detta beror på att många fler spelar på Trump än Biden?
2020-07-14, 09:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
##

Helt ok spel odds ..

...
Jag kollade odds nyligen. Biden storfavorit. Det verkar otroligt.

Jag tror inte dessa odds är fasta. Jag tror inte man kan spela på dessa odds idag, utan oddsen kommer att flyta fram till valet. Men jag är inte säker.

Då skulle man ju ladda på Trump.
2020-07-14, 10:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag kollade odds nyligen. Biden storfavorit. Det verkar otroligt.

Jag tror inte dessa odds är fasta. Jag tror inte man kan spela på dessa odds idag, utan oddsen kommer att flyta fram till valet. Men jag är inte säker.

Då skulle man ju ladda på Trump.

Klart de inte är fasta, odds är aldrig huggna i sten och det är trots allt en bra bit kvar tills själva valdagen är och mycket, väldigt mycket kan hända fram till dess.

Dock så måste Trump börja vända alla motgångar och böcker som släpps nu till att bli till hans fördel, hans tjafs om att poströstande automatiskt skulle leda till valfusk är i stort sett hans försök likt under 2015/2016 ett sätt att stärka sin bild om att han inte är en förlorare.
2020-07-14, 10:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Klart de inte är fasta, odds är aldrig huggna i sten och det är trots allt en bra bit kvar tills själva valdagen är och mycket, väldigt mycket kan hända fram till dess.

Dock så måste Trump börja vända alla motgångar och böcker som släpps nu till att bli till hans fördel, hans tjafs om att poströstande automatiskt skulle leda till valfusk är i stort sett hans försök likt under 2015/2016 ett sätt att stärka sin bild om att han inte är en förlorare.
Om inga av de odds som presenteras är spelbara kan de vara manipulerade och en del av propagandan som stöder Biden.

Det finns fasta odds. Nog antar jag att man skulle kunna gå till t.ex en engelsk bookie och få ett spelbart odds på valet. Ibland går ju bookies kraftig bakåt på vissa oväntade resultat (och ibland tvärtom). Då har de givit fasta odds.
2020-07-14, 11:05
Medlem
Citat:
Om inga av de odds som presenteras är spelbara kan de vara manipulerade och en del av propagandan som stöder Biden.

Det finns fasta odds. Nog antar jag att man skulle kunna gå till t.ex en engelsk bookie och få ett spelbart odds på valet. Ibland går ju bookies kraftig bakåt på vissa oväntade resultat (och ibland tvärtom). Då har de givit fasta odds.

Oddsen är manipulerade.... suck...

Du kan få spelbara odds på Trump på valfri bettingsida idag. Såg runt 2.5 gånger pengarna beroende på sida nu. Ligger pollsen lika illa som de gör nu kommer nog oddsen bli ännu större dock. Bara att stoppa in hela sparkapitalet. Lycka till!
2020-07-14, 11:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Eller så är de verklighetsbaserade, Trump har gjort bort sig de senaste 7+ månaderna och det har börjat komma ikapp honom nu, hanteringen av Covid-19 är det som är hans största problem och inte Bidens kandidatur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in