2020-07-13, 23:32
Medlem
Hallå! Jag missade många sidor av ämnet och jag har inte tid att läsa alla kommentarerna, så jag vill fråga hur långt vi har kommit med flockens immunitet. En vän berättade för mig att mer än 45 000 antikroppstester hade gjorts i Stockholm förra veckan, och jag undrade hur många av dem som var positiva?
Citera
2020-07-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Kommer bli en shitstorm i oktober.
Riktiga nordanvindar.
Citera
2020-07-13, 23:34
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Hallå! Jag missade många sidor av ämnet och jag har inte tid att läsa alla kommentarerna, så jag vill fråga hur långt vi har kommit med flockens immunitet. En vän berättade för mig att mer än 45 000 antikroppstester hade gjorts i Stockholm förra veckan, och jag undrade hur många av dem som var positiva?

Du menar flockfiaskot?
Citera
2020-07-13, 23:34
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Det är över nu.
Katastrofen kom aldrig.

Hur var det förnekaras narrativ gick nu igen? Coronapandemin är ett maratonlopp... Hur ska ni ha det? Är det över nu eller är vi i början av ett maratonlopp?
Citera
2020-07-13, 23:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole

Strax under 20%
Citera
2020-07-13, 23:38
Medlem
Citat:
Du menar flockfiaskot?

Exakt!
Citera
2020-07-13, 23:39
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad är problemet? MÅSTE alla 80+ och de som är sjuka drälla i stan och shoppa?

Varför vill du ens ha smittan kvar i samhället i stor skala? Är det inte bra om den finns på så få ställen som möjligt? Eftersom man kanske inte blir immun så kan den ta om igen hur mycket som helst. Hur är det önskvärt? Ska vi utesluta ur samhället alla som är äldre och även yngre med sjukdom, handikapp eller högt blodtryck?

Handlar inte om att man är rädd. Man vill bara att inte hela samhället ska vara besmittat.

Det vore skönt om den minimerades så att sådana som jag fick träffa min familj igen, men det går inte för folk kan ha smittat mig på Ica och jag skulle inte vilja leva med att ha smittat far och mor och styvmor så att de dog en kvalfylld död.

Vill inte smittan ska gå runt runt bland er "friska och unga", så att jag aldrig kan träffa dem mer. Fattar du att man kan sakna sina anhöriga eller är du helt känslokall?
Citera
2020-07-13, 23:42
Medlem
https://www.svd.se/antalet-svart-covid-sjuka-sjunker-positiv-trend

De fall i behov av sjukhusvård fortsätter störtdyka i Stockholm. Immunitet eller ej. Riktigt bra nyheter.
Citera
2020-07-13, 23:43
Medlem
Citat:
Wow. Den nyheten måste hela omvärlden missat för just nu är Sverige en spetälskekoloni.

Hur fick du tag på det scoopet? Skrivit den själv förmodar jag?
Dom kan tycka vad dom vill om Sverige när dom sitter instängda i sina lägenheter i månader.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Lol, "rätt så bra" !

Döda
Norge - 253
Danmark - 610
Finland - 329
Sverige - 5577

Smittade
Norge - 8980
Danmark - 13 037
Finland - 7295
Sverige - 76 051

Sverige klarer sig inte alls bra, men är nästan värst i världen
För det första känns det alltid oseriöst när man presenterar siffrorna sådär, vi har nästan dubbelt så många invånare än våra grannländer har så att jämföra rakt av är inte korrekt nån gång. Belgien har snart 10 000 dödsfall, klart värre än Sverige TROTS lockdown, munskydd och hela baletten. Men det är inte intressant?

Förövrigt tror jag nog vi har minst 1 miljon som varit/är smittade i Sverige så den där hittepå siffran 76 000 fall är bara löjlig att nämna ens.

Och som vanligt, att sitta här och summera läget när det börjar bli uppenbart att länder som öppnat upp gång på gång får börja stänga ner igen för att undvika smittspridning, och vi därmed är långt ifrån ett slut på pandemin. Faktum är att siffrorna vänder nedåt sakta men säkert i Sverige med en långsiktigt hållbar strategi, medans många andra länder går åt helt fel håll trots kraftfulla åtgärder. Hur många gånger till kommer det gå stänga in människor innan dom får nog?

Ja, Sverige misslyckades med att hålla smittan borta från riskgrupper i början och det blev som det blev, men samtidigt är Sverige ett helt annat land än våra grannländer, vår generösa invandring är säkert inte en helt obetydlig faktor i våra höga dödstal med tanke på hur överrepresenterade dessa grupper är bland dödsfallen, lägg till de faktum att många av dessa grupper jobbar (städning, vårdpersonal osv) med just våra äldre och sköra så är det ganska klart vad som har hänt.
Citera
2020-07-13, 23:47
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Lol, "rätt så bra" !

Döda
Norge - 253
Danmark - 610
Finland - 329
Sverige - 5577

Smittade
Norge - 8980
Danmark - 13 037
Finland - 7295
Sverige - 76 051

Sverige klarer sig inte alls bra, men är nästan värst i världen

Precis! Nästan 5 ggr så många fler döda än sammanlagt i Norge, Danmark och Finland...
Citera
2020-07-13, 23:48
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Såå, det hade varit bättre om Norge haft lika många döda som Sverige enkom för att begravningsbranschen inte skulle gå dåligt - du är ju sjuk, på riktigt! Idiot!
”Förlåt dem, för de veta icke vad de skriver.”
Citera
2020-07-13, 23:49
Medlem
Citat:
Munskydden är numera en ickefråga förutom för några regimlakejer.

Här är 70 akademiska avhandlingar om munskyddens förträfflighet:

https://threader.app/thread/1279144399897866248

Ni får hitta något annat att tjafsa om. Fördelarna uppväger nackdelarna.

Skall bli ett rent nöje att se alla trendfikusar vara tvungna att raka av sig sina töntiga helskägg i höst.

Detta kanske är just exempel på vad finska överläkare sa tidigare att under Corona-pandemin har antalet undermåliga studier exploderat även i de tidigare ansedliga tidskrifterna. Därför måste man vara på sin makt. Och de rekommenderar alltså fortfarande inte användning av munskydd.

Här demonstrerar proff Jan Lötwall hur enkla munskydd släpper luft från sidorna och därmed är det tveksamt och dessa munskydd skulle skydda mot aerosolsmitta. Sen visar han en mask (som han kallar för munskydd) och säger att det är möjligt att den sortens munskydd skulle skydda både bäraren och andra.

Tyvärr är det ju Cecilia Naucler som hela tiden dominerar samtalet till den grad att man är tvungen att fråga ifall Björn Olsen fortfarande är med överhuvudtaget.

Jag förstår att Tegnell tröttnade på henne..

Sen har ju hennes diskussionsteknik även andra drag av ohederlighet. Exempelvis när det gäller smittspridning av barn så säger hon först att det enligt studierna tycks vara så att barn inte sprider smitta. Dvs att det har varit VÄLDIGT få barn som har gjort det. Men eftersom hon ändå vill att man ska bära munskydd i skolan är hon tvungen att lägga till att i hennes bekantskapskrets finns det flera fall där smittospridaren har visat sig vara barn som sen har smittat hela familjen.

Så istället för att lita på vetenskapliga studier ska vi lita på storysar om "hennes bekantas barn"..

https://twitter.com/covidfactsmyths/status/1282413008938053632
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in