2020-07-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Varför skulle han straffas för att känna till sanningen, är det brottsligt?

SKYLDIGHET ATT ANMÄLA BROTT

Du kan genom att inte anmäla brottet dömas för underlåtenhet att avslöja brott
(23:6 BROTTSBALKEN) och gäller framförallt mord och misshandel. Påföljden beror därför såklart på hur allvarligt brottet är.
Citera
2020-07-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
SKYLDIGHET ATT ANMÄLA BROTT

Du kan genom att inte anmäla brottet dömas för underlåtenhet att avslöja brott
(23:6 BROTTSBALKEN) och gäller framförallt mord och misshandel. Påföljden beror därför såklart på hur allvarligt brottet är.

Tror du alltså att JG var fullt medveten om att LW skulle komma att mördas, och av vem och när?
Citera
2020-07-13, 22:07
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, jag har bara det jag läst i fupen om att T är rädd för sin pappa. Ang vänner till SD så har jag källor till att han är en paria. Du har säkert själv läst om detta i tråden av folk som har insyn i staden och Hjärsta. Men du kanske inte VILL läsa om det och därmed scrollar över? Nej, de s k trogna vännerna du hänvisar inte verkar finnas kvar, förutom JG, men tvivlar att ens han är kvar.

Det som står i FUP ang T är inte i nutid, barn är mkt lojala mot sina föräldrar ( de utvecklas ff hela tiden, och anpassar sig efter det som sker i nutid ), de önskar sig säkert ett tryggt familjeliv som de var vana vid, både SD och HD ser säkert till att deras barn får en trygg uppväxt.

Ang dina källor där SD är paria vore intressant att få ta del av, du verkar ha insider info.

Hur vet du att de trogna vännerna inte finns kvar?
Senast redigerad av Smhf 2020-07-13 kl. 22:18.
Citera
2020-07-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det som står i FUP ang T är inte i nutid, barn är mkt lojala mot sina föräldrar ( de utvecklas ff hela tiden, och anpassar sig efter det som sker i nutid ), de önskar sig säkert ett tryggt familjeliv som de var vana vid, både SD och HD ser säkert till att deras barn för en trygg uppväxt.

Ang dina källor där SD är paria vore intressant att få ta del av, du verkar ha insider info.

Hade du läst lite i tråden så hade du vetat att det finns TVÅ härinne som har insiderinformation. Orkar inte ens delge dig, eftersom du inte är intresserad av något som på minsta sätt ger dig en negativ bild av SD. Så jag låter det vara. SD är ensam nu. Väldigt ensam.
Hej på dej.
Citera
2020-07-13, 22:40
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade du läst lite i tråden så hade du vetat att det finns TVÅ härinne som har insiderinformation. Orkar inte ens delge dig, eftersom du inte är intresserad av något som på minsta sätt ger dig en negativ bild av SD. Så jag låter det vara. SD är ensam nu. Väldigt ensam.
Hej på dej.

Jag läser tråden varje dag, inte varje minut/sekund, ( finns annat i mitt liv ) jag scrollar tillbaka i tråden, vilka är dessa TVÅ som har insiderinformation bor de i Ö-bro?

Varför skulle jag vara negativ av en bild av SD?

Hur vet du att SD är ensam väldigt ensam?
Senast redigerad av Smhf 2020-07-13 kl. 22:44.
Citera
2020-07-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det som står i FUP ang T är inte i nutid, barn är mkt lojala mot sina föräldrar ( de utvecklas ff hela tiden, och anpassar sig efter det som sker i nutid ), de önskar sig säkert ett tryggt familjeliv som de var vana vid, både SD och HD ser säkert till att deras barn får en trygg uppväxt.

Men nu skojar du, du tror alltså på fullt allvar att barnen känner trygghet med en far som fortfarande är mordmisstänkt och har betett sig som ett rövhål mot främst det äldsta barnet.
Och att SD är en paria och persona non grata är väl självklart för alla med några hjärnceller i skallen, måhända finns det 2-3 st som håller honom om ryggen och det kan man ju fråga sig: Varför
Citera
2020-07-13, 23:27
Medlem
landbandys avatar
Jag och flera till är väldigt ledsna över att L*ena inte finns i livet längre

Hade mördaren ingen som helst förståelse för att när en människa dödas så saknas den utav fler än bara en person....och det medföljer ju ett ansvar inför mänskligheten att inte ta livet utav någon.

Om mördaren trivdes med att döda henne så är vi ju desto fler som inte alls kan bli sams med det som hänt .

Varför förstår inte GM det ,och varför förstod han inte det INNAN han dödade henne?

Varför bryr han sig bara om sig själv och vad han anser vara bäst för honom ?
Det finns ju många olika människor som hade behövt ha henne i livet....
Som älskade henne .
Citera
2020-07-14, 02:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han bedömdes som ”psykiatrisk frisk” i P7:an. Han har aldrig varit i kontakt med psykiatrin innan mordet.

Jag har svårt att tro att någon med autism skulle kunna utnyttja folk så djupt emotionellt som Stefan men, vad vet jag!

Jag hittade en intressant video om ASD - Autism Spectrum Disorder. Det diagnostiseras
ofta sent i livet och ofta misstas det för en
personlighetsstörning. bl.a. narcissistisk
personlighetsstörning. Man kan också ha
båda diagnoserna.

Jag tänker att det vi tycker är konstigt med SD,
och som vi tror visar att han är mördaren,
skulle kunna bero på Autism Spectrum
Disorder. Han vet helt enkelt inte hur han ska
bete sig. Det behöver inte betyda att han är
GM. Det kan också förklara att han inte kan
läsa av andra människor. Han förstår inte att
han kramas lite för länge. Han förstår inte att
han får kvinnor att känna sig obekväma
tillsammans med honom.

Det känns ju som att det är något som är fel.
De flesta som begått ett mord och vill komma
undan försöker väl att inte ändra sin berättelse
och sitter inte och fnissar under rättegången.
De flesta försöker väl reagera så normalt som
möjligt. Visar oro, sorg, letar.
Det känns som om han är socialt handikappad.
Tycker jag.

https://youtu.be/9fg5rTK-qLM
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-14 kl. 02:09.
Citera
2020-07-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag hittade en intressant video om ASD - Autism Spectrum Disorder. Det diagnostiseras
ofta sent i livet och ofta misstas det för en
personlighetsstörning. bl.a. narcissistisk
personlighetsstörning. Man kan också ha
båda diagnoserna.

Jag tänker att det vi tycker är konstigt med SD,
och som vi tror visar att han är mördaren,
skulle kunna bero på Autism Spectrum
Disorder. Han vet helt enkelt inte hur han ska
bete sig. Det behöver inte betyda att han är
GM. Det kan också förklara att han inte kan
läsa av andra människor. Han förstår inte att
han kramas lite för länge. Han förstår inte att
han får kvinnor att känna sig obekväma
tillsammans med honom.

Det känns ju som att det är något som är fel.
De flesta som begått ett mord och vill komma
undan försöker väl att inte ändra sin berättelse
och sitter inte och fnissar under rättegången.
De flesta försöker väl reagera så normalt som
möjligt. Visar oro, sorg, letar.
Det känns som om han är socialt handikappad.
Tycker jag.

https://youtu.be/9fg5rTK-qLM

Spelar fan ingen roll, du ansvarar alltid för dina handlingar. Det gäller även dig, dina handlingar är vidriga likaså är mördar pip SD och hans promiskiösa HD.
Citera
2020-07-14, 06:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Spelar fan ingen roll, du ansvarar alltid för dina handlingar. Det gäller även dig, dina handlingar är vidriga likaså är mördar pip SD och hans promiskiösa HD.

Så om LW var bipolär eller borderline så
spelar det ingen roll?
Citera
2020-07-14, 07:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så om LW var bipolär eller borderline så
spelar det ingen roll?
Det spelar ingen roll eftersom mordoffret inte är ansvarigt.
Förklaring till mordet finns alltid hos mördaren.
Varför har du så svårt för att förstå det?
Citera
2020-07-14, 07:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD är certifierad KA med behörighet K som står för Kvalificerad. Hans licens går ut i mars -21, men den ska revideras årligen genom att man lämnar in en dokumentation för genomförda fortbildningar och uppdrag som kontrollansvarig. Vi har i tråden fått läsa att SD flera gånger har upplevts som slarvig och särskilt dagen efter mordet då han kallat till ett slutsamråd fast projektet inte var färdigt och hade "glömt" ta med sig dokumentation. I ett inspelat samtal påstår SD att han hade kommunen på "deras" sida för han hade "smörjt" en kvinnlig kommunal tjänsteman. Den kvinnan hade upplevt SD som stressad och reagerat på att han inte hade med sig några dokument. När SD ställs inför den informationen påstår han att dokument skickas efteråt. Tydligen saknas flera dokument fortfarande för påstådda kontroller som SD säger sig ha utfört. Om detta olämpliga beteende stämmer kan hans certifiering bli återkallad av utfärdaren och då kan han inte utföra sin tjänst hos arbetsgivaren. Hur det gått med hans tjänst vet jag inte, men någon annan kanske vet?
Kan du inte meddela berörd myndighet detta om SD?
Påminna dem om att de borde läsa förundersökningen till exempel.
Revideringen av licensen är troligen något som görs rätt rutinmässigt och det är inte säkert att de har läst förundersökningen (eller tråden)?

(Jag tror inte man någonsin behöver meddela polisen det som skrivs i tråden.
Antagligen har de koll hela tiden.)

Däremot är jag inte säker på att de som licensierar kontrollansvariga läser allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in