2020-07-13, 13:53
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Den ende som har ansvar för dig är du själv. Bara de absolut svagaste i samhället är beroende av staten och de får skylla sig själva när deras falska avgudabild staten överger dem.
Helt fel. Jag tvingas leva i ett skitland där folk blir våldtagna, sprängda, rånade, mördade eller dödligt sjuka i covid19. Det är statens fel så klart. Av personliga skäl så kan jag inte flytta från rövhålet Sverige, annars hade jag gjort det för länge sedan.
Citera
2020-07-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men måndagar har börjat snåla med döingar så tror på 17 rapporterade.
Förra lördag söndag måndag var det 13, tror du det blir mer alltså?
Citera
2020-07-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Självklart är Sverige större men oberoende så var planen i Sverige att vi skulle rädda ekonomin men det har inte fungerat speciellt bra alltså.

Sverige har mkt bra ordning på det ekonomiska i jämförelse med i princip alla andra länder och beräknas också av EUs ekonomer vara en av de länder som kommer ur detta på bäst sätt.
Ekonomi och långsiktig folkhälsa kan vara svåra ekvationer att få ihop.
De länder som genomförde hård lockdown har lidit mkt hårt av detta.
Citera
2020-07-13, 13:57
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jaså! Har du en egen, privat vårdapparat och brand/poliskår som står stand-by för enkom dig 24/7? Det är dessa institutioner som sviker när penningarna tryter och staten blir ett envälde...
Exakt. Regeringens totala misslyckande och tafflighet går såklart ut över en själv. Enda sättet att föra Sverige framåt är att konstatera att det suger KUK.
Citera
2020-07-13, 13:58
Medlem
Så pressades kraven på munskydd tillbaka
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/video-sa-pressades-kraven-pa-munskydd-tillbaka-medan-smittan-tog-sig-in-i-aldrevarden

En gammal men sevärd
Citera
2020-07-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Sverige har mkt bra ordning på det ekonomiska i jämförelse med i princip alla andra länder och beräknas också av EUs ekonomer vara en av de länder som kommer ur detta på bäst sätt.
Ekonomi och långsiktig folkhälsa kan vara svåra ekvationer att få ihop.
De länder som genomförde hård lockdown har lidit mkt hårt av detta.

Citat:
Sverige höll öppet – men backar lika mycket ekonomiskt
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/1nK7BW/sverige-holl-oppet--men-backar-lika-mycket-ekonomiskt
Citera
2020-07-13, 13:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vem har sagt att man måste hålla käften om sitt hat mot Sverige och svenskar? Hata på ni!

Vem har sagt något om hat? Jag är ytterst kritisk och detta är tillåtet om man vet vad man haft och nu blivit av med. men, är man ung och grön så vet man inget annat än vad dagens Sverige har att erbjuda, så jag förstår att du och ni andra som anser att man icke skall vara kritiska mot Svedala, inte inser hur underbart Sverige en gång var och då är det svårt att se skillnaderna. Ja, Sverige är fortfarande ett relativt tryggt och rikt land att bo i, men betänk hur det skulle kunnat vara... Det kan tyvärr inte de unga och naiva!
Citera
2020-07-13, 14:01
Medlem
Sverige
+10 döda
+5 iva
+928 fall

Danmark
+1 död
+91 fall
Citera
2020-07-13, 14:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Exakt. Regeringens totala misslyckande och tafflighet går såklart ut över en själv. Enda sättet att föra Sverige framåt är att konstatera att det suger KUK.

Så är det! Sossarna vill såklart att alla skall tiga still och rösta på dem som de gjort i alla tider förr. De som är missnöjda är fiender enligt S sätt att se på det... Makten framför allt, deras motto.
Citera
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Att det är dumt att öppna upp gränserna för resande igen, så snabbt - vi såg ju hur spridningen gick i början utav pandemin och denna hade inte varit lika stor om man stängt gränserna, vilket jag direkt, förordade men blev som vanligt, när man har rätt, kallad idiot... Men, jag skall vara ärlig med att säga att jag vacklat fram och tillbaks i denna fråga, den om virusets farlighet, vill säga - inte om spridningens framfart. Vidare så behöver man inte resa på semester bara för att det återigen är tillåtet, finns såklart ett egenansvar här - de styrande leker med medborgarnas liv, enkom för att ekonomin skall blomstra igen och detta är lite väl cyniskt, enligt mig.

Hade man varit intresserad av att stoppa viruset så hade man så fort det blev känt att det härjade ett livsfarligt virus i Kina stängt gränserna. Beväpnade vakter hade med hjälp av teknologi säkerställt att ingen hade tagit sig varken in eller ut ur landet. Alla export och importvaror skulle ha decinficerats.

Man hade med militärens hjälp sett till att absolut ingen inom riketsgränser lämnat sitt hem utan att utan varning skjutas ihjäl.

Befolkningen hade antagits smittad fram till dess att tester visat motsatsen och inte förrän alla är "clearade" hade utegångsförbudet kunna hävas.

Polis och militärpersonal som testas dagligen och bor på sluten förläggning som dagligen decinficeras levererar, mat, mediciner och andra förnödenheter som naturligtvis även de decinficeras innan leverans.

Samma rutiner hade gällt även personal inom övrig vård samt räddningstjänst.

Hade smitta hittats så hade man isolerat vederbörande och smittspårat och testat tills dess att det onda skurits bort.

Gränserna öppnas naturligtvis inte förrän resten av världen är smitttfri.

Hade dessa åtgärder vidtagits så hade Corona varit ett icke problem i Sverige. Man menade aldrig allvar med att hindra att smittan kom hit. Så det är skit samma nu, bara att leva loppan.
Citera
Medlem
Otroligs avatar
Avlidna: 10
Nya fall: 928

Fördelning av nya rapporter: https://covidstatistik.se/

Fem senaste måndagssiffror: 13, 30, 69, 17, 35.
Citera
2020-07-13, 14:04
Avslutad
Gävleborg klantar till sig den här dagen med 147 fall.

(Stockholm: 235, Västra Götaland: 223)

Jönköping också illa med 57 fall.

www.c19.se
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-07-13 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in