Citat:
Jag ser flera bekymmersamma skeenden. Det mest alarmerande är att många nationer har släppt respekten för vetenskapen, och använder den glatt som ett politiskt instrument, och därmed förintas det som byggts upp med förtroendet för granskade och publicerade vetenskapliga artiklar. Om vi inte har kvar sanningen som grund för de stora besluten, gemensamma eller ej, kommer det gå åt helvete. Trump bejakar inte klimat-alarmisterna, det är troligtvis det som svider värst för globalisterna i de demokratiska investerarleden.
Oroande fenomen?, tja kanske man ska först se till fenomen så som ”The Intergovernmental Panel on Climate Change” och hur det ser ut i dess historia. Kan detta hända igen? Hur hanterar man sånt här i kombination med att åsiktskorridoren kontrolleras av några få medier? Valutgången kommer påverka detta på flera plan. Får Trump en rejäl majoritet så kommer även han kunna jobba effektivare med majoritet i båda kammare. Det är kanske avgörande för utgången globalt i närtid för oss andra.
Vi kommer se mer av sanningsfabrikerna om Trump förlorar, det är min slutsats. Jag tror inte att t.ex. gänget i Bryssel är några konspirerande onda sektmedlemmar, men jag tror att det (tyvärr) finns stort intresse i att investera i kontroll över dessa i framtida tappning Jag tror inte att det är en bra idé att göra det möjligt, vi behöver sammarbeta mellan nationerna så klart, men de organen behöver verkligen inte ha någon makt. Råd ska de ge. Stimulera till möten, visualisera beslutsmatriser osv. Men inte ha makt, ej heller egen kassa likt FN.
Amerikanska valupptakten har tagit sig helt sjuka uttryck i den här aspekten. Självaste Collin ”Iraq is hiding weapons of mass destruction” Powel har fått komma fram och ge Trump slabbar med ovett på finaste CNN-manér. Vad säger man...