2020-07-12, 22:42
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det skulle jag också vara orolig för. Men var ser du de tendenserna? EU är jag emot och tycker att Sverige bör gå ur (sist jag kollade så var dock inte USA med i EU).

Men i övrigt, vad är du orolig för? G7, G8, G20, FN eller melodifestivalen?
Jag ser flera bekymmersamma skeenden. Det mest alarmerande är att många nationer har släppt respekten för vetenskapen, och använder den glatt som ett politiskt instrument, och därmed förintas det som byggts upp med förtroendet för granskade och publicerade vetenskapliga artiklar. Om vi inte har kvar sanningen som grund för de stora besluten, gemensamma eller ej, kommer det gå åt helvete.
Trump bejakar inte klimat-alarmisterna, det är troligtvis det som svider värst för globalisterna i de demokratiska investerarleden.

Oroande fenomen?, tja kanske man ska först se till fenomen så som ”The Intergovernmental Panel on Climate Change” och hur det ser ut i dess historia. Kan detta hända igen? Hur hanterar man sånt här i kombination med att åsiktskorridoren kontrolleras av några få medier? Valutgången kommer påverka detta på flera plan. Får Trump en rejäl majoritet så kommer även han kunna jobba effektivare med majoritet i båda kammare. Det är kanske avgörande för utgången globalt i närtid för oss andra.

Vi kommer se mer av sanningsfabrikerna om Trump förlorar, det är min slutsats. Jag tror inte att t.ex. gänget i Bryssel är några konspirerande onda sektmedlemmar, men jag tror att det (tyvärr) finns stort intresse i att investera i kontroll över dessa i framtida tappning Jag tror inte att det är en bra idé att göra det möjligt, vi behöver sammarbeta mellan nationerna så klart, men de organen behöver verkligen inte ha någon makt. Råd ska de ge. Stimulera till möten, visualisera beslutsmatriser osv. Men inte ha makt, ej heller egen kassa likt FN.

Amerikanska valupptakten har tagit sig helt sjuka uttryck i den här aspekten. Självaste Collin ”Iraq is hiding weapons of mass destruction” Powel har fått komma fram och ge Trump slabbar med ovett på finaste CNN-manér. Vad säger man...
2020-07-12, 23:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Jag ser flera bekymmersamma skeenden. Det mest alarmerande är att många nationer har släppt respekten för vetenskapen, och använder den glatt som ett politiskt instrument, och därmed förintas det som byggts upp med förtroendet för granskade och publicerade vetenskapliga artiklar. Om vi inte har kvar sanningen som grund för de stora besluten, gemensamma eller ej, kommer det gå åt helvete.
Trump bejakar inte klimat-alarmisterna, det är troligtvis det som svider värst för globalisterna i de demokratiska investerarleden.

Oroande fenomen?, tja kanske man ska först se till fenomen så som ”The Intergovernmental Panel on Climate Change” och hur det ser ut i dess historia. Kan detta hända igen? Hur hanterar man sånt här i kombination med att åsiktskorridoren kontrolleras av några få medier? Valutgången kommer påverka detta på flera plan. Får Trump en rejäl majoritet så kommer även han kunna jobba effektivare med majoritet i båda kammare. Det är kanske avgörande för utgången globalt i närtid för oss andra.

Vi kommer se mer av sanningsfabrikerna om Trump förlorar, det är min slutsats. Jag tror inte att t.ex. gänget i Bryssel är några konspirerande onda sektmedlemmar, men jag tror att det (tyvärr) finns stort intresse i att investera i kontroll över dessa i framtida tappning Jag tror inte att det är en bra idé att göra det möjligt, vi behöver sammarbeta mellan nationerna så klart, men de organen behöver verkligen inte ha någon makt. Råd ska de ge. Stimulera till möten, visualisera beslutsmatriser osv. Men inte ha makt, ej heller egen kassa likt FN.

Amerikanska valupptakten har tagit sig helt sjuka uttryck i den här aspekten. Självaste Collin ”Iraq is hiding weapons of mass destruction” Powel har fått komma fram och ge Trump slabbar med ovett på finaste CNN-manér. Vad säger man...

Jag är inte heller en fan av de mest extrema klimathyserikerna. Dock är det uppenbart att mänskligheten behöver göra något för att minska olje/plastberoendet. Den senaste plastpåseskatten är ett mycket bra exempel som fått mig att helt övergå till miljövänliga pappersförpackningar.

Trump verkar ju helt ovetenskaplig. I princip allt han säger och förespråkar är rakt emot all modern vetenskap. Alla former av granskade och vetenskapliga publikationer är emot allt som Trump säger. Han är utan tvekan den president i USA's 230-åriga historia som är mest antivetenskaplig, på alla plan.
2020-07-13, 00:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag är inte heller en fan av de mest extrema klimathyserikerna. Dock är det uppenbart att mänskligheten behöver göra något för att minska olje/plastberoendet. Den senaste plastpåseskatten är ett mycket bra exempel som fått mig att helt övergå till miljövänliga pappersförpackningar.

Trump verkar ju helt ovetenskaplig. I princip allt han säger och förespråkar är rakt emot all modern vetenskap. Alla former av granskade och vetenskapliga publikationer är emot allt som Trump säger. Han är utan tvekan den president i USA's 230-åriga historia som är mest antivetenskaplig, på alla plan.
Allt? Du kan verkligen inte göra någon distinktion? Jag är säker på att hans samarbete med Musk är vetenskapligt. Liksom hans syn på ekonomi. Kan du inte ge något enda exempel på Trumps antivetenskap istället för att säga "allt"? Förstår du inte att du diskvalificerar dig själv från all fortsatt diskussion om du har den utgångspunkten?
2020-07-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Förstår du inte att du diskvalificerar dig själv från all fortsatt diskussion om du har den utgångspunkten?

Nej. Jag förstår inte att jag diskvalificerar mig från all fortsatt diskussion, om jag påstår att Trump är den mest ovetenskapliga presidenten i USA's historia.

"I am the best ever at judge president Trump, and there has never been any as good as it as me" (sorry skojade bara)
2020-07-13, 00:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej. Jag förstår inte att jag diskvalificerar mig från all fortsatt diskussion, om jag påstår att Trump är den mest ovetenskapliga presidenten i USA's historia.

"I am the best ever at judge president Trump, and there has never been any as good as it as me" (sorry skojade bara)
Du påstod att allt han säger är ovetenskapligt. Trump vill öppna skolorna så barn kan lära sig läsa och skriva. Du tycker alltså det är helt jävla ovetenskapligt och anser alltså att utbildning av ungdomen är ovetenskaplig. Ser du verkligen inte problemet här? Okej. Jag ska ta dig på dina ord i fortsättningen. Jag har försökt att inte kategorisera in dig i TDS-kulten, men nu får jag acceptera att det är där du befinner dig.

Trump hävdar att rymden existerar. Det är alltså fel enligt dig. Du är alltså en flat earther.
2020-07-13, 00:22
Medlem
drvinds avatar
Citat:

Tvärt om är det ju. Han ger de frågor som har potential att lösa de problem landet har den uppmärksamhet de förtjänar. T.ex att hindra invandringen över mexikanska gränsen med en mur. Det är genialiskt om man orkar tänka efter. Usa gynnas knappast i sin utveckling om man underlättar illegal immigration, tvärt om. De behöver få stora fattiga och förslummade områden i många städer i arbete. Det bidragssystem man har idag förslavar, då. det samtidigt finns de som verkligen kan hanteras som slavar på arbetsmarknaden, dvs. de illegala invandrarna. Det förtar samhällsvinster av en väl förd handelspolitik. Enkel logik som Demokraterna låtsas som att de själva inte vill åstadkomma, bara för att det passade bra att måla upp Trump som Hitler i samband med hans kaxiga uttalande om att bygga mur. En mer omfattande mur kommer fungera så mycket bättre än lösningarna man har idag, då en mur är enkel kommunikation till de som ser det som lukrativt att immigrera illegalt. Framtida immigranter ger sig inte iväg och försöker, vilket minskar mänskligt lidande. Imitation ska ske genom ansökan om greencard och motsvarande reglerade vägar. Ärlig, rak och kreativ approach av Trump.

Plastpåseskatten är ett praktexempel på irrationell hantering av sanningen. Man framhåller att man vill minska användandet av ”plastpåsar”, är det i rimlighetens namn inte finns något som man i sammanhanget bör hänvisa till som ”plast”. 2020 är det väl på sin plats att referera till det verkliga produktmaterialet istället för ett samlingsbegrepp? Om det ärligen hade handlat om att minska mängden långlivade polymerer i naturen så hade det väl varit en bättre väg till positiv förändring om man började bejaka de material som passar bättre istället för vissa gamla varianter av LLDPE osv.
Tänk om man hade promotat en lämpligare snabbt komposterbar komposition istället? Sverige i ett nötskal, här är vetenskapen nazism när den avviker från det som beslutas i Rörelsen.

Trump kliver rakt in i frågor likt den här och gör rätt från början. Hos dem var det sugrör av ”plast” och ”plastpåsar” som fick stå som angreppsvinkel, och hanterade det som vanligt, ärligt, rakt och kreativt:
https://shop.donaldjtrump.com/products/trump-straws

Sådana ickefrågor riskerar att förstöra för de som verkligen jobbar för att förbättra. Nämligen forskningen runt nya material och energikällor. Latcholajban-leken med handelns plastpåsar och sugrör är ett uselt angrepp på det sunda förnuftet, och används tyvärr med framgång när informationstrycket blir för högt för de latare väljarna. De finns dessvärre både bland Demokraterna och Republikanerna.
Materilalternativen kommer komma om man stimulerar forskning och vetenskapligt förhållningssätt.
Vi har mycket att lära av Trump här i svedala, och det vore en stor vinst för oss alla om han vinner, stort.
2020-07-13, 08:04
Medlem
EnGodForlorares avatar
Ser glädjande nog fortfarande mörkt ut för Trump. Står sig dessa opinionssiffror vinner Biden:

Citat:
Florida: Biden 48 / Trump 42
Texas: Trump 46 / Biden 45
Arizona: Biden 46 / Trump 46

https://twitter.com/BoKnowsNews/status/1282321545306701826
2020-07-13, 08:38
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ser glädjande nog fortfarande mörkt ut för Trump. Står sig dessa opinionssiffror vinner Biden:
Hur ser det ut historiskt med CBS News siffror kontra utfall?

Står sig de siffrorna vinner ingen. En vinst för Biden är inte bra för någon. Det känns inte som ett trovärdigt scenario, ännu. Det är väl väntat att vi ska få liknande rapporterat med ökande intensitet fram till att de sista rösterna räknats. Annars hade det inte sett ut så som det gör i mainstream media’s rapportering.
2020-07-13, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Mycket goda nyheter. Biden leder just nu med 9.4% nationellt, betryggande.
2020-07-13, 10:28
Medlem
Så mycket svammel om hur du tycker och tror att saker och ting är utan stöd från några källor:

Citat:
Tvärt om är det ju. Han ger de frågor som har potential att lösa de problem landet har den uppmärksamhet de förtjänar. T.ex att hindra invandringen över mexikanska gränsen med en mur. Det är genialiskt om man orkar tänka efter. Usa gynnas knappast i sin utveckling om man underlättar illegal immigration, tvärt om. De behöver få stora fattiga och förslummade områden i många städer i arbete. Det bidragssystem man har idag förslavar, då. det samtidigt finns de som verkligen kan hanteras som slavar på arbetsmarknaden, dvs. de illegala invandrarna. Det förtar samhällsvinster av en väl förd handelspolitik. Enkel logik som Demokraterna låtsas som att de själva inte vill åstadkomma, bara för att det passade bra att måla upp Trump som Hitler i samband med hans kaxiga uttalande om att bygga mur. En mer omfattande mur kommer fungera så mycket bättre än lösningarna man har idag, då en mur är enkel kommunikation till de som ser det som lukrativt att immigrera illegalt. Framtida immigranter ger sig inte iväg och försöker, vilket minskar mänskligt lidande. Imitation ska ske genom ansökan om greencard och motsvarande reglerade vägar. Ärlig, rak och kreativ approach av Trump.

Vi lämnar att en mur är "genialisk" och en "kreativ approach" därhän. Illegal invandring är på väg ner enligt vedertagna uppskattningar. Den var på väg ner redan innan Trump och den sjunker fortfarande trots att han inte byggt sin genialiska mur.

Lägg till detta att en allt ökande mängd av illegala invandrare som befinner sig i landet kommit dit inte genom att korsa mexikanska gränsen illegalt. Istället är det frågan om att ta sig in i landet med ett lagiligt visa och sedan stanna kvar efter visat upphört:

https://www.brookings.edu/policy2020/votervital/how-many-undocumented-immigrants-are-in-the-united-states-and-who-are-they/

Så muren har ingen effekt på över 60% av den illegala invandringen. Lägg till det alla som kommer in i landet på något annat sätt än den södra gränsen. Genialiskt...

Om det nu som du hävdar (utan källor men med "enkel logik") är just illegal invandring som är det stora problemet och legal invadring är ok så faller ditt resonemang om Trump på att han parallellt med sitt murbyggarprojekt också arbetar hårt med att strypa även de flesta typer av legal invandring. Inte bara för invandrare från fattiga länder heller.

https://www.afsc.org/blogs/news-and-commentary/trumps-attacks-legal-immigration-system-explained

Citat:
Plastpåseskatten är ett praktexempel på irrationell hantering av sanningen. Man framhåller att man vill minska användandet av ”plastpåsar”, är det i rimlighetens namn inte finns något som man i sammanhanget bör hänvisa till som ”plast”. 2020 är det väl på sin plats att referera till det verkliga produktmaterialet istället för ett samlingsbegrepp? Om det ärligen hade handlat om att minska mängden långlivade polymerer i naturen så hade det väl varit en bättre väg till positiv förändring om man började bejaka de material som passar bättre istället för vissa gamla varianter av LLDPE osv.
Tänk om man hade promotat en lämpligare snabbt komposterbar komposition istället? Sverige i ett nötskal, här är vetenskapen nazism när den avviker från det som beslutas i Rörelsen.

Trump kliver rakt in i frågor likt den här och gör rätt från början. Hos dem var det sugrör av ”plast” och ”plastpåsar” som fick stå som angreppsvinkel, och hanterade det som vanligt, ärligt, rakt och kreativt:
https://shop.donaldjtrump.com/products/trump-straws

Du har rätt om plastpåseskatten i Sverige. Den är korkad och kontraproduktiv. Men det bygger på att vi använder våra plastpåsar för hushållssopor och dessa sedan förbränns. I USA hamnar fortfarande majoriteten av plast på tippen:

https://www.epa.gov/facts-and-figures-about-materials-waste-and-recycling/plastics-material-specific-data

Då blir plastpåsar betydligt mindre miljövänliga. Sugrörern förbjöds inte i Kalifornien som jag antar att Trump främst riktade en känga åt med sina Trump-rör.

https://www.businessinsider.com/california-straw-ban-restaurants-what-you-need-to-know-2018-9

Det var bara ett sätt att dra uppmärksamhet på att minska plastkonsumption hos konsumenter. Man kan fortfarande få ett sugrör om man vill. Det är mer en symbolisk lag än något annat. Hur visar Trump att han har bättre koll genom att sälja 10-pack med sugrör för $15 styck till MAGA-fans som inte fattat att de fortfarande kan få ett sugrör helt gratis om dom nu måste ha ett?

Citat:
Sådana ickefrågor riskerar att förstöra för de som verkligen jobbar för att förbättra. Nämligen forskningen runt nya material och energikällor. Latcholajban-leken med handelns plastpåsar och sugrör är ett uselt angrepp på det sunda förnuftet, och används tyvärr med framgång när informationstrycket blir för högt för de latare väljarna. De finns dessvärre både bland Demokraterna och Republikanerna.
Materilalternativen kommer komma om man stimulerar forskning och vetenskapligt förhållningssätt.
Vi har mycket att lära av Trump här i svedala, och det vore en stor vinst för oss alla om han vinner, stort.

Stimulerar Trump forskning runt nya material och energikällor?

https://www.americanprogress.org/issues/green/reports/2020/06/25/486852/trump-administration-stifling-renewable-energy-public-lands-waters/
https://www.sciencemag.org/news/2020/02/trump-s-2021-budget-drowns-science-agencies-red-ink-again
https://www.sciencemag.org/news/2020/02/trump-s-new-budget-cuts-all-favored-few-science-programs

Vindkraft ger ju cancer antar jag....
2020-07-13, 11:19
Medlem
https://www.washingtontimes.com/news/2020/jul/5/inside-the-beltway-professor-trump-has-91-chance-t/

Trump har en 91% chans att vinna valet enligt the Primary Model.
Det har haft fel bara 2 gånger annars så har dom alltid haft rätt om president valet.
2020-07-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
https://www.washingtontimes.com/news/2020/jul/5/inside-the-beltway-professor-trump-has-91-chance-t/

Trump har en 91% chans att vinna valet enligt the Primary Model.
Det har haft fel bara 2 gånger annars så har dom alltid haft rätt om president valet.

Jaha, då vet vi att de kommer att ha haft fel 3 gånger efter november då.

Vad är det för tramsartikel, att påstå att Trumpeten skulle ja 91% chans att vinna när han ligger under med 9.4%.... Men det går säkert att hitta artiklar som ger honom 99% chans att vinna. Eller ger Biden 99%. Bara att googla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in