Citat:
Varför skrev du "idag" om det var en månad sedan?
Iaf, det är möjligt att gruppen 18-29 år är mer anti-Sd än de som röstar i skolvalet som är mer flexibla.
De som är 25-29 år är uppväxta i ett samhälle där allt var anti-SD hela tiden. Det var först kring 2015-2016 man kunde konstatera att SD hade haft rätt. Fram tills dess handlade läroböcker, media, osv, om att invandringskritik=rasism.
Iaf, det är möjligt att gruppen 18-29 år är mer anti-Sd än de som röstar i skolvalet som är mer flexibla.
De som är 25-29 år är uppväxta i ett samhälle där allt var anti-SD hela tiden. Det var först kring 2015-2016 man kunde konstatera att SD hade haft rätt. Fram tills dess handlade läroböcker, media, osv, om att invandringskritik=rasism.
Det var väl innan valet 2010 som SD-hatet blev hela etablissemangets huvudfråga, för att SD såg ut att kunna komma in i riksdagen? 2015 sprack lögnen för många. Då accelererade också mobbningen, de sexualia trakasserierna, misshandlarna och rånen mot svenska skolbarn. De som var under 15 då borde fått en lite nyktrare syn på mångkultur. Under 20 år gamla idag.
De som redan var vuxna när kulturrevolutionen mot SD startade har nog haft lättare att gå till SD i val och OU. För de minns en tid när inte hela samhällets samlade resurser gick till att hata SD. (35 + idag?)
Citat:
Jag är fan tveksam på om man kan tänka så. Det är ju totalt skevt. Visst att ett fåtal säkert kan tänka så, men knappast en stor del. Så dumma kan inte folk vara...
Liksom.. "Ne men jag sympatiserar med Centerpartiet egentligen, massinvandring, lönedumpning, tycka-synd-om-politik och resterande PK-dynga... Men fan jag röstar ändå på SD för jag är trött på detsamma!"... Hör du inte själv hur det låter?
Liksom.. "Ne men jag sympatiserar med Centerpartiet egentligen, massinvandring, lönedumpning, tycka-synd-om-politik och resterande PK-dynga... Men fan jag röstar ändå på SD för jag är trött på detsamma!"... Hör du inte själv hur det låter?
Jo folk är så dumma. Riktigt korkade faktiskt. De vill inte vara SD-are fast de tycker som SD i flera sakfrågor. Jag träffar sådana människor hela tiden.
Citat:
Kristersson vill inte ha SD i regeringen, men han vill ha stöd från SD för att bli statsminister. Och vill han ha SDs stöd har han inte mycket annat val än att minska invandringen, annars kan SD avsätta honom när de vill. Den pressen ska naturligtvis SD använda för att tvinga Moderaterna att införa stora delar av SDs politik om han blir statsminister.
Blir vi tillräckligt stora så skall vi bilda en ren SD-regering. Enpartiregering i minoritet. Tolererad av KD och M och med växlande majoriteter i lagstiftningen i riksdagen. Stoppad invandring för lägre inkomstskatt till M. Återvandring för sänkt moms till M. Upphävande av svenska medborgarskap mot sänkt företagsskatt (Ja M är ett enfrågeparti). Jag vet inte vad vi måste erbjuda KD för jag fattar inte riktigt vad de vill. Förbjuda kvinnliga präster? Psalmsång på SVT?