Citat:
Ursprungligen postat av
SigersonHolmes
Jag tror dig när du säger att SE spåret kan hänföras redan till 2017 även om jag inte kan se det direkt. Det anmärkningsvärda tycker jag då också är senfärdigheten med att be LP om ett utlåtande om hur säker hon var på CP och åter då testa om SE kunde kännas igen.
Men visst, de har väl redan suttit i rättegång ansikte mot ansikte så KP förstod väl att det var för riskabelt att testa SE spåret innan LP föll bort helt. Då skulle han ju få ett väldigt problem med argumentationen.
Enligt TP så fick han ut sekretessbelagt material angående Engström i juli 2017. Om det stämmer så kan utpekandet av SE spåras till senast den tidpunkten. Annars skulle han inte fått ut materialet.
Artikel från 20180523.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/palmeaklagaren-mannen-som-pekas-ut-i-filter-ingar-i-utredningen
''Åklagare Krister Petersson som leder utredningen om Palmemordet är fåordig om Filters nya uppgifter i fallet. I tidskriften pekas en specifik person ut som Olof Palmes sannolika mördare, men chefsåklagaren menar att han har en
egen uppfattning om vem som mördade Sveriges dåvarande statminister.
– Han är en person som ingår i utredningen. Han har ju funnits med från tidig början. Och hur vi värderar honom eller vilka åtgärder vi har vidtagit beträffande honom är inget som jag vill kommentera, säger Krister Petersson.
Petersson säger att han, utifrån vad han vet i dag, redan har en uppfattning om vem som mördade Olof Palme för 32 år sedan.''