Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Fan skärpning. Ännu mera Hollywood. Vi hade gränskontroller då. Klart att det noteras om en diplomatbil lämnar landet. Diplomater har bara ackreditering i ett land och kan inte röra sig fritt. Annat än i Hollywoodfilmer. Klart det skulle kommit fram.
Det är feber på vissa håll att uppfinna fantasifulla hypoteser istället för att följa upp det uppenbara.
Det finns ett enda avsnitt man inte kan komma runt och det är lokalt och outrett. Gärningspersonerna kan till och med ha arbetat med utredningen.
Fattar man inte det efter senaste turerna är man knappast normalbegåvad.
Inte fan är det en svensk jättekonspiration över generationer politiker och utredare att skydda SAs avskräde i 34 år.
Lol heter det visst.
Jag hoppar in i er sammandrabbning (
mitt fetade)
Bobo: Först så vill jag säga att du har många bra inlägg, möjligtvis lite för nedlåtande i vissa fall, men det stör nog ingen vuxen.
Däremot känner jag att du alldeles
för enkelt förkastar vissa teorier. Det behöver faktiskt inte vara att de har fel och du har rätt. Som jag ser det kan ni vara på samma spår fast ni lyckas att undgå den möjligheten.
Jag ser, liksom du gör, en konspiration, fastän jag lyft blicken lite högre. Min utgångspunkt börjar från alla dessa uttalanden från Makthavare under aktuell tid, som t.ex. "
skaka Sverige i dess Grundvalar; Svenska folket är en mogna för....; Det bästa för Sverige vore om sanningen inte kom fram... o.s.v.
När jag sätter in dina grupperingar, i dessa sammanhang , frågar jag mig alltid om det skulle skaka oss i våra Grundvalar? och svaret blir oftast Nej. Inte ens Sydafrika gör någon skillnad.
(Dessutom bojkottade Ingvar Carlsson Sydafrika 1987! Kan vara hans avbetalning för utfört arbete). Längre än så kunde han inte gå; det är Sverige för ömtåligt för. Det skulle skaka oss i våra Grundvalar
Militär överhöghet
vvvvvv
Militär/Säpo
vvvvvvvvv
Polis/SB/AG/BG
vvvvvvvvv
Utländsk attentatsgrupp
Givetvis med olika utkommenderade "spaningsgrupper" under kvällen, som avslutas innan bion:s sluttid. Därav den totala förvirringen.
Många tror sig veta, ingen (nästan) kan säga. Och samtliga har, ifall de fortfarande är vid liv belagts med munkavle.
Samtidigt blir det nästan omöjligt att leda bevisen uppåt, till toppen av kedjan.
Min tro är att KP fick fram och bekräftade SA, eventuellt ännu högre, det räckte för att utlösa alla bromssystem. SE fick då bli den officiella GM.
När det gäller Hollywood, så överträffar verkligheten ofta dikten. Jag är övertygad om att man behöver den kapaciteten när man planerar ett mord på en statsman i ett demokratiskt, "neutralt"
land.
Dessutom var Palme, mycket mer älskad och respekterad i världen, än han var hatad, vilket sällan framgår i dessa sammanhang.
Typ....