2020-07-12, 15:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Hvem ankommer da klokken 08.56? Ikke TH, for AEH har nok helt sikkert bekreftet via tlf med lønnsamsvarlig at TH var hjemme.

Fra artikkelen i VG jeg lenket til i posten min over:

"Anne-Elisabeth Hagen er denne morgenen i en telefonsamtale med en person som har ansvar for lønnskjøringer i ektemannens selskap, får VG opplyst. De to kjenner hverandre godt, og det er ikke uvanlig at de snakker sammen på telefon.

VG er ikke kjent med om Tom Hagen fortsatt er i huset under denne samtalen."

Jeg har tidligere tenkt at den ryggende bilen kan være GM (muligens VE) som ankommer
boligen rett etter TH er dratt på jobb.

Hvis det ikke kan bekreftes at TH var hjemme under samtalen med lønnsansvarlig, er det
fullt mulig at han har kjørt hjemmefra tidligere, og at han så har rygget opp gangveien
og returnert til huset.

MB hadde nok vært mer snakkesalig om hun ikke var ansatt hos TH. Hun er tross alt den
eneste utenom TH som kan gi en pekepinn på om sistnevnte var i huset da hun snakket med AEH.
Citera
2020-07-12, 15:51
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
er nok en blanding, har dysleksi så er ikke god på rettskriving, men det går nok altfor fort i svingene også..
Men kan lese gjennom alt jeg skriver et par ganger før jeg poster fremover å er det noe som er uforståelig er det bare å spørre

Å dysleksi ja, da er du jo unnskyldt !
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-12 kl. 16:02.
Citera
2020-07-12, 15:53
Medlem
Citat:
er nok en blanding, har dysleksi så er ikke god på rettskriving, men det går nok altfor fort i svingene også..
Men kan lese gjennom alt jeg skriver et par ganger før jeg poster fremover å er det noe som er uforståelig er det bare å spørre
Jeg har fint forstått postene dine. Dette er ikke et forum for rettskriving😉
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-12 kl. 16:04.
Citera
2020-07-12, 15:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

"Anne-Elisabeth Hagen er denne morgenen i en telefonsamtale med en person som har ansvar for lønnskjøringer i ektemannens selskap, får VG opplyst. De to kjenner hverandre godt, og det er ikke uvanlig at de snakker sammen på telefon.

Jeg har tidligere tenkt at den ryggende bilen kan være GM (muligens VE) som ankommer

Hvis det ikke kan bekreftes at TH var hjemme under samtalen med lønnsansvarlig, er det
fullt mulig at han har kjørt hjemmefra tidligere, og at han så har rygget opp gangveien
og returnert til huset.

MB hadde nok vært mer snakkesalig om hun ikke var ansatt hos TH. Hun er tross alt den
eneste utenom TH som kan gi en pekepinn på om sistnevnte var i huset da hun snakket med AEH.

Men det er jo gjengitt i media at lønnsarbeider hadde nevnt at hun mente å ha hørt TH i bakgrunnen,under den samtalen.
Citera
2020-07-12, 16:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Men det er jo gjengitt i media at lønnsarbeider hadde nevnt at hun mente å ha hørt TH i bakgrunnen,under den samtalen.

Det fetade. Det er en antagelse, ikke en bekreftelse.
Det kan ha vært en radio, lyden av en oppvaskmaskin, etc.

Vi har dessverre ikke kronvitnet til å kaste lys over dette.

Når jeg tenker over det, er det kanskje vanskelig for THs
ansatte å si noe som risikerer å inkriminere ham, fordi
han er deres sjef, og de er avhengig av å beholde jobben.
Ikke at de nødvendigvis lyver direkte, men at de er
forsiktige med å si for mye. Det er vel ganske vanlig
at folk svelger kameler for å beholde jobben.

Det kunne jo hende noen av dem satt på opplysninger
som kanskje ville være ufordelaktig for TH.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-12 kl. 16:12.
Citera
2020-07-12, 16:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Har tenkt tanken, at TH skulle være teknisk tilbakestående med tanke på at han har bygd seg opp til milliardær gjennom årene virker rart

Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Teknisk tilbakestående ingeniør = selvmotsigelse ?

Ja å sjøl om han sikkert har hatt mange gode hjelpere så virker han som å ha kunnskap nok til å bruke pc/pad med mere, at han har ripet inn koden på mobilen i skjermen virker også rart da han skriver alt i kladdebøkene, tegner mere på jobbmobil som er ment å bare brukes på jobben..
Citera
2020-07-12, 16:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

og returnert til huset.

Klipp VG:
"Grunnen til at politiet har gått så detaljert til verks, er at de blant annet har ønsket å kontrollere Tom Hagens forklaring om hvor han var på ulike tidspunkter, opp mot sikre holdepunkter som blant annet:

Tidspunkt for telefonsamtaler
Videoovervåking
Trafikk- og posisjonsdata fra mobiltelefoner"

"Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet"

Virker som politiet har benyttet posisjonsdata fra mobiltelefon, samt har kontroll på at han var på jobb på morgenen før de mister kontrollen på han

Eventuellt om noen gir han alibi på jobb, og om video-overvåkning viser selve TH eller kun hans bil..

Ser ut som politiet er temmelig sikker, men hvem vet..
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-12 kl. 16:40.
Citera
2020-07-12, 16:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Det fetade. Det er en antagelse, ikke en bekreftelse.
Det kan ha vært en radio, lyden av en oppvaskmaskin, etc.

Vi har dessverre ikke kronvitnet til å kaste lys over dette.

Når jeg tenker over det, er det kanskje vanskelig for THs
ansatte å si noe som risikerer å inkriminere ham, fordi
han er deres sjef, og de er avhengig av å beholde jobben.
Ikke at de nødvendigvis lyver direkte, men at de er
forsiktige med å si for mye. Det er vel ganske vanlig
at folk svelger kameler for å beholde jobben.

Det kunne jo hende noen av dem satt på opplysninger
som kanskje ville være ufordelaktig for TH.

Ja,det er rett dette er jo kun antagelser og ikke bekreftet.
Ansatte er nok i en spesiell situasjon ang. det å uttale seg ja.

Er det noe av mer alvorlig karakter,så burde de av samvittighets grunner
dele det de vet.Noe annet blir veldig galt for alt og alle pårørende -ikke minst for Lisbeth selv.
Citera
2020-07-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Virker som politiet har benyttet posisjonsdata fra mobiltelefon, samt har kontroll på at han var på jobb på morgenen før de mister kontrollen på han

Men TH pleide å legge igjen mobilen på arbeidsplassen da han dro hjem, så den gir ingen kontroll på hvor han var.
Et annet spørsmål er om TH la igjen mobilen på jobb i alle år, eller om dette var en ny rutine siste par år.
Senast redigerad av Jayce 2020-07-12 kl. 16:40.
Citera
2020-07-12, 16:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men TH pleide å legge igjen mobilen på arbeidsplassen da han dro hjem, så den gir ingen kontroll på hvor han var.
Et annet spørsmål er om TH la igjen mobilen på jobb i alle år, eller om dette var en ny rutine siste par år.
Ja kan virke som alibiet hans på jobb er videoovervåkning - "bilen hans ble fanget opp" og eventuelt vitner på jobben.
Om han pleide å legge igjen telefonen på jobben "i alle år" kan sikkert være interessant å finne ut av
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-12 kl. 16:48.
Citera
2020-07-12, 17:09
Medlem
Nottelitens avatar
Fra Nettavisen :
"- Barna har sett hvordan foreldrene har støttet hverandre, og de rundt, gjennom et langt livsløp. De har sammen skapt et harmonisk og åpent hjem for seg og sine til alle tider. Derfor er det helt uforståelig for dem at politiet har funnet det riktig å sikte deres far, som overhodet ikke har noe motiv for å skulle skade sin kone, som han nærmest er helt avhengig av, og som er selveste hjertet i familien. "
og :
"Personer nær Tom Hagen forteller til Nettavisen at han har hatt det svært tungt i tiden etter at han ble sluppet fri fra varetektsfengsling, ti dager etter at han ble pågrepet i slutten av april.
De samme personene opplyser til Nettavisen at de i perioder har fryktet for Tom Hagens helse. Det er også svært belastende for ham ikke å få flytte tilbake i sitt eget hjem på grunn av åstedsundersøkelser. Politiet mener fortsatt at Hagen-boligen er åsted for drap."

Disse to utklippene er klart tatt litt ut av samenheng men samtidlig virker det som to forsjelige værdener..
"TH er nærmest helt avhengig av AEH som som er selveste hjertet i familien"
men 10 dager i varetekt hvar det som merkes på han, ikke 20 måneder uten AEH, å det å ikke kunne bo i huset som de aller fleste er enige om at er et åsted også TH det er værst av alt...
hvet jeg setter det på spissen her...

Barna klager på manglende info fra politiet, får info igjennom media etter lekasjer fra politiet sier de, men samtidlig nekter dem å samarbeide med politiet, ikke en gang tilby politiet at alle 3 søsknene og advokat kan møte politiet for samtaler, eller andre forslag for å komme mere inn i en diskusjon rundt egne meninger og politiets teorier...
ikke att jeg hvet om politiet hadde godtatt noen sånne tilbud i denne saken, men hadde barna tilbudt noe tilsvarende og fått avslag så hadde det minimum blitt en nyhet på tv2.no i løpet av 48 timer...

https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-barna-med-ny-kritikk---fremstar-som-at-politiet-ikke-klarer-a-lose-en-avansert-kidnappingssak/3423992524.html
Citera
2020-07-12, 18:23
Bannlyst
Citat:
Fra Nettavisen :
"- Barna har sett hvordan foreldrene har støttet hverandre, og de rundt, gjennom et langt livsløp. De har sammen skapt et harmonisk og åpent hjem for seg og sine til alle tider. Derfor er det helt uforståelig for dem at politiet har funnet det riktig å sikte deres far, som overhodet ikke har noe motiv for å skulle skade sin kone, som han nærmest er helt avhengig av, og som er selveste hjertet i familien. "
og :
"Personer nær Tom Hagen forteller til Nettavisen at han har hatt det svært tungt i tiden etter at han ble sluppet fri fra varetektsfengsling, ti dager etter at han ble pågrepet i slutten av april.
De samme personene opplyser til Nettavisen at de i perioder har fryktet for Tom Hagens helse. Det er også svært belastende for ham ikke å få flytte tilbake i sitt eget hjem på grunn av åstedsundersøkelser. Politiet mener fortsatt at Hagen-boligen er åsted for drap."

Disse to utklippene er klart tatt litt ut av samenheng men samtidlig virker det som to forsjelige værdener..
"TH er nærmest helt avhengig av AEH som som er selveste hjertet i familien"
men 10 dager i varetekt hvar det som merkes på han, ikke 20 måneder uten AEH, å det å ikke kunne bo i huset som de aller fleste er enige om at er et åsted også TH det er værst av alt...
hvet jeg setter det på spissen her...

Barna klager på manglende info fra politiet, får info igjennom media etter lekasjer fra politiet sier de, men samtidlig nekter dem å samarbeide med politiet, ikke en gang tilby politiet at alle 3 søsknene og advokat kan møte politiet for samtaler, eller andre forslag for å komme mere inn i en diskusjon rundt egne meninger og politiets teorier...
ikke att jeg hvet om politiet hadde godtatt noen sånne tilbud i denne saken, men hadde barna tilbudt noe tilsvarende og fått avslag så hadde det minimum blitt en nyhet på tv2.no i løpet av 48 timer...

https://www.nettavisen.no/nyheter/hagen-barna-med-ny-kritikk---fremstar-som-at-politiet-ikke-klarer-a-lose-en-avansert-kidnappingssak/3423992524.html

Her er du inne på noe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in