2020-07-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Ikke falsk alibi, men virker som han selv har forklart at han har oppholdt seg i deler av Futu*rum hvor det ikke er noen andre som kan bekrefte dette.

Ja, skal man stole på lekkasjer formidlet gjennom media er det deler av dagen til TH det ikke kan gjøres rede for.
Citera
2020-07-12, 15:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Ja præcis. Det kan virke til at han ikke kun er teknisk tilbagestående, men også socialt tilbagestående.
kansje bare sosialt og ikke teknisk tilbakestående i det heletatt...
Citera
2020-07-12, 15:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er faktisk litt uklart om det er snakk om en bil 08:56 og en annen bil 09:05 eller om dette er samme bil, men at media er unøyaktige. Hadde vært fint om en av avisene kan oppklare dette. Har også lest at 09:05 observasjon kunne være en kassebil.

Hvis det er to biler kan det tyde på at det har foregått et bytte av bil i ly av skogholtet. Når dette skjer i samme tidsrom som TH forlater Sloraveien for å dra til jobb så kan det hende han var involvert i dette byttet.

En annen mulighet er at bilen rygget inn til fiskeplassen og ble stående med lysene av -
fra 08:56 og frem til den rygget opp gangveien ca. kl. 09:05 - tidspunktet da TH dro på jobb.

Citat:
Media omtaler THs ankomst til jobb på en veldig diffus måte, antagelig ikke uten grunn. Jeg lurer på hvor sterkt hans alibi er for første timen av arbeidsdagen.

Jeg oppfatter det som om det er et slingringsmonn for hvor nøyaktig
tidspunktet er for hans ankomst til jobben. Det kan bety flere ting.
F.eks. kan bilen ha blitt sett på kamera ved ankomst 09:10, mens
TH selv ikke var på plass inne på kontoret før fem minutter senere -
noe som da ville bli bekreftet av kolleger på stedet.

En annen mulighet er at enten kameraet viser et unøyaktig tidspunkt,
eller at evt. kolleger husker feil.

Min oppfatning er at det er tidsrom senere enn den første timen
som er svake punkter i alibiet, men jeg er usikker.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
At det kom en bil kl 0856 og dro igjen, styrker teorien om at AE skulle drepes kl. 0900 av hennes nærmeste, nå har vi TH, sjåfør og minst én passasjer på plass. I tillegg kommer den ryggende bilen 0905.

Dagens støtteerklæring i Nettavisen viser hvor desperate de er, de kjemper med nebb og klør for sin fars og sin egen eksistens. Dette kommer til å bli stygt

Hvis det er snakk om to forskjellige observasjoner, kan det enten være to forskjellige biler -
eller det kan være samme bilen som kjapt rekognoserer for å sjekke at gangveien ikke er
sperret, kjører en runde og så kommer tilbake igjen.

Evt. er det to forskjellige biler, der kun én av dem er relevant, den andre er tilfeldig.

Eller det er som jeg skriver over, samme bil som ventet ved fiskeplassen i 9 minutter.

Det ville forundre meg sterkt at evt. GM ville bruke flere biler til å utføre et slikt oppdrag.

I tillegg - hvis det nå er slik du mener, at familien er med på dette - vil jeg tro at de
ikke var flere til stede enn nødvendig når "jobben" skulle utføres. Som sagt tidligere
er jeg ikke overbevist om at noen andre i familien er involvert.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-12 kl. 15:35.
Citera
2020-07-12, 15:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Har tenkt tanken, at TH skulle være teknisk tilbakestående med tanke på at han har bygd seg opp til milliardær gjennom årene virker rart
Citera
2020-07-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er faktisk litt uklart om det er snakk om en bil 08:56 og en annen bil 09:05 eller om dette er samme bil, men at media er unøyaktige. Hadde vært fint om en av avisene kan oppklare dette. Har også lest at 09:05 observasjon kunne være en kassebil.

Hvis det er to biler kan det tyde på at det har foregått et bytte av bil i ly av skogholtet. Når dette skjer i samme tidsrom som TH forlater Sloraveien for å dra til jobb så kan det hende han var involvert i dette byttet.

Media omtaler THs ankomst til jobb på en veldig diffus måte, antagelig ikke uten grunn. Jeg lurer på hvor sterkt hans alibi er for første timen av arbeidsdagen.
8:56 bilen omtales som hvid eller sølvgrå. Hvis det er to forskellige biler, så kunne 8:56 bilen være THs egen bil, den var sølvgrå på det tidspunkt, så vidt jeg husker
Senast redigerad av colli 2020-07-12 kl. 15:36.
Citera
2020-07-12, 15:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Slurv altså??
er nok en blanding, har dysleksi så er ikke god på rettskriving, men det går nok altfor fort i svingene også..
Men kan lese gjennom alt jeg skriver et par ganger før jeg poster fremover å er det noe som er uforståelig er det bare å spørre
Citera
2020-07-12, 15:35
Medlem
Jeg synes det virker som enkelt å forstå at politiet har fått «tunnelsyn».
TH dra hjemmefra cirka klokken 09, men bilen som ankommer klokken 8.56 har han ikke med i forklaringen.

«Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.
Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på.
Ifølge egen forklaring, har Tom Hagen alibi.
Han har fortalt til politiet at han var på jobb helt frem til han drar hjem i 13.30-tiden, angivelig fordi kona Anne-Elisabeth ikke svarer ham på telefonen. Han har også fortalt at de to hadde planer senere denne dagen – en opplysning politiet har jobbet med å verifisere.»

At ingen andre kan bekrefte at han har vært på jobben hele dagen gjør det også litt tvilsomt.
TH har forklart de skulle på hyttetur.
AEH har fortalt andre i familien/venner at det ikke ble hyttetur.

Noen som skrev at TEH også ankom slor*aveien denne dagen? Men jeg finner ikke informasjon om dette.
Han bor jo cirka 40min unna.
Politiet har nok enkelt fått bekreftet at han var på den adressen han bor klokken 9.14.
Da hadde ikke han mulighet til å være i Slor*veien før kl 10.

Hvem ankommer da klokken 08.56? Ikke TH, for AEH har nok helt sikkert bekreftet via tlf med lønnsamsvarlig at TH var hjemme.
Citera
2020-07-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror heller dette betyr at hun er en livsglad og sosial person, ikke at hun har levd ferdig livet.
At TH tror AEH ville omtale ham som "iskald" trenger ikke bety mer enn at han er en "festbrems"
som bryr seg mest om tall og jobb.

Det er ikke bare TH som er sosialt tilbakestående.
Citera
2020-07-12, 15:37
Medlem
Citat:
er nok en blanding, har dysleksi så er ikke god på rettskriving, men det går nok altfor fort i svingene også..
Men kan lese gjennom alt jeg skriver et par ganger før jeg poster fremover å er det noe som er uforståelig er det bare å spørre
Jeg er ikke engang norsk, men forstår sagtens hvad du skriver
Citera
2020-07-12, 15:40
Medlem
Citat:
Teknisk tilbakestående ingeniør = selvmotsigelse ?
Citera
2020-07-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Jeg synes det virker som enkelt å forstå at politiet har fått «tunnelsyn».
TH dra hjemmefra cirka klokken 09, men bilen som ankommer klokken 8.56 har han ikke med i forklaringen.

«Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.
Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på.
Ifølge egen forklaring, har Tom Hagen alibi.
Han har fortalt til politiet at han var på jobb helt frem til han drar hjem i 13.30-tiden, angivelig fordi kona Anne-Elisabeth ikke svarer ham på telefonen. Han har også fortalt at de to hadde planer senere denne dagen – en opplysning politiet har jobbet med å verifisere.»

At ingen andre kan bekrefte at han har vært på jobben hele dagen gjør det også litt tvilsomt.
TH har forklart de skulle på hyttetur.
AEH har fortalt andre i familien/venner at det ikke ble hyttetur.

Noen som skrev at TEH også ankom slor*aveien denne dagen? Men jeg finner ikke informasjon om dette.
Han bor jo cirka 40min unna.
Politiet har nok enkelt fått bekreftet at han var på den adressen han bor klokken 9.14.
Da hadde ikke han mulighet til å være i Slor*veien før kl 10.

Hvem ankommer da klokken 08.56? Ikke TH, for AEH har nok helt sikkert bekreftet via tlf med lønnsamsvarlig at TH var hjemme.

Den gang bodde TEH på Rasta, kun en kort kjøretur fra Slor*veien. Han ankom ca kl 14, omtrent i det TH ringte han.

Når TH er på tråden med politiet velger TEH å forelate Slor*veien. Politiet fanger opp lyden av en bil smo kjører i bakgrunnen, og brukte store ressurser på å avdekke om dette faktisk var TEHs Ford eller en annen bil
Citera
2020-07-12, 15:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg er ikke engang norsk, men forstår sagtens hvad du skriver
Godt å se, takk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto