Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Det er faktisk litt uklart om det er snakk om en bil 08:56 og en annen bil 09:05 eller om dette er samme bil, men at media er unøyaktige. Hadde vært fint om en av avisene kan oppklare dette. Har også lest at 09:05 observasjon kunne være en kassebil.
Hvis det er to biler kan det tyde på at det har foregått et bytte av bil i ly av skogholtet. Når dette skjer i samme tidsrom som TH forlater Sloraveien for å dra til jobb så kan det hende han var involvert i dette byttet.
En annen mulighet er at bilen rygget inn til fiskeplassen og ble stående med lysene av -
fra 08:56 og frem til den rygget opp gangveien ca. kl. 09:05 - tidspunktet da TH dro på jobb.
Citat:
Media omtaler THs ankomst til jobb på en veldig diffus måte, antagelig ikke uten grunn. Jeg lurer på hvor sterkt hans alibi er for første timen av arbeidsdagen.
Jeg oppfatter det som om det er et slingringsmonn for hvor nøyaktig
tidspunktet er for hans ankomst til jobben. Det kan bety flere ting.
F.eks. kan bilen ha blitt sett på kamera ved ankomst 09:10, mens
TH selv ikke var på plass inne på kontoret før fem minutter senere -
noe som da ville bli bekreftet av kolleger på stedet.
En annen mulighet er at enten kameraet viser et unøyaktig tidspunkt,
eller at evt. kolleger husker feil.
Min oppfatning er at det er tidsrom senere enn den første timen
som er svake punkter i alibiet, men jeg er usikker.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
At det kom en bil kl 0856 og dro igjen, styrker teorien om at AE skulle drepes kl. 0900 av hennes nærmeste, nå har vi TH, sjåfør og minst én passasjer på plass. I tillegg kommer den ryggende bilen 0905.
Dagens støtteerklæring i Nettavisen viser hvor desperate de er, de kjemper med nebb og klør for sin fars og sin egen eksistens. Dette kommer til å bli stygt
Hvis det er snakk om to forskjellige observasjoner, kan det enten være to forskjellige biler -
eller det kan være samme bilen som kjapt rekognoserer for å sjekke at gangveien ikke er
sperret, kjører en runde og så kommer tilbake igjen.
Evt. er det to forskjellige biler, der kun én av dem er relevant, den andre er tilfeldig.
Eller det er som jeg skriver over, samme bil som ventet ved fiskeplassen i 9 minutter.
Det ville forundre meg sterkt at evt. GM ville bruke flere biler til å utføre et slikt oppdrag.
I tillegg - hvis det nå er slik du mener, at familien er med på dette - vil jeg tro at de
ikke var flere til stede enn nødvendig når "jobben" skulle utføres. Som sagt tidligere
er jeg ikke overbevist om at noen andre i familien er involvert.