2020-07-11, 23:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
När går tankovics kontrakt ut?
Slutet på juli enligt Aftonbladet.
Citera
2020-07-11, 23:33
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Slutet på juli enligt Aftonbladet.

Någon som vet vad som händer efteråt? Förlänger han med Hammarby eller sticker han utomlands?
Senast redigerad av mikeymikey 2020-07-11 kl. 23:36.
Citera
2020-07-11, 23:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fast hur många tränare med erfarenhet av AS skulle vara intresserade av jobbet då? Klubben står inte speciellt stadigt och jag tror nog det hade varit ganska svårt att locka en erfaren tränare att hoppa på tåget. För en ny tränare är det dock en chans att visa upp sig och få erfarenhet, antagligen är det också rejält mycket billigare för ÖFK.
Tänkte precis säga det med. Snarare rätt naturligt att det blev så. Finns ingen etablerad tränare på elitnivå som skulle hoppa på det jobbet. Av många skäl. Klubben är en cirkus. Deras rykte är totalt nedsolkat så det bara kan bli. Alla vet det. Inkl. dom själva och ingen behöver låtsas längre.
Citera
2020-07-11, 23:55
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Östersund FK ny tränare är alltså plockad från division 4, Djursholm. Vad fan för kvalifikationer har han som tränare för att få träna ett allsvenskt lag? Är ju helt jävla bisarrt. När var det senast ett allsvensk lag sparkar sin huvudtränare för att ta in en division 4 tränare?

Stinker ju ÖFK värdegrundssmörja, att han har invandrarbakgrund. Det var nog en av dom viktigaste kraven för att få posten.

Poya hade ju åtminstone gjort bra resultat i Dalkurd och räddat ett uselt Gefle kvar i Superettan.

De behövde kanske en "målvakt" som fyller samma funktion som bilmålvakterna i "orten". Fick jag välja hade jag valt den senare och mer aktningsvärda sysslan.

Allvarligt talat tror jag inte att rasistklubben nånsin skulle välja en tränare med svenskt namn (har ju knappt några svenska spelare heller). Det strider mot värdegrunden.
Citera
2020-07-12, 00:36
Medlem
Bajen känns som det sämst tränade laget i serien. Många rätt knubbiga spelare. Jeppe Andersen, Tankovic, Bojanic och Paulinho ser alla lite otränade ut.

Rätt skumt att inte någon talar om för Bojanic att han borde gå ner fem kilo, hade varit förbannad på en lagkamrat som inte tar det på allvar och tränar ordentligt under uppehållet.
Citera
2020-07-12, 01:09
Medlem
Mot åttonde raka imorrn då DIF!
Citera
2020-07-12, 01:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Någon som vet vad som händer efteråt? Förlänger han med Hammarby eller sticker han utomlands?

Som det ser ut nu går han till Tunisien som Bosman.
Citera
2020-07-12, 01:44
Medlem
PlantBamboos avatar
Imörra ska svenska DIF vinn faktöst till skillnad från bajen. Dreck bärs och må Gött.
Citera
2020-07-12, 02:01
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Mot åttonde raka imorrn då DIF!
Måste vara vår historiskt längsta svit mot ifk någonsin, den ryker imorn dock, glad om vifår med oss kryss och slutar på övre halvan i år.
Inte särskilt besviken tbh, hade förväntat att vi skulle landa femma men vi går nog mot en period där vi kommer harva i mitten igen då det tar tid att spela ut de dåliga värvningar vi gjort.
Måste frigöra jesper karlström, bråtveit, astrit, erik berg, bärkroth samt kujovics löneposter innan det blir tal om framgång igen. Men ett guld var tionde år räcker mer än nog för mig
Citera
2020-07-12, 02:47
Medlem
junazs avatar
Citat:
Bajen känns som det sämst tränade laget i serien. Många rätt knubbiga spelare. Jeppe Andersen, Tankovic, Bojanic och Paulinho ser alla lite otränade ut.

Rätt skumt att inte någon talar om för Bojanic att han borde gå ner fem kilo, hade varit förbannad på en lagkamrat som inte tar det på allvar och tränar ordentligt under uppehållet.
Ja, jag är också inne på att den fysiska formen hos Hammarby är ruggigt dålig. Känns som att man förvaltade uppehållet innan seriestarten på fel sätt. I cupen såg det ut ungefär som under hösten, starka spelare som är tunga och jobbiga att möta och som orkar sätta den höga pressen. Men sen känns det som att något hände, det är som ett helt annat lag när serien drog igång tre månader senare.

Sen tror jag att just Bojanic individuellt kanske slarvat extra mycket, han har ju haft problem med det i sina tidigare klubbar.
Citera
2020-07-12, 04:59
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, jag är också inne på att den fysiska formen hos Hammarby är ruggigt dålig. Känns som att man förvaltade uppehållet innan seriestarten på fel sätt. I cupen såg det ut ungefär som under hösten, starka spelare som är tunga och jobbiga att möta och som orkar sätta den höga pressen. Men sen känns det som att något hände, det är som ett helt annat lag när serien drog igång tre månader senare.

Sen tror jag att just Bojanic individuellt kanske slarvat extra mycket, han har ju haft problem med det i sina tidigare klubbar.

Some things never change. Bojanic känns som ett praktexempel av en spelare med uppenbar talang som ej kan sköta livet utanför plan. Han hade lika gärna kunnat vara brasse. Inte tillräckligt ambitiös.
Citera
2020-07-12, 09:24
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Har samma tänk. Visar ju på en oseriöshet att slarva med träningen. Fattar inte att det kan ske när det handlar om professionella fotbollsspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in