Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Nä enligt er godhetsknarkare i tråden ska de få skadestånd från skattebetalarna istället när deras gamla anhöriga går bort av Corona som de dragit hem.
Svenska staten har brutit mot deras mänskliga rättigheter och inte skyddat dem från Coronaviruset ju.
Jag tycker coronastrategin ska granskas. Kommissionen ger jag inte mycket för. Tycker att man ska dra frågan till Europadomstolen vad gäller mänskliga rättigheter. Kan inte vara ok att slänga gamlingarna under bussen som vi gjort. Och varför inte undersöka möjligheten att dra fallet inför EU-domstolen också. Sverige måste genom sin underlåtenhet av vidta åtgärder riskerat hälsan i hela EU.
Med Sveriges policy kommer vi att ha aktiv smittspridning i samhället i all framtid och om inte verksamma vacciner fås fram så ligger alla 65+ pyrt till i all framtid. Immunitet verkar inte funka heller.
Alla kommer förhoppningsvis bli 65+ någon gång och då träder de in i riskgruppen. Alltså kommer vi att ha detta virus liggandes som en våt filt över samhället i all framtid. Jag lovar att det kommer att ha ekonomiska konsekvenser för oss genom minskad konsumtion. Folk kommer undvika att utnyttja tjänster som varit den mest sysselsättningsdrivande sektorn inom ekonomin de senaste decennierna. Folk interagerar hellre med robotar än andra människor. Alla dessa "händer" som man importerat för att arbeta inom äldreomsorgen och som visat sig haft svårt att använda tvål och vatten kommer att bli sysslolösa. Någon sa att folk redan börjat visa coronatestresultat på Tinder.
Jag misstänker att mörkläggning av problemen kommer att växa då alla blir varse att vi inte är välkomna till andra länder. Politikerna där kan öppna gränser men befolkningarna kommer inte välkomna oss med öppna armar. Det blir "svensken kommer, göm alla över 30". Läste en krönika i SvD om en svensk i Berlin som säger sig vara dansk. Så kommer det att bli. Dags att sprätta bort svenska flaggan från resväskan.