2020-01-06, 23:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Som sagt, det är skillnad på personligt tycke och överskattat.

Tycker det mesta i denna tråd har varit subjektivt.
Citera
2020-06-20, 13:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Metallica är nog ett av världens mest överskattade band, när jag tänker efter. Och det beror inte på att de skulle vara ett uselt band per definition, utan för att de är ett föredetting-band som trots omständigheterna kommer undan med precis vad som helst.

De har inte släppt en bra skiva på MÅNGA år, vilket många människor dessutom tycks hålla med om. Trots detta så fortsätter bandet att sälja mångmiljoner skivor, sälja ut Ullevi på kort tid, och vinner dessutom Polarpriset med en skrattretande motivering. St. Anger är i allmänhet en skiva som folk brukar hacka på, men samtidigt har skivan sålt flera miljoner exemplar och titellåten vann dessutom en Grammy. Allt detta pga. att det står Metallica på skivan...

Att Metallica-fans dessutom ofta är hjärndöda individer som kompromisslöst hyllar allt de gör, gör inte saken bättre. Jag har bekanta som hyllar både Lulu, Lars Ulrichs otajta trumlir, OCH deras pinsamma försök till covers under livekonserter... Skaffa lite distans till era idoler, för helvete!

Det finns flera band vars karriärer har dalat när deras skivor blev sämre och sämre. Queensr˙che till exempel. I en bättre värld hade detta gällt Metallica också. Men nej... De fortsätter mjölka pengar på sitt namn...
Citera
2020-06-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Metallica är nog ett av världens mest överskattade band, när jag tänker efter. Och det beror inte på att de skulle vara ett uselt band per definition, utan för att de är ett föredetting-band som trots omständigheterna kommer undan med precis vad som helst.

De har inte släppt en bra skiva på MÅNGA år, vilket många människor dessutom tycks hålla med om. Trots detta så fortsätter bandet att sälja mångmiljoner skivor, sälja ut Ullevi på kort tid, och vinner dessutom Polarpriset med en skrattretande motivering. St. Anger är i allmänhet en skiva som folk brukar hacka på, men samtidigt har skivan sålt flera miljoner exemplar och titellåten vann dessutom en Grammy. Allt detta pga. att det står Metallica på skivan...

Att Metallica-fans dessutom ofta är hjärndöda individer som kompromisslöst hyllar allt de gör, gör inte saken bättre. Jag har bekanta som hyllar både Lulu, Lars Ulrichs otajta trumlir, OCH deras pinsamma försök till covers under livekonserter... Skaffa lite distans till era idoler, för helvete!

Det finns flera band vars karriärer har dalat när deras skivor blev sämre och sämre. Queensr˙che till exempel. I en bättre värld hade detta gällt Metallica också. Men nej... De fortsätter mjölka pengar på sitt namn...

Mycket bra skrivet. Metallicas popularitet visar ju tydligt på den stora massans oerhörda dumhet. En rimlig jämförelse är det svenska socialdemokratiska partiet, som fortfarande har klart över en miljon väljare bakom sig, trots att man sålt ut sig minst lika mycket som Metallica, om inte värre.
Citera
2020-06-22, 03:14
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Gyllene Tider. Töntigast av de töntiga och gubbigast av de gubbiga! Vem fan lyssnar på skiten mer än tondöva gamla gubbar och kärringar på 60+ som bor i radhus och kör Volvo 240?
Citera
2020-06-23, 19:08
Medlem
Håkan Hellström. Får ont i magen av hans röst och alla dessa låtstölder. Man kan låna från andra med finess, men stjäla hela skiten funkar inte i min bok
Citera
2020-07-06, 20:04
Medlem
KingBowsers avatar
Har aldrig sett storheten i Lady Gaga. Hennes så kallade musik är i princip bara ett depressivt, migränframkallande kräkmedel och texterna är bara fåniga.

Ra-ra-ah-ah-ah
Roma-roma-ma
Gaga, ooh la-la

Hur relaterar man till det, liksom? Att hon dessutom ser ut som en felmonterad skyltdocka vars plastnylle exponerats för på tok för mycket värme....
Citera
2020-07-07, 01:06
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingBowser
Har aldrig sett storheten i Lady Gaga. Hennes så kallade musik är i princip bara ett depressivt, migränframkallande kräkmedel och texterna är bara fåniga.

Ra-ra-ah-ah-ah
Roma-roma-ma
Gaga, ooh la-la

Hur relaterar man till det, liksom? Att hon dessutom ser ut som en felmonterad skyltdocka vars plastnylle exponerats för på tok för mycket värme....
Men så är det väl med all mainstreammusik.
Citera
2020-07-08, 00:56
Medlem
Tänk dig att du plockar fram din nutribullet blender för att göra en smoothie. Istället för att slänga i frukt och grönsaker slänger du i en rostig cykelkedja, ett kullager, valium och en halv flaska gulgrönt diskmedel. Mixa.

Vad får du då?

Citera
2020-07-08, 21:33
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Tänk dig att du plockar fram din nutribullet blender för att göra en smoothie. Istället för att slänga i frukt och grönsaker slänger du i en rostig cykelkedja, ett kullager, valium och en halv flaska gulgrönt diskmedel. Mixa.

Vad får du då?

Detta är första gången på minst 5 år jag hör något om Skrillex. Finns människan ens fortfarande?
Citera
2020-07-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Detta är första gången på minst 5 år jag hör något om Skrillex. Finns människan ens fortfarande?

Deeeet vete fåglarna. Jag är som sagt inget fan. Han var överskattad senast jag kollade, men det kan ha varit för tio år sen.
Citera
2020-07-11, 16:41
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin

Föredetting ja. Men alla gamla band gör likadant, lever vidare på sina guldår. Det är inte många Metallica-fans som ser St. Anger och Lulu som bra album över huvudtaget, var får du det ifrån?

Med att det är ett överskattat band har du rätt i.
Citera
2020-07-11, 17:33
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Föredetting ja. Men alla gamla band gör likadant, lever vidare på sina guldår. Det är inte många Metallica-fans som ser St. Anger och Lulu som bra album över huvudtaget, var får du det ifrån?

Med att det är ett överskattat band har du rätt i.
Få band lever på gamla meriter så pass mycket som Metallica. De skulle kunna släppa en skiva med pruttljud och ändå sälja miljoner.

Var jag får det ifrån? Personer jag träffar på. Det är förvisso färre personer som hyllar Lulu än som hyllar St. Anger, men de personer som gör det säger konstant saker som att "riffen är ju grymma", "det var ett spännande konstprojekt" och "man måste FÖRSTÅ den". Ren jävla dynga skulle jag snarare säga.
St. Anger däremot... De fans jag träffar som gillar den, säger att de "älskar den råa produktionen", "att den symboliserar denna hårda period i bandets historia" och att "Lasse bankar på mer än vad han gjort sedan storhetstiden". Det sistnämnda må vara sant, men vad gör det när trumvirveln låter som en jävla kakburk, är svinhög och själva spelet dessutom domineras av just virvlar? Det låter förjävligt. Och som sagt... Skivan har sålt flera miljoner exemplar, och den skrattretande St. Anger (låten) vann dessutom en Grammy för "Best Metal Performance". Sätt ett annat bandnamn på omslaget, så garanterar jag att det inte blir några priser eller försäljningsframgångar.
Metallicas mest hängivna fans hittar alltid på anledningar eller tvingar sig till att hylla eller försvara det de sysslar med, vilket är skrattretande. Iron Maidens fans är nog snäppet värre dock, men personligen tycker jag ändå att det hyllandet känns mer befogat än vad gäller Metallica (även om Maiden också är långt ifrån perfekta).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in