2020-07-11, 13:20
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Pollen season would coincide with the drop-off after the peak, not with the peak itself.
Fel igen!
När är störst pollensä$ong i Sverige?
Citera
2020-07-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Anhängare av Tengele doktrinen alltså. Trodde de flesta hade gett upp den men uppenbarligen finns det vissa kvar.

Oetiskt att planera för smittspridning tycker jag. Alla yngre är troligen inte positiva till att ingå i folkimmunitets kohorten. Sen är ju inte immuniteten helt klarlagd ännu men Tengele supportrar litar på de magiska T cellerna förstås.
Man kan precis lika gärna hävda att det är oetiskt att låta gamla och unga dra samma lass, när det bara är de gamla som dör av det, och någon måste dra.
Citera
2020-07-11, 13:29
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
BS.

Här är en länk av många:

https://www.ucsf.edu/news/2020/04/417246/promise-and-uncertainties-antibody-testing-coronavirus

"Moreover, a positive antibody test doesn’t guarantee immunity. “We have not proven that the antibodies that are being produced are in fact neutralizing antibodies,” said Wu. It’s possible, for example, that an antibody may bind to a part of the virus that the virus doesn’t need to infect our cells. In order to be neutralizing, an antibody must prevent the virus from infecting our cells."

Kan du nu vara gullig och hitta stöd för ditt påstående att 5% antikroppar motsvarar 10-15% immunitet.

Lycka till.

Skitsnackare.
Men din stendumma träskalle med hjärnsubstans av spån!

Du länkar till den gamla Kina-studien som var en av hundratals som utgjorde Kina-proöpganda i mars.

Det den säger är att det inte är bevisat att antikropparna kommer skapa immunitet eller hur varaktig den i så fall blir, det är sant. Vi kan inte veta huruvida immuniteten blir, lika lite som vid vaccin, men då allt talar för att det kommer bli så är det en chansning jag misstänker en överväldigande majoritet är beredda att ta.

Bevisen finner du i statistiken på valfri sida, kolla exempelvis c19.se.

Hur förklarar du annars nedgångarna efter peak.
Citera
2020-07-11, 13:32
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det blir lite en sanning med modifikation.
En grupp (som jag själv tillhör) tar fortfarande detta på allvar. Jag tror att denna gruppen är ganska stor.
Denna andra gruppen är dom som syns på stan. Dessa kommer med större sannolikhet att bli smittade, men kommer också göra att immuniteten kickar in mycket snabbare. Tillslut har alla som fortfarande springer runt på stan varit smittade, vilket i sin tur gör att smittan dör ut. Jag tror att det är därför smittan avtar så snabbt just nu..

"Fair Play" till de som gömmer sig för smittan och inte lämnat sin bostad sen det blev känt att smittan började härja i Kina. Själv vart jag ute på stan igår och det var verkligen ingen som höll avstånd och det vart grupperingar på närmare 500 än 50 pers.

Ett sundhetstecken att folk förstår att livet ska levas och att det gör ingenting alls om några svaga stryker med på vägen.
Citera
2020-07-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Sverige får inte stå för notan - sluta upp med att tro att Sverige bär världen på sina skuldror. Vi är ganska så obetydliga. Men visst, även småhundar tror att de är stora och kraftfulla mastiffer ...
Däremot har Sverige åkt snålskjuts på andra länders resoluta agerande, men inte ens det klarade man av att tillgodogöra sig.

Att Sverige sparkar bakut handlar inte om nåt annat än att man med prestige försöker rädda ansiktet.

Visst, haka på britterna - men ta med rejält med vaselin för Sverige kommer att isf att bli ordentligt rövknullade. Men det är kanske det man vill och därför fortsätter att knäståendes svanka inbjudande med rumpan i vädret mot dem ...
Vad i hela friden babblar du om? Aldrig läst så många ord som inte säger någonting alls men ordbajseri verkar å andra sidan vara din paradgren. Men jo, bland annat Sverige kommer få stå för notan för den vanvettiga politiken i Sydeuropa denna vår. Jag har aldrig sagt att vi bär Europa på våra skuldror.
Citera
2020-07-11, 13:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej

Du länkar till den gamla Kina-studien som var en av hundratals som utgjorde Kina-proöpganda i mars.

Det den säger är att det inte är bevisat att antikropparna kommer skapa immunitet eller hur varaktig den i så fall blir, det är sant. Vi kan inte veta huruvida immuniteten blir, lika lite som vid vaccin, men då allt talar för att det kommer bli så är det en chansning jag misstänker en överväldigande majoritet är beredda att ta.

Dessutom: varför skulle våra kroppar egentligen INTE kunna skapa fungerande antikroppar mot det här viruset? Även om det är nytt, så tillhör den en känd och vanlig grupp: coronavirusen. Det är inte som om det vore något fullkomligt nytt och artfrämmande, som kommit från yttre rymden med en meteorit.
Citera
2020-07-11, 13:40
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Vad i hela friden babblar du om? Aldrig läst så många ord som inte säger någonting alls men ordbajseri verkar å andra sidan vara din paradgren. Men jo, bland annat Sverige kommer få stå för notan för den vanvettiga politiken i Sydeuropa denna vår. Jag har aldrig sagt att vi bär Europa på våra skuldror.

Det är bara att säga till Sydeuropa; "You are the weakest link, goodbye". Ja, jag säger då det, de ekonomiskt inkapabla idioterna i Sydeuropa ska skickas tillbaka till stenåldern där de hör hemma.
Citera
2020-07-11, 13:45
Medlem
En armé av spårare kan rycka in - så här förbereder sig Finland för en andra coronavåg
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/07/10/en-arme-av-sparare-kan-rycka-in-sa-har-forbereder-sig-finland-for-en-andra
Citera
2020-07-11, 13:46
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Ett sundhetstecken att folk förstår att livet ska levas och att det gör ingenting alls om några svaga stryker med på vägen.

Ja, och smittan kommer att försvinna av sig själv.

Svenskens arrogans kommer att bli förödande för AB Sveriges bokslut.
Citera
2020-07-11, 13:50
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dessutom: varför skulle våra kroppar egentligen INTE kunna skapa fungerande antikroppar mot det här viruset? Även om det är nytt, så tillhör den en känd och vanlig grupp: coronavirusen. Det är inte som om det vore något fullkomligt nytt och artfrämmande, som kommit från yttre rymden med en meteorit.

Antikroppar är inte likställt med immunitet.
Citera
2020-07-11, 13:53
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej

Ge mig stödet för ditt påstående att 5% antikroppar motsvarar 10-15% immunitet. Gärna en peer-reviewed studie.

Alternativt håll käft och behåll dina gissningar tagna ur röven för dig själv.

Skitsnackare.
Senast redigerad av Testonio 2020-07-11 kl. 13:59.
Citera
2020-07-11, 13:53
Medlem
WHO:s dom: Osannolikt att viruset utrotas helt
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/whos-dom-osannolikt-att-viruset-utrotas-helt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in