2020-07-11, 05:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast skillnaden är ju att vi i Sverige haft en annan strategi som snarare gett en utdragen förstavåg. Mycket möjligt att vi har högre immunitet här. Men ingen kan ju vara säker på något. Det enda som är säkert är att smittspridningen minskar kraftigt trots att vi inte ökat på restriktionerna och trots att folk blivit sämre på att följa social distansering. Det borde bero på högre immunitet och inte säsongseffekter för annars borde det vara lugnt i länder som Serbien och Bulgarien också då det är sommar där med.

Vad bevisar det? Det kanske beror på att ingen annan målvakt reagerat på det? Men det är klart att Strömbergsson borde stängas av från sitt jobb i all framtid då Keita blivit lite ledsen. Vi vet ju alla att det värsta man kan göra här i livet är att såra någon annans känslor.

Det finns absolut ingenting som tyder på att vi har en nämnvärt hög grad av immunitet här. Inte ens Folkhälsomyndigheten försöker antyda att minskningen har något med immunitet att göra trots att denna myndighet upprepade gånger har utropat segrar mot viruset alldeles för snabbt. En hög grad av immunitet hade ju definitivt varit en seger värd att utropa för stolpskottet Anders Tegnell.
Citera
2020-07-11, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Det skulle inte bevisa, men starkt indikera på att hans hudfärg inte spelat någon roll.
Om jag förstod det hela rätt så är det ord mot ord och strömbergsson påstår att det inte var rasistiskt menat och därför blev han inte avstängd för all framtid, utan bara för resten av året

Jag tycker hans förklaring och ursäkt indikerar att det inte var något rasistiskt. Men skadan är ju så klart redan skedd och helt oåterkallelig. Keita blev lite ledsen och bör därför behandlas som ett gråtande barn av hela samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns absolut ingenting som tyder på att vi har en nämnvärt hög grad av immunitet här. Inte ens Folkhälsomyndigheten försöker antyda att minskningen har något med immunitet att göra trots att denna myndighet upprepade gånger har tagit ut segrar mot viruset alldeles för snabbt.

Det är ingen som givit någon mer trovärdig förklaring till varför spridningen störtdyker i Sverige. Tills jag läser en bättre teori antar jag att immuniteten är högre än vad skakiga tester visar.
Citera
2020-07-11, 06:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tycker hans förklaring och ursäkt indikerar att det inte var något rasistiskt. Men skadan är ju så klart redan skedd och helt oåterkallelig. Keita blev lite ledsen och bör därför behandlas som ett gråtande barn av hela samhället.

Det är ingen som givit någon mer trovärdig förklaring till varför spridningen störtdyker i Sverige. Tills jag läser en bättre teori antar jag att immuniteten är högre än vad skakiga tester visar.

Jag tror att ordet "störtdyker" är fel i sammanhanget. Men den minskning som faktiskt skett kan säkert delvis förklaras av att det är sommar nu. Detta är dock inte ett ämne som bör överexponeras i den här tråden så jag stannar här.
Citera
2020-07-11, 07:06
Avslutad
Citat:
Jag tror att ordet "störtdyker" är fel i sammanhanget. Men den minskning som faktiskt skett kan säkert delvis förklaras av att det är sommar nu. Detta är dock inte ett ämne som bör överexponeras i den här tråden så jag stannar här.

Det är som sagt sommar i Serbien och Bulgarien också.
Citera
2020-07-11, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vi lär aldrig få reda på vad som ligger bakom hela den här soppan men ÖFK kanske innerst inne inser att dom redan är körda. Deras korthus har rasat, deras allsvenska plats som dom fick tillbaka med en hårsmån hänger på en skör tråd och klubben är i totalt fall. Så dom kanske ändå inser att deras tid är förbi? Säger inte att det är så. Men känns inte omöjligt.

Jag tror inte ÖFKs folk inser att det är kört, den självinsikten har aldrig funnits, finns inte och lär inte ens finnas när klubben gått i konkurs, spelar i lägsta serien i Norrland och Jämtkraft Arena rivits för att utvidga Skidskytteanläggningen intill.
Även då lär ÖFK med Kindberg i nån roll vråla om att ÖFK minsann är en storklubb som inte gjort nåt fel...

Citat:
Laul beklagar sig över att publik stod på stegar utanför strandvallen igår. Varför skrev han inte samma sak när ÖFK-supportrar stod i lyftkranar utanför Jämtkraft aren?

För att det det ger mer klick... Om alla bara slutade klicka på hans texter skulle vi snart slippa flanen i media.

Sedan är det givetvis så att det var en stor nackdel att fansen blev hyllade av MFF-spelarna i media efteråt, det var ju inte briljant direkt.

Måste dock säga att jag funderar lite på hur det blir om vi skulle plocka cupen om tre veckor och hur firandet isf blir...

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Då öppnar man ju såklart upp bit för bit med publiken, om det skulle bli någon till hösten. Beiget men man får ta vad man har antar jag. Ge platserna till folk som sjunger med i ramsorna, även fast det ju inte kan bli någon klack av förklarliga skäl.

Reducerad publik ser jag absolut inte som en omöjlighet under hösten. Fullsatt får man nog vänta med till nästa år, om inte viruset skulle bli helt ofarligt helt plötsligt.

Varför ge platser till publik som sjunger bara? Det finns folk som likt en annan sitter på hemmaplan varje gång och inte missat mer än max en handfull hemmamatcher på flera årtionden, varför skall inte vi få gå före någon annan?

Det enda rimliga är att inte släppa in nåt folk innan iaf varje årskortsinnehavare får plats, annars är det ju löjligt att folk som knappt går annars får gå före oss som verkligen lider av att inte får gå som vi ALLTID gör. Trogna fans före evenemangare helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Var ju några (ingen aning om hur många) HeIF supportrar som stod utanför Olympia och vråla när dom mötte Elfsborg så det missa också vår gode Laul.

Att några enstaka gör detta är i sig inget problem, problemet är om det skulle bli en snöbollseffekt av det hela där fler å fler ansluter utanför arenorna.. Då är det ingen som helst poäng med publikförbud till att börja med så jag håller med AIK i detta: Alla eller ingen.

Det där är briljant, jag tycker det är helt rätt, men menar man att man skall vänta tills man (i teorin iaf) kan fylla Friends med 50tusen pers eller tills alla som köpt årskort kan gå?
Citera
2020-07-11, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
För att det det ger mer klick... Om alla bara slutade klicka på hans texter skulle vi snart slippa flanen i media.

Sedan är det givetvis så att det var en stor nackdel att fansen blev hyllade av MFF-spelarna i media efteråt, det var ju inte briljant direkt.

Hade bara spelarna hållit käften så hade ingen kvidit om detta öht. Att man uttalar sig om det är så urbota korkat så det inte är sant.

Sedan är vissa av skribenterna här bara löjliga, helt plötsligt är det ett stort problem. Speciellt den där bajsnödiga skribenten som propagerar för att lägre divisioner minsann ska skita i rekommendationerna då det kvittar där. Detta fenomen har inträffat på alla arenor där det funnits möjlighet till att se matcher på plats tidigare eller tror ni verkligen att det här var första gången publiken stod just där på Strandvallen?
Citera
2020-07-11, 12:50
Medlem
Citat:
Nej, han har inte bara citerat honom. Han har beskrivit det Strömbergsson sa som ett rasistisk angrepp.

Om du säger det så...

Men det är ju fortfarande upp till Svff att välja om man ska gå på hans linje eller inte, vilket de har gjort. Så gnäll på dem istället, de har tagit beslutet att stänga av honom. Inte Aly Keita.
Citera
2020-07-11, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Om du säger det så...

Men det är ju fortfarande upp till Svff att välja om man ska gå på hans linje eller inte, vilket de har gjort. Så gnäll på dem istället, de har tagit beslutet att stänga av honom. Inte Aly Keita.

Aly Keita är ju ändå en vuxen man? I alla fall biologiskt. Han borde kunna hantera det själv utan att springa och dra mamma SvFF i kjolstyget.
Citera
2020-07-11, 13:20
Medlem
Citat:
Aly Keita är ju ändå en vuxen man? I alla fall biologiskt. Han borde kunna hantera det själv utan att springa och dra mamma SvFF i kjolstyget.
Om Keita gjort det så hade han väl uppmärksammat förbundet när det skedde? Det man möjligtvis kan klandra Keita för i denna historia är att han inte sade ifrån tidigare.
Citera
2020-07-11, 14:35
Medlem
Hallenius klar för Peking alltså. Så var det med det klubbhjärtat.
Citera
2020-07-11, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hallenius klar för Peking alltså. Så var det med det klubbhjärtat.

Jättekonstigt. Trodde helt klart det stod mellan Blåvitt och GIF Sundsvall. Varför skall han ruttna bort på Pekings bänk?
Citera
2020-07-11, 14:45
Medlem
Citat:
Jättekonstigt. Trodde helt klart det stod mellan Blåvitt och GIF Sundsvall. Varför skall han ruttna bort på Pekings bänk?
Fråga inte mig. Känns otroligt konstigt att han så sent som inför förra säsongen tecknar nytt 5-årskontrakt med målsättningen att avsluta karriären i Giffarna för att sedan lämna under sommaren, drar till Cypern, bryter kontraktet efter 1 år och sedan kritar på för Peking. Nåja, ingen har tvingat honom att återvända hem till Giffarna men nog trodde man att han hade större hjärta än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in