Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Vi lär aldrig få reda på vad som ligger bakom hela den här soppan men ÖFK kanske innerst inne inser att dom redan är körda. Deras korthus har rasat, deras allsvenska plats som dom fick tillbaka med en hårsmån hänger på en skör tråd och klubben är i totalt fall. Så dom kanske ändå inser att deras tid är förbi? Säger inte att det är så. Men känns inte omöjligt.
Jag tror inte ÖFKs folk inser att det är kört, den självinsikten har aldrig funnits, finns inte och lär inte ens finnas när klubben gått i konkurs, spelar i lägsta serien i Norrland och Jämtkraft Arena rivits för att utvidga Skidskytteanläggningen intill.
Även då lär ÖFK med Kindberg i nån roll vråla om att ÖFK minsann är en storklubb som inte gjort nåt fel...
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Laul beklagar sig över att publik stod på stegar utanför strandvallen igår. Varför skrev han inte samma sak när ÖFK-supportrar stod i lyftkranar utanför Jämtkraft aren?
För att det det ger mer klick... Om alla bara slutade klicka på hans texter skulle vi snart slippa flanen i media.
Sedan är det givetvis så att det var en stor nackdel att fansen blev hyllade av MFF-spelarna i media efteråt, det var ju inte briljant direkt.
Måste dock säga att jag funderar lite på hur det blir om vi skulle plocka cupen om tre veckor och hur firandet isf blir...
Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Då öppnar man ju såklart upp bit för bit med publiken, om det skulle bli någon till hösten. Beiget men man får ta vad man har antar jag. Ge platserna till folk som sjunger med i ramsorna, även fast det ju inte kan bli någon klack av förklarliga skäl.
Reducerad publik ser jag absolut inte som en omöjlighet under hösten. Fullsatt får man nog vänta med till nästa år, om inte viruset skulle bli helt ofarligt helt plötsligt.
Varför ge platser till publik som sjunger bara? Det finns folk som likt en annan sitter på hemmaplan varje gång och inte missat mer än max en handfull hemmamatcher på flera årtionden, varför skall inte vi få gå före någon annan?
Det enda rimliga är att inte släppa in nåt folk innan iaf varje årskortsinnehavare får plats, annars är det ju löjligt att folk som knappt går annars får gå före oss som verkligen lider av att inte får gå som vi ALLTID gör. Trogna fans före evenemangare helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Var ju några (ingen aning om hur många) HeIF supportrar som stod utanför Olympia och vråla när dom mötte Elfsborg så det missa också vår gode Laul.
Att några enstaka gör detta är i sig inget problem, problemet är om det skulle bli en snöbollseffekt av det hela där fler å fler ansluter utanför arenorna.. Då är det ingen som helst poäng med publikförbud till att börja med så jag håller med AIK i detta: Alla eller ingen.
Det där är briljant, jag tycker det är helt rätt, men menar man att man skall vänta tills man (i teorin iaf) kan fylla Friends med 50tusen pers eller tills alla som köpt årskort kan gå?