2020-07-11, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så hade SD Bauhauskort och fick en
räkning på badtunnan som skulle betalas i
januari -18. Då kan han köpt den hösten -17.
.
Du gör dig stort besvär för att misskreditera
PW. Är det för att han kallade LW för
"porrpastor"? Är det din hämnd för det? Det är
inte PWs fel att hon bar sig åt som en
porrpastor.

Det hör inte till min personlighet varken att hata eller hämnas.

Dock tycker jag är av intresse när i tid PW var där och nyttjade tunnan (före eller efter mordet)... om det var en höst som han säger i förhör så måste det ha varit hösten 18. Tunnan betalades den 8/1 18 och förmodligen hade han 30 dagar på sig att betala. 8/12 17 är det vinter inte höst som PW säger sig bada.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-11 kl. 07:39.
Citera
2020-07-11, 07:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det hör inte till min personlighet varken att hata eller hämnas.

Dock tycker jag är av intresse när i tid PW var där och nyttjade tunnan (före eller efter mordet)... om det var en höst som han säger i förhör så måste det ha varit hösten 18. Tunnan betalades den 8/1 18 och förmodligen hade han 30 dagar på sig att betala. 8/12 17 är det vinter inte höst som PW säger sig bada.

Det man köper i november får man faktura på
i december och den ska betalas i januari.
Så du kan lägga ner drevet mot PW.
Citera
2020-07-11, 08:00
Medlem
Citat:
Det man köper i november får man faktura på
i december och den ska betalas i januari.
Så du kan lägga ner drevet mot PW.

Om du kallar mina funderingar om när PW var där och badade för "drevet" undrar jag vad du tycker dina inlägg gentemot LW är?

Varför svarar du inte på mitt inlägg till dig tidigare i morse? Du skrev att både SD/HD misstänkte att LW höll sig undan frivilligt, vilket inte var sant... det var bara HD som uttryckte sig så. SD var säker på att hon inte höll sig undan frivilligt.
Citera
2020-07-11, 08:19
Medlem
Citat:
Ja, det är obegripligt att en del här är så
förblindade av kärlek till en kvinna de aldrig har
träffat att de inte ens bryr sig om hur dåligt
hennes barn mådde p.g.a. hennes beteende.
Att t.o.m. försvara hennes beteende in
absurdum. Det var inte konstigt att N och E
valde att bo hos pappan. Stackars A som blev
lämnad ensam kvar.

Man skulle ju kunna tro att L skulle ha skärpt
till sig när E flyttade. Men det verkar inte så. På
As födelsedagsfest när hon hade chansen att
prata mef E och försöka ställa allt till rätta så
satt hon istället med sin mobil och dissade
alla. När barnen bad henne.stanna och titta på
mellon så hade hon viktigare saker att göra. H, extradottern, blev så irriterad på henne så att
hon knappt pratade med henne när L senare i
helgen gick förbi Hs föräldrars trädgård.

L borde ha varit extra mån om A så att inte han
också skulle flytta till pappa så fort han var
stor nog att bestämma själv. Men istället så
dumpade hon honom på mormor för att åka
till Norge med en av sina KKs.

Är det normalt beteende av en 45-årig
trebarnsmamma? Vill man inte föregå med
gott exempel för sina barn? Är inte barnen
viktigare än allt annat? Förtjänar inte barnen
att få känna sig viktigare än mammans mobil
och KKs?

Till styrkande av att en alternativ GM kan ha
sett hur L misshandlade barnen psykiskt och
känslomässigt. Kanske även fysiskt? Och att
hon inte ändrade beteende hur många chanser
hon än fick.

N hade precis åkt dit för snatteri. E hade bytt
skola p.g.a. cirkulerande intima bilder. A delade
säng med sin mamma. De barnen mådde inte
bra. Och soc tvingade dem till kontakt med
mamman när de bad om hjälp.
Men de tvingade inte L till kontakt med barnen.
Hon dumpade dem på mormor. Någon
kanske mördade L för att skydda barnen?

Var framkommer det att som du skriver:

"Och soc tvingade dem till kontakt med mamman när de bad om hjälp"?
Citera
2020-07-11, 08:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var framkommer det att som du skriver:

"Och soc tvingade dem till kontakt med mamman när de bad om hjälp"?

N ville inte träffa sin mamma. Soc tvingade
honom. Det lär ha varit i protest mot det som
han cyklade på motorvägen.

Jag kommer inte ihåg var jag läst det och jag
tänker inte leta reda på det så du behöver inte
tjata om källa. Det är inte mitt problem att du
vägrar inse något negativt om LW.
Citera
2020-07-11, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbil 150, sid 506,
förhör med KN 13 jun-18:

"[...]Igår sa K*ennet till Stefan att Lena hade en relation med J*immy och M*ats och att hon även
varit med flera andra. K*enneth nämnde K*enneh J*ohansson och AL Flashback för Stefan.
Stefan sa att hon inte haft sex med någon annan än honom. Stefan blev upprörd och sa att hon
inte haft någon relation med M*ats. Stefan sa att han inte tror att J*immy haft sex med Lena.
K*enneth tror att det kan ha varit en trigger för Stefan när han fick reda på att hon hade en
relation med J*immy. Stefan sa till K*enneth att han tyckte synd om Jimmy att han blivit lurad
av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört J*immy bakom ljuset.
[...]"

Mycket intressanta observationer som KN gör. Läs gärna hans förhör, läs avlyssnade samtal mellan honom och SD och lyssna på hans vittnesmål i rätten! Mycket observant person.

"K*enneth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod
öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa
att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal
som hon tagit bott. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför
hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska
sätta den och blivit överfallen när hon var där.
"

Med tanke på det vet jag att jag såg i IT delarna att SD suttit dagarna efter försvinnandet och sökt på "Softpocahontas" och "My Real Six String".

Kanske var det så SD planerade att det skulle se ut.
Det skulle se ut som att mållgorna hade överfallit Lena när hon kollade platsen för sin nya cache. Precis på samma sätt som det hade sett ut om hon den 11 maj hade blivit mördad. Då hade hon gått ut till sin cache för att titta till den.

Att SD skulle träffa henne där, det hade han sett till att det inte skulle upptäckas. Det finns ingen kommunikation som visar hur de skulle mötas.

Helt enig med dina tankegångar här.
Att SD blev triggad av LWs umgänge med andra har jag trott länge och för mig verkar Kenneth vara en vaken person.
Citera
2020-07-11, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Hej på dig samt andra i tråden!

Detta är egentligen till samtliga men att jag valde ditt inlägg notknapparen är hur absoluta slutsatser det har dragits.

Jag tror polisen fokuserade sina misstankar på en person men bevisen räckte inte. Vi lär se hur det går i HR. Oavsett vad man anser om hurdan Lena var som person så kan mord aldrig rättfärdigas oavsett hur många porrbilder hon skickade, dejtade hela byn, idkade samlag med samtliga gifta män i församlingen. Oavsett vad förövaren hade att förlora på att ha henne levande var hens handling ett absolut nej. Oavsett.

Men dessa gruppbildningar som finns här i tråden, jag vill belysa om en gammal tråd, Marina tråden.

Där fanns det de som hyste sina misstankar om Fredrik och tålde inte ett ont ord om Marina. I flera år pågick tjafs från de som ifrågasatte hennes livsstil. Du bland annat försvarar Lena vilket är helt i sin ordning men samtidigt vill jag från mitt perspektiv säga följande:

Alla har inte fria tankar och har sina utgångspunkter på vad är acceptabelt. Vissa envisas med påtala all porr Lena sysslade med, andra om hur hämndlysten/konfliktskapande hennes personlighet var... Vet du, det är deras rätt även om det uppfattas skev att tala ont om en som gått bort/fallit offer.

Jag kände Marina, tyvärr hade hon sina brister och det var en av dessa som triggade fram reaktionen. Många i tråden kände inte Marina och försvarade hennes dygd/ hennes personlighet och nästan på gränsen till att det kändes förbjuden att säga något illa. Men den Marina jag kände, hon kunde trigga fram del reaktioner hos många och om det träffade fel punkt så kunde det sluta fel, vilket blev så.

Nej, jag skuldbelägger INTE offret däremot lyfter fram att vi alla har viss nivå av tolerans och de som tar liv, dessa har rätt låg toleransnivå. Tyvärr.

Folk hade svårt att förstå Fredrik var en mördare och försvarade honom, men den dag Fredrik fälldes försvann tråden sakta i glömska och vad tror du händer här? Om Stefan fälls (vilket man hoppas på) så kommer även alla de som talar envist om Lenas alla dåliga sidor; de kommer tröttna till slut.

Men kvar är frågan: gör de fel som tar upp alla brister Lena kunde tänkas ha? Både ja och nej. För nu slipper alla blotta sina egna brister tack vare anonymitet och peka med handen mot en person som själv kan inte försvara sig, vare sig sant eller inte.

Marina var ingen snäll gullig person men oavsett hade Fredrik ingen rätt att ta livet av henne. De som försvarade honom hörs inte idag. Detsamma gäller samtliga som talar illa om Lena. När tråden blir tyst kommer kanske Lenas Flashback personlighet få frid. Vi kan alltid hoppas.

Jag hoppas du inte tar illa vid kring det jag skrivit samt förstår vad jag försöker säga.

Ett par tankar som svar: jag kan inte se att bilder på en halvnaken eller naken kvinna skulle vara "porr". Det är en överdrift i tråden. Sedan har jag väldigt svårt att förstå att man ska sabba en tråd pga eget uselt liv. Men som du säger, det blir lugnt när GM döms så vi får hoppas på det.
Citera
2020-07-11, 09:13
Medlem
Citat:
N ville inte träffa sin mamma. Soc tvingade
honom. Det lär ha varit i protest mot det som
han cyklade på motorvägen.

Jag kommer inte ihåg var jag läst det och jag
tänker inte leta reda på det så du behöver inte
tjata om källa. Det är inte mitt problem att du
vägrar inse något negativt om LW.

Det här duger inte. Att komma med ett påstående om en händelse utan att ange källan är tyvärr vanligt förekommande hos dig.
Citera
2020-07-11, 09:31
Medlem
Snor-Johans avatar
För att förstå mordet går det inte bortse från att LW var förfärligt dominant och självupptagen vilket framgår i alla hennes relationer. Dom hon inte kunde dominera hamnade hon i konflikt med. Från barnen - älskarna.

Det innebar att dom hon umgicks med undantagslöst vek ner sig av rädsla för att inte hamna i uppslitande konflikter ala' värdens undergång . Det gäller i högsta grad även hennes tålmodiga "eländes-lyssnare" som tog på sig en terapeutisk funktion och inte bör förväxlas med vad som man i dagligt tal kallar vänner.
--------------------
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75.

Ulf ville ha tillbaka sin hemnyckel av Lena. Lena hade kvar sin kopia av Ulfs hemnyckel och kom och gick som hon ville. Detta var olustigt för en gång stod Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd. Jag tycker att Ulf var lugn och adekvat och att Lena alltid grät och var förstörd.
-------------------
Att äktenskapskrascherskan förstörde även detta giftermål är ingen högoddsare. Att hyckla om att Lenas personlighet inte serverat mördaren motivet görs i förskräckelse att ge henne skuld för att blivit mördad.

Är man klar nog att förstå att mördaren obestridligt är skyldig till gärningen så följer också modet att se anledingen till att mördaren fick tuppjuck på henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-11 kl. 10:21.
Citera
2020-07-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att förstå mordet går det inte bortse från att LW var förfärligt dominant och självupptagen vilket framgår i alla hennes relationer. Dom hon inte kunde dominera hamnade hon i konflikt med. Från barnen - älskarna. Det innebar att dom hon umgicks med undantagslöst vek ner sig av rädsla för att inte hamna i uppslitande konflikter med drama queen. Det gäller i högsta grad även "lyssnarna" som mer hade en terapeutisk funktion vilka inte bör ses som vad man i dagligt tal kallar vänner.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 75.

Ulf ville ha tillbaka sin hemnyckel av Lena. Lena hade kvar sin kopia av Ulfs hemnyckel och kom och gick som hon ville. Detta var olustigt för en gång stod Lena i sovrummet när jag låg i sängen och sov. Plötsligt stod hon bara där, hon skulle hämta en grej sa hon. När Ulf efter detta ville ha sin nyckel blev hon helt förstörd. Jag tycker att Ulf var lugn och adekvat och att Lena alltid grät och var förstörd.

Att äktenskapskrascherskan förstörde även detta giftermål är ingen högoddsare. Att hyckla om att Lenas personlighet inte serverat mördaren motivet görs i förskräckelsen att inte ge henne skuld för att blivit mördad.

Är man klok nog att förstå att mördaren är obestridligt skyldig till gärningen så är man modig nog att se anledingen till att mördaren fick tuppjuck på henne.

Så du tänker att det är MH som är mördare?

Hon liksom HD har ju alibi enl Schazz?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-07-11 kl. 09:39.
Citera
2020-07-11, 11:25
Medlem
doktor-millers avatar
Vet någon varför det lagts ner så mycket tid både i förhör och i rättegången gällade badtunnan ? Tror man att han grävt ner något och sedan ställt badtunnan ovanpå,? men då borde den väl ha flyttats tidigare än hösten 18. Tomten måste väl ha kontrollerats noga vid avspärrningen eller...blir inte klok på detta med badtunnan, någon här som förstått syftet med upprepade frågor gällande detta ?
Citera
2020-07-11, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Vet någon varför det lagts ner så mycket tid både i förhör och i rättegången gällade badtunnan ? Tror man att han grävt ner något och sedan ställt badtunnan ovanpå,? men då borde den väl ha flyttats tidigare än hösten 18. Tomten måste väl ha kontrollerats noga vid avspärrningen eller...blir inte klok på detta med badtunnan, någon här som förstått syftet med upprepade frågor gällande detta ?

Jag har också frågat mig den frågan.
Kanske får man koncentrera sig på den frågan i förhör för att se vad utredningen kan ha i åtanke.
Jag har dock en teori i nuläget.

Eftersom vittnet J berättat att fasadbelysningen varit nedsläckt denna mordnatt, vilket inte var vanligt enligt J, är det viktigt för utredarna och även för försvaret att få belägg för att nedsläckningen var just ovanlig och om eller när det annars skett.

Enligt vittnet J fick hon den uppfattningen att fasadbelysningen tändes och släcktes automatiskt, dvs för att den inte skulle gå igång krävdes det en manuell åtgärd. Jag har dock inte koll på om utredningen har koll på detta, och har alltså inte försökt leta rätt på fakta i FUP om det. För att plocka fram något ur minnet nu, minns jag att PW i sitt vittnesmål bekräftar att SD meddelat om att strömbrytaren för utebelysningen fanns typ på insidan av huset, vid altandörren (?) eller vardagsrummet (minns inte riktigt). PW berättar också på åklagarens frågor om att SD efter mordet fixat något med kopplingsschemat till belysningen och att han då kontaktat PW för råd om det. Det kan ha handlat om den elektriska koppling för sensorer i marken som slår på när någon kommer in på tomten (typ, minns inte riktigt det heller, avsnitt 13 YT, tror jag).

Badtunnan blir kanske central i frågan, då SD har sagt i förhör (rätta mig om jag minns fel, vilket jag absolut kan göra här) att man inte alls alltid har fasadbelysningen på och att denna brukade släckas t ex när man badar i tunnan. På vilket sätt flytten skulle påverkat detta, kanske Honan har bättre kläm på. Hon skrev ett inlägg om var tunnan verkat ha stått tidigare (stämmer det Honan?). jag har själv inte lagt så stort engagemang i frågan, men det är intressant.
Om tunnan stått på ett ställe där fasadbelysningen inte varit lika betydande (insyn), så är det av vikt att veta när flytten skett.

Jag tror kanske något mindre på att utredningen misstänker att något grävts ner, cementerats in, men vad vet jag. Jag tänker bara att om det funnits minsta sådan misstanke, då hade väl badtunnan flyttats på av utredningen för att ta reda på ev mordvapen, mobil och ring. Det handlar ju trots allt om ett mord.

På tal om ringen, funderar jag på den gps klocka som utredarna också verkar intresserade av. Kom det fram någon gång varför de frågade anhöriga om den? Är den också borta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in