2020-07-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, alle funnene som er gjort i huset kan tyde på at ting tok lenger tid enn tidsrammen på 09:16-10:07.
Avhenger av når politiet avdekket dette. TH flyttet tilbake til huset og vasket. Politiet var trolig mer opptatt av kidnapping på dette tidspunktet.
Citera
2020-07-10, 18:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Prøver å se for meg hvordan dette skulle gått til. Når hun er død, så kan hun jo ikke stå, man måtte jo i så tilfelle reise henne opp for å dytte henne utenfor, sånn at hun falt hele veien ned. Ellers er det jo å slepe henne til kanten og utenfor kanten og dra henne nedover, men da blir det ikke blod på veggen. Siste alternativ er at GM holder henne i armene sine og så kaster henne utenfor trappen. Hvis jeg var GM, så ville jeg laget minst mulig spor i utgangspunktet. Hvis hun var drept i andre etasje, så kanskje det beste var å rulle henne inn i et gulvteppe og så teipe gjenn i endene, og så slepe denne med seg. Mye lettere det, enn å rigge i stand vaskevann med tue, og så ta med seg dette i en bil.
Det rare blir jo at det ikke er funnet blod i andre etasje da, hvis blodet ikke oppsto under fallet.
Høres fornuftig ut. At hun skulle bli drept i 2. etg for så å bli dyttet ned passer ikke med at det kun er spor av blod nedenfor trappen og i 1.etg.

Å skulle kaste ned en død person utenfor en trapp for å lage ekstra spor når man ønsker å få det til å se ut som en kidnapping - høres ikke logisk ut

Jeg tror fall i trapp ikke var del av planen, noe en manglende vaskebøtte forsterker
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-10 kl. 18:33.
Citera
2020-07-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Paret kan ha råkat i gräl på natten efter teatern. Över fortsättningen tillsammans. Som kan ha haft formen av ett ultimatum eller en tidsgräns, som båda känt till. De kan ha överenskommit att hålla ihop i ett år eller i sex månader till, till exv. 1 november, på prov, för att sen fortsätta ihop eller gå skilda vägar, och då involvera omgivningen. De kan ha kommit igräl och MGM kan ha kastat AE nedför trappan. MGM kan ha planerat i god tid för ett ”negativt svar”. Därmed kan det röra sig om både affekt o planering....

Orderud har vært inne på dette. At det er en forhastet plan vi ser resultatet av.
Men TH har alibi. Alibi trumfer allt. Eller?
Citera
2020-07-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Avhenger av når politiet avdekket dette. TH flyttet tilbake til huset og vasket. Politiet var trolig mer opptatt av kidnapping på dette tidspunktet.
TH ble plassert på hotell mens politiet hadde huset i fred.
Der opererte de med flombelysning og biler med hvite skilt istedet for grønne.
Alt så påfallende at naboene reagerte.

Dette er opplysninger som har vært kjent siden starten og bredt omtalt i mediene
Citera
2020-07-10, 18:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Prøver å se for meg hvordan dette skulle gått til. Når hun er død, så kan hun jo ikke stå, man måtte jo i så tilfelle reise henne opp for å dytte henne utenfor, sånn at hun falt hele veien ned. Ellers er det jo å slepe henne til kanten og utenfor kanten og dra henne nedover, men da blir det ikke blod på veggen. Siste alternativ er at GM holder henne i armene sine og så kaster henne utenfor trappen. Hvis jeg var GM, så ville jeg laget minst mulig spor i utgangspunktet. Hvis hun var drept i andre etasje, så kanskje det beste var å rulle henne inn i et gulvteppe og så teipe gjenn i endene, og så slepe denne med seg. Mye lettere det, enn å rigge i stand vaskevann med tue, og så ta med seg dette i en bil.
Det rare blir jo at det ikke er funnet blod i andre etasje da, hvis blodet ikke oppsto under fallet.
Jeg har ikke fasiten, men hvis man blør av et fall i rask fart, rekker blodet knapt å komme ut av huden før kroppen ender i bunn av trappa.

Ved å kvele henne oppe, kan hun ha begynt å blø ut av nese eller munn før hun ble rullet utfor trappa, neppe så store mengder at de la merke til det på henne.

Jeg tror hun ble lagt død øverst i trappa, og dyttet utfor når alibiet tilsa at det var tid for å skape hendelsen på mobilen.
Citera
2020-07-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har ikke fasiten, men hvis man blør av et fall i rask fart, rekker blodet knapt å komme ut av huden før kroppen ender i bunn av trappa.

Ved å kvele henne oppe, kan hun ha begynt å blø ut av nese eller munn før hun ble rullet utfor trappa, neppe så store mengder at de la merke til det på henne.

Jeg tror hun ble lagt død øverst i trappa, og dyttet utfor når alibiet tilsa at det var tid for å skape hendelsen på mobilen.
Hvorfor var det nødvendig å skape den hendelsen på mobilen?
Citera
2020-07-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kommer det blod om man stryper någon med strips? Polisen hävdar strypning och det finns blodspår i trappan. Förstår inte sammanhanget.
Kan være brukt gaffateip og ikke strips. Mest sannsynlig av de to alt.
Citera
2020-07-10, 18:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor var det nødvendig å skape den hendelsen på mobilen?
Fordi det ville styrke alibiet til TH. Hendelsen skjedde etter «alibi-telefonen» med S og alibi-sms med D1. «Alle» hadde alibi da dette skjedde, bortsett fra D2 etter min mening.

Jeg vet ikke når «fallet» skjedde, men trolig på et 10-minutts klokkeslett som påfallende mye annet denne dagen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-10 kl. 18:49.
Citera
2020-07-10, 18:47
Medlem
Jag har bott på samma ställe av och till i 30 år. Om ett rättsmedicinskt team skulle komma in här och leta efter blod, sekret osv skulle de säkert hitta massor! Näsblod, mensblod, blod från skärsår i fingrar och tår, blod från sönderkliade insektsbett, minimala rester från kräkningar på toan vid magsjuka. Dvs massor av spår man i en familj lämnar efter sig under så lång tid som TH och AEH bott i sitt hus. Vi pratar om mikroskopiska rester i tex kakelfogar, på väggar, under lister mellan golv och vägg. Hur vet man hur gamla fynden från Sloraveien är? Skulle varit orimligt om man inte hittat några biologiska spår alls. TH måste väl ha skurit sig, blött näsblod, slagit sig på tummen hundra gånger i det huset genom åren.
Citera
2020-07-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Enhver som ville unngå oppmerksomhet burde absolutt ikke kjøre på gangveier.
Det er stor risiko for at folk ville reagere på slikt, og kontakte politiet.

Ellers ser det ut som det er mulig både å kjøre fra både Sl*r*ve*en og ishallen
inn til Østmarka eller til Ås uten å kjøre gjennom bomstasjoner. Men man må ta
en omvei langs Øyeren for å komme til Ås, ser det ut som.
Godt poeng om kjøring på gangveier!
En omvei kan kanskje stemme med når den røde BMWen ble observert i Ås?
Takk for informasjon om veier! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, du har rett, men det forsterker bildet av at hun ble drept oppe. Jeg tror neppe blodflekkene i trappeveggen kom av selve fallet, men i fallet.

Hun hadde blødd og var død før hun ble dyttet utfor, og blodet ble klint langs veggen. At de prøvde å vaske var for ikke å avsløre at hun allerede var død.
Hvis hun ble drept i 2. etasje, hvorfor skulle GM velge å ikke pakke henne godt nok inn for å unngå blodflekker på trappeveggen?
Citera
2020-07-10, 18:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Orderud har vært inne på dette. At det er en forhastet plan vi ser resultatet av.
Men TH har alibi. Alibi trumfer allt. Eller?

Det finns element både av lång förberedelse och hastverk i det hela. Kanske har den eventuella långa tidsfristen för planering inte ensidigt gynnat kyla o klarsyn..?

Flera alternativa planer kan också ha förberetts...

Att det skulle vara planerat endast after the fact känns i det närmaste helt orimligt. Osannolikt. Som jag uppfattar det.

Politiet kontrollerar alibiet gentemot oss. Vi kan inte veta. Skulle jag tro. Den ödmjukheten verkar s.a.s. åt båda hållen. Vi ska inte veta. Förrn tiden är inne.

Så allt är fortfarande möjligt. Nästan...
Citera
2020-07-10, 18:50
Medlem
Niffys avatar
Bevegelseshistorikken på mobilen tror jeg er noe GM aldri tenkte på, og er derfor utrolig interessant, og avslørende.

Samtalehistorikk og meldinger er en annen sak, dette er nok mer tenkt på.

Så all bevegelseshistorikken fra telefonen burde ses på som aktuelle situasjonsspor, helt utilsiktet av GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in