2020-07-10, 10:04
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Idag kom det en undersökning bland unga väljare (mellan 18-29 år) där SD når 12.3%..https://www.expressen.se/nyheter/s-okar-stort-men-ratas-av-unga-valjare/

Detta känns riktigt lågt och missvisande? Den generella bilden jag har av dagens unga(givetvis inte bland PK-hjärntvättade tjejer) är att SD är populära där. De vann dessutom flertalet skolval i förra valet.

15.5% fick de totalt bland alla skolor inräknande: https://www3.mucf.se/skolval2018/ValresultatRiksdagG97PT2.do

Googla "SD vann skolval" så får ni upp flera exempel där de blev störst.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=SD+vann+skolval

Låter inte 12.3% aningen lågt...?

Det är nog tyvärr ungefär den nivån man kan förvänta sig för den generationen. De tillhör en generation som aldrig har upplevt ett helsvenskt Sverige, och de lever ständigt i det värdegrundsmättade propagandaflödet. Vår politiska räddning återfinns inte bland de unga.
2020-07-10, 15:44
Bannlyst
Kanske ungdomarna ser igenom SD:s politik på ett sätt som ni äldre inte gör.
De flesta svenskar vill minska invandringen. Men ytterst få söker sig till populism.

Det är paradoxen som gör att SD förblir ett 18%igt parti med ytterst dåliga opinionsundersökningar
2020-07-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
De flesta svenskar vill minska invandringen. Men ytterst få söker sig till populism.

Det är paradoxen som gör att SD förblir ett 18%igt parti med ytterst dåliga opinionsundersökningar
Ungdomarna utsätts för en massiv värdegrundspropaganda i skolorna. Det är en av de viktigaste åtgärderna för en ny regering att göra skolan värderingsneutral som den var tidigare innan den otäcke Alf Svensson lyckades förhandla sig fram till en värdegrund för skolan.

SD lär dock få leva med under lång tid att folk börjar rösta på partiet först när de mognat intellektuellt i 30-årsåldern.
2020-07-10, 16:15
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ungdomarna utsätts för en massiv värdegrundspropaganda i skolorna. Det är en av de viktigaste åtgärderna för en ny regering att göra skolan värderingsneutral som den var tidigare innan den otäcke Alf Svensson lyckades förhandla sig fram till en värdegrund för skolan.

SD lär dock få leva med under lång tid att folk börjar rösta på partiet först när de mognat intellektuellt i 30-årsåldern.

SD har väldigt starkt bland unga män mellan 18-29 år, senaste Novus vid årsskiftet visade på 29-30% (jag är en av dom) så att säga att stödet är lågt bland denna grupp är fel.

Däremot bland kvinnor är stödet lågt men det förvånar mig inte eftersom de umgås med många invandrare, är mer kollektiva och konformistiska. De går oftast utifrån känslor mer än fakta.
Senast redigerad av Haddock93 2020-07-10 kl. 16:17.
2020-07-10, 18:00
Medlem
Citat:
Idag kom det en undersökning bland unga väljare (mellan 18-29 år) där SD når 12.3%..https://www.expressen.se/nyheter/s-okar-stort-men-ratas-av-unga-valjare/

Detta känns riktigt lågt och missvisande? Den generella bilden jag har av dagens unga(givetvis inte bland PK-hjärntvättade tjejer) är att SD är populära där. De vann dessutom flertalet skolval i förra valet.

15.5% fick de totalt bland alla skolor inräknande: https://www3.mucf.se/skolval2018/ValresultatRiksdagG97PT2.do

Googla "SD vann skolval" så får ni upp flera exempel där de blev störst.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=SD+vann+skolval

Låter inte 12.3% aningen lågt...?

Varför skrev du "idag" om det var en månad sedan?
Iaf, det är möjligt att gruppen 18-29 år är mer anti-Sd än de som röstar i skolvalet som är mer flexibla.
De som är 25-29 år är uppväxta i ett samhälle där allt var anti-SD hela tiden. Det var först kring 2015-2016 man kunde konstatera att SD hade haft rätt. Fram tills dess handlade läroböcker, media, osv, om att invandringskritik=rasism.
2020-07-10, 18:11
Medlem
Haddock93s avatar
Konstigt verkar inte komma någon Demoskop idag..
2020-07-10, 19:04
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Och den visar partisympati, inte hur man skulle rösta. SD får alltid låga siffror där oavsett åldersgrupp, så det är inget att fästa sig vid. Däremot är det bra för SD i största allmänhet att det blåser högervindar bland unga, även om det tycks vara till M de går just nu. Det är ju lättare att locka dem från M/KD än från S. Huvudsaken är att de unga har frigjort sig från vänsterns PK-bojor och går högerut istället för att hänga på sociala medier och tävla i att hata Bali och Arpi.

O varför skulle någon rösta på ett annat parti än det man sympatiserar med? Varför får SD lägre siffror bland partisympati med högre på vad folk tänkt rösta på det? Totalt ologiskt. Borde ju vara samma sak.
2020-07-10, 19:10
Medlem
Emolls avatar
Citat:

Populism? Hela vänsterliberalismen grundar sig på ren o skär vänsterpopulism som hela samhället är indoktrinerat kring. "Vi behöver vara medmänskliga!" "Klimatet måste räddas!".

Det är möjligt att "minskad invandring kommer göra samhället mycket bättre" är populism, men det är fortfarande ren o skär fakta. Populism behöver inte vara något negativt. Det betyder även folkstyre.
2020-07-10, 19:13
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Varför skrev du "idag" om det var en månad sedan?
Iaf, det är möjligt att gruppen 18-29 år är mer anti-Sd än de som röstar i skolvalet som är mer flexibla.
De som är 25-29 år är uppväxta i ett samhälle där allt var anti-SD hela tiden. Det var först kring 2015-2016 man kunde konstatera att SD hade haft rätt. Fram tills dess handlade läroböcker, media, osv, om att invandringskritik=rasism.

Ligger nog fan något i det du säger faktiskt. Bra input! De som går i gymnasiet idag har ju faktiskt vuxit upp i ett samhälle som tonåring där SDs politik mer o mer blir det normala och där folk allt mer inser att SD haft rätt hela tiden. Medans då gruppen 25-29 vuxit upp där SD varit totalt tabu och man smetat nazist/rasist-kortet hej vilt.. Vilket de förvisso gör fortfarande, men skillnaden är att ingen tar det seriöst idag.
2020-07-10, 19:29
Bannlyst
Citat:

Om du på allvar tror att SD bara kommer få 18 procent i nästa val så tycker jag synd om dig.
2020-07-10, 20:17
Medlem
Citat:
O varför skulle någon rösta på ett annat parti än det man sympatiserar med? Varför får SD lägre siffror bland partisympati med högre på vad folk tänkt rösta på det? Totalt ologiskt. Borde ju vara samma sak.

Så där har det varit länge, det är inget nytt. En inte obetydlig del av SD:s väljare är folk som har inställningen ”SD är egentligen inte mitt favoritparti, men nu proteströstar jag på SD ändå för att jag är så förbannad på att de andra partierna vägrar ta tag i invandringsproblemen”.
2020-07-10, 20:46
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Så där har det varit länge, det är inget nytt. En inte obetydlig del av SD:s väljare är folk som har inställningen ”SD är egentligen inte mitt favoritparti, men nu proteströstar jag på SD ändå för att jag är så förbannad på att de andra partierna vägrar ta tag i invandringsproblemen”.

Jag är fan tveksam på om man kan tänka så. Det är ju totalt skevt. Visst att ett fåtal säkert kan tänka så, men knappast en stor del. Så dumma kan inte folk vara...

Liksom.. "Ne men jag sympatiserar med Centerpartiet egentligen, massinvandring, lönedumpning, tycka-synd-om-politik och resterande PK-dynga... Men fan jag röstar ändå på SD för jag är trött på detsamma!"... Hör du inte själv hur det låter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in