Citat:
Ursprungligen postat av
TattooedFucker
Ja skulle säga du slipper riksen på Kumla och hamnar på en klass 2 direkt men då de är överfullt så kommer de ta tid med så du lär få övernatta på Sollentuna häktet eller en tripp till Flemingsberg alt kronan tills du fått placering för de är semestertider nu .. så räkna med en 2a
Jag satt med en snubbe som torskade i i equador och han hade suttit där i några år men 2/3 sitter du i Sverige
Minus de du redan suttit i Finland så blir typ 1.5 år i runda slängar . Indirekt kan du söka permis direkt från att du landar men anstalten lär lägga på kvaltid på 2 mån beroende på hur du svarar testet se till att svara vettigt .
Frågorna ser ut som dessa nedan
Umgås du med kriminella ?
Om din fru säger åt dig har du rätt att slå henne .
Hur mycket dricker / knarkar du ?
Återfall m m
Är bra om du ligger på låg - medel med annars kan du bli klassad som manipulativ enligt deras dator som räknar ut allt 😂
Va beredd på en 2a i bästa fall en 3a
Tack för ditt svar!
Jag mailade KV också å de skrev att jag kommer komma ut på en öppen anstalt "fort", men det är klart de skriver det..
Kommer fixa intyg på att jag skött mig här i Finland, samt att jag då suttit på helt öppen anstalt här och pluggar etc. Det hjälper mig förhoppningsvis att komma ut på en bra öppen anstalt.
Någon som vet något om öppna anstalter i södra sverige? Var är det bäst, speciellt om man vill plugga? Några rekommendationer? Har läst en del i tråden men det är fett lång å har inte obegränsat med datortid