Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Varför blandar Olle M in en alternativ teori om han är övertygad om att det är SE på LAC-bandet? Måste folk hålla på så här hela tiden? Räcker det inte att Aschberg m fl kört det här racet i alla år genom att köra multipla teorier samtidigt?
Jag hör inte SE på LAC-bandet. Jag tänker dock inte bråka med Olle M. om det om han anser att det är SE. För mig spelar det här ingen roll alls eftersom jag ändå inte tror på SE som GM. Jag kommer aldrig att göra det.
Tvivlade innan presskonferensen, läste TPs bok och blev en kort tid inne på att Skandiamannen eventuellt kunde vara GM. Men ju mer jag läste på så blev även jag övertygad om att SE inte är GM.
KP har helt köpt TPs hypotes och han blundar helt för allt som talar emot Skandiamannen som GM. Det finns vittnen som sett Skandiamannen på mordplatsen direkt efter mordet. Skandiamannen stämmer inte in på beskrivningen av GM.
Varför KP väljer att peka ut Skandiamannen är en intressant fråga.
Finns det en politisk orsak till att peka ut en moderat som GM för att svartmåla moderaterna och försöka påverka politiken idag?
Högst troligt.