2020-07-10, 09:22
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Slutdiskuterat. Här är 70 st. (!) forskningraporter om munskyddens förträfflighet:

https://threader.app/thread/1279144399897866248
Sorry, inte alls. Att du plockar körsbär bevisar ingenting.
Citera
2020-07-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jag har haft det och hostat blod och kräkts. Två omgångar har jag drabbats av lunginflammation. Har ärr på lungorna efter det. Fick antibiotika och Mollipect endast. Tyckte mest känslan i halsen var obehaglig innan det bröt ut då. Så trots min historik med knarklaborerande tilltalar inte Cocillana mig överhuvudtaget. Så nej. Jag hade inte druckit det om Coronan infekterade mig rejält. Det smakar så illa så jag får inte ens ner det. Jag kräks av smaken så helt kontraproduktivt att ens försöka sätta i mig det.

Nej förmodligen kan du inte bli full på det för mängderna är något för små. Morfin + alkohol förstärker varandra lite när det kommer till vissa egenskaper. Vet själv då jag ätit bensodiazepiner med oxikodon till frukost. Lite liknande jämförelse. Skulle i så fall kunna ta den cocktailen mot hostan framför Cocillana alla dagar liksom. Enklare med tabletter som inte smakar illa överhuvudtaget.

Du om någon borde vaccinera dig mot lunginflammation..

Om jag vore du då skulle jag vaccinera mig både med Prevenar13 och med Pneumovax. Men kom ihåg att sprutorna ska tas just i den ordningen med minst 8 veckors mellanrum för att uppnå den förstärkande effekten på de gemensamma serotyperna. Tar man sprutorna i omvänd ordning då uppnås inte denna effekt.

Trist att du fick ärr, men det kan man leva med..
Citera
2020-07-10, 09:23
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Sverigebilden sänker svenska företag: "Tror att smittan får härja fritt”

Först coronasmällen och nu ratas Sverige av utländska kunder. Flera företagare varnar för att Sverigebilden utomlands slår direkt mot deras verksamheter. ”Man pratar om att Sverige är exportberoende men det finns också en viktig besöksnäring där folk kommer till oss”, säger en företagare till fPlus.

– På somrarna brukar hälften av våra klienter komma från utlandet. De kommer främst ifrån Norden, övriga Europa och Nordamerika, säger Thomas Eriksson och fortsätter:
– I början av pandemin tappade vi runt hälften av våra internationella gäster. Men det som har hänt de senaste tre veckorna är att vi har tappat resterande utifrån hur världen uppfattar hur det är här i Sverige.
Under ett vanligt år kommer 150 av 300 spelare hos Starzone Sports från utlandet. I år är det ”i princip noll”, berättar Thomas Eriksson.

Lotta Boman befarar själv att nyttan med att ha haft en relativt öppen ekonomi till slut kommer att slå över, i alla fall inom hennes bransch som är beroende av kundernas förtroende.
– Jag är rädd för att det kommer att drabba oss hårdare i slutändan. I vår bransch är kunderna försiktiga med bokningar. Jag pratade med en branschkollega i Danmark som precis har öppnat upp och när de höjde maxgränsen, från tio personer till 50 igen, sa min kollega att företagen vågade boka igen nästan som vanligt.
https://www.fplus.se/sverigebilden-sanker-svenska-foretag-tror-att-smittan-far-harja-fritt/a/g753Bq

Dags för Ann Linde att informera omvärlden om att vår strategi är bäst och att vi är bäst på att föra statistik, åtminstone så länge inga buggar uppstår...
Citera
2020-07-10, 09:25
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nu riskerar miljoner barn att dö i svält istället pga alla jävla åtgärder som räddat säkert några hundratusen halvdöda 90+. Vilken vågskål tycker du väger tyngst? Bara att inse att konsekvenserna utav jordens ledares panik kommer att kosta miljoner och åter miljoner liv. För jävligt, och tillika tragiskt att ni alarmister inte har vett att förstå detta.

Det är värre att offra barn för att rädda vuxna. USA har bland de högsta nivåerna barnfattigdom i världen, redan idag lever många på allmosor från kyrkan. En del menar att dåliga skördar var den utlösande faktorn för kriget i Syrien. Svält i USA skulle kunna bli en verklighet snart om det inte redan är det.
Citera
2020-07-10, 09:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varför skulle den vara mest korrekt? Dessutom gäller siffrorna från 1 januari, långt innan coronautbrottet blev påtagligt märkbart i Norden. De som gick i konkurs i januari gjorde det knappast på grund av pandemin. Så hur anser du det vara relaterat till pandemin, egentligen?
Nu vet jag iofs att du flamsar men okej:

Tuffast var det i april, med en ökning på 42 procent.
Citera
2020-07-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Det har varit slutdiskuterat för länge sedan. Det kommer inte bli något krav på munskydd så vida inget superdrastiskt händer så förstår inte varför ni fortsätter tjata om det.

Det handlar om någon sorts pervers önskan att få bestämma över andra människors liv genom att tvinga dem på munskydd - när man själv inte vill "sticka ut" eller när man själv inte vill använda en mask som skydd för sig själv.

Nästa steg är att tvinga andra att vaccinera sig - när man själv helst vill slippa..
Citera
2020-07-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/5e248b82cc284971a1c5fd922e7770f8/forekomst-covid-19-olika-yrkesgrupper.pdf

Pizzabagare är nästan lika hög risk som taxiförare.

Taxiförare - 4,8
Pizzabagare - 4,5
Restaurang- och köksbiträden m.fl. - 1,4

Vårdpersonal är inte med i undersökningen men de ligger nog också högt.
Skulle vara intressant och veta vart en lokalvårdare(städare) hamnar som också är i små utrymmen (med X antal toaletter/dag). Som städar sjukhus,äldreboende,tandläkare och andra vårdinrättningar varje dag.
Citera
2020-07-10, 09:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nu riskerar miljoner barn att dö i svält istället pga alla jävla åtgärder som räddat säkert några hundratusen halvdöda 90+. Vilken vågskål tycker du väger tyngst? Bara att inse att konsekvenserna utav jordens ledares panik kommer att kosta miljoner och åter miljoner liv. För jävligt, och tillika tragiskt att ni alarmister inte har vett att förstå detta.
Du gillar tydligen situationen i Brasilien som kommer närmast i jämförelse. Hur tror du att västvärlden skulle se ut idag om man följt en sådan linje? Bara det att Danmark skulle ha följt Sveriges linje. Hur tror du det hade sett ut i Skåne vid det här laget?
Citera
2020-07-10, 09:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Likafullt intressant att det var färre per kapita i Sverige under halvåret,så rubriken är helt missvisande. April låter dessutom lite tidigt. De måste ha hängt på gränsen om de går i konkurs bara några veckor in i pandemin.
Citera
2020-07-10, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Likafullt intressant att det var färre per kapita i Sverige under halvåret,så rubriken är helt missvisande. April låter dessutom lite tidigt. De måste ha hängt på gränsen om de går i konkurs bara några veckor in i pandemin.
Hade du haft något i huvudet skulle du ha läst artikeln och tagit fram den verkliga orsaken till detta förhållande och använt det i din argumenteringen. Men icke:
/.../– I samtliga länder har regeringarnas stödpaket gett effekt. Hade vi inte haft stödpaket i Sverige hade konkurserna förmodligen var mycket fler, säger Henrik Hargéus.

Danmarks minskning av konkurser beror sannolikt på att landet haft större stödpaket till företag än vad Sverige har haft.

– I Danmark finns kanske en risk att det blir ett bakslag när stödpaketen tar slut. Man kan ha skjutit problemen framför sig.
Men det är fler mörka moln på horisonten för Sveriges del:

Mörka siffror för svensk export: ”Tråkig tid”
Den stora nedgången i de små och medelstora företagens export är allvarlig, säger Carl-Johan Karlsson, affärsområdeschef för små och medelstora företag på statliga Exportkreditnämnden, EKN, till TT.

– De här företagen är avgörande för Sveriges framtid. Det är av central betydelse att de bli kvar, säger Carl-Johan Karlsson.

Han säger att läget är allvarligt men inte hopplöst.

– Man kan säga att de här företagen drabbades av hjärtstillestånd i våras. Nu hoppas vi att efterfrågan kommer igång på nytt efter sommaren, säger Carl-Johan Karlsson.
https://www.svd.se/morka-siffror-for-exporten
Citera
2020-07-10, 09:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Kollade upp vad som gäller för aktiebolag. Så här står det: Ett aktiebolag ska försättas i konkurs om det inte kan betala sina skulder och att betalningsproblemen inte endast är tillfälliga. Borde inte pandemin ha räknats som tillfällig?

https://bolagsverket.se/ff/foretagsformer/aktiebolag/avveckla/konkurs-1.3455
Citera
2020-07-10, 09:42
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du gillar tydligen situationen i Brasilien som kommer närmast i jämförelse. Hur tror du att västvärlden skulle se ut idag om man följt en sådan linje? Bara det att Danmark skulle ha följt Sveriges linje. Hur tror du det hade sett ut i Skåne vid det här laget?

Finns inget att gilla med detta virus öht men faktum är att jorden fick irrationell panik i tron om att det va mycket värre än det är. Nu kommer hundratals miljoner människor få betala det ultimata priset. I väst kommer kanske inte svälten att ta så många men desto fler som inte fått behandling pga coronan. Och så ytterligare hundratals miljoner ruinerade och arbetslösa.. Sveriges linje var och är korrekt, övriga sket ner sig i ren panik och nu försöker all vänsterpress med CNN i spetsen att svartmåla Sverige och försköna lockdowns utan att ens i marginalen försöka beskriva konsekvenserna. Obehagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in