Citat:
Ursprungligen postat av
Davy
ALLA vittnen ifrågasätts och misskrediteras förutom ett, LJ. Jävligt märkligt.
Jag tror också mördaren sprang uppför trappan. Är dock mer skeptisk till LJ. Allt han uppfattade behöver inte stämma med verkligheten.
Jag har också funderat över LJ. Hans version att han dricker ett (1!) glas portvin på Tre Backar, sedan går söderut på Luntmakargatan, och därefter stannar en stund i korsningen för att fundera om han skall på natt-bio...? Jag menar, varför gör han inte ut på Sveavägen i så fall vilket är den naturliga vägen vare sig han skall till bion på Kungsgatan eller hem med T-bana eller pendel? Hade han varit på lyset som vår vän AB så kan man tänka sig lite irrationellt beteende, men som han beskriver det får jag inte riktigt ihop det. Och sedan den där prylen i väskan som han inte kommer ihåg vad det var! :-D
Därmed inte sagt att LJs uppgifter om mordet inte stämmer. PU pressar honom ganska ordentligt under minst 4 förhör 1986. Det enda som jag är skeptisk till är uppgiften om att han går och letar efter GM bakom en byggnadsställning på DBG. Först är han helt naturligt tveksam till att förfölja en beväpnad mördare, sedan letar han efter densamme bakom en pressening...? Nja.