Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Orka räkna döda varje dag. Det här är inte över förrän om flera månader i höst. Viruset kommer inte försvinna och Norges siffror säger inte så mycket än. Epidemin kommer smygande efter den tryckts ner, vänta tre månader till innan det är lönt att göra en jämförelse med Norge.
Någon som verkar ha lite koll mer än önsketänkande.
Får det inte att gå ihop med att vi har öppet och har sjunkande värden, ingen som helst motivering att det skulle vara immunitet mer än vad en svensk myndighet har magiskt hittat med T-celler. Medan så ökar det i andra länder som bitvis öppnar.
Jag kommer ihåg i April då man varnade att folk inte skulle resa för då ökande smittspridningen. Vilket det gjorde när vi tittar på graferna från den tiden.
Nu reser folk över hela landet i och med sommaren, det har varit BLM för en månad sedan, och det visar inte en ökning mer än ökad testning...
För mig är det uppenbart att ett mirakel har hänt och smittan försvinner i Sverige eller så började Regeringen helt enkelt bara presentera siffror som återuppbygger Sverige bilden.
Det är ganska så uppenbart att Löfven insåg att det var en omöjlig situation han befann sig i när övriga länder började porta oss, fortsatt hög dödlighet och inrapportering av döda, och en okontrollerad smittspridning.
Men så vips, en dag så började alla värden att falla neråt till acceptabla för övriga världen.
Det var ju bara slumpen att allting sammanträffade med varandra samtidigt
Tyvärr så är det halvt omöjligt att ens kunna bevis eller motbevisa något när man enbart har siffror som presenteras av staten själva och de har hemlighetsstämplat det mesta. Dock kan jag inte förstå hur man kan ens lita på FHM t ex som har haft fel och lobbat lögner under snart ett halvår och nu ska man köpa deras narrativ som de inte ens klarar av att vara transparens med?
Jag tror mycket väl att man försöker baka in allting nu i sommaren och sedan skylla på en andra våg nu i höst.
Lägger jag ihop allting så är det bara solklart för mig att FHM agerar mer politiskt än vad deras expertis tillåter.