2020-07-09, 14:14
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Kan någon förklara hur vi bara har 64 i iva när vi för någon dag hade omkring 100
Något har ändrats i rapporteringssystemet varvid hämtningen av datan inte fungerar som den ska. Lär förmodligen åtgärdas idag.
Citera
2020-07-09, 14:14
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fan vad skönt att det går nedåt hela tiden. Snart är vi antagligen i samma läge som våra grannländer
Skåne i juli ligger på i snitt 17 nya fall per dag.
Blekinge har 2-3 fall per dag.
Halland hade 6 nya fall senaste dygnet.
Jönköping har i snitt 34 fall per dygn senaste veckan. Veckan innan låg dagssnittet på 85 personer.

Klockan 4 får vi reda på om Skåne får lov att åka till sin huvudstad igen.
Citera
2020-07-09, 14:15
Medlem
+18 betraktar jag som en låg siffra eftersom detta är Sverige. Alltså en låg siffra. Troligen är det en hög siffra om man jämför med våra nordiska grannländer.

Denna veckan har vi sålunda 13---14---35---18 och i morgon väntar troligen också en låg siffra. Det är slöa fredagen i morgon och min känsla säger +11.

Jag tror jag ligger helt rätt i min kalkyl om 6000 avlidna den 11 augusti, men jag gör ny prövning i nästa vecka. Återkommer.
Citera
2020-07-09, 14:16
Medlem
Citat:
Fan vad skönt att det går nedåt hela tiden. Snart är vi antagligen i samma läge som våra grannländer

Den första meningen japp, men hur tänkte du på den andra meningen?
Citera
2020-07-09, 14:17
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Vad anser ni om detta agnes försöker säga att detta inte är en luftburen smitta och att man inte ska andas in luft från någon annan wtf låter som luftburen smitta

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QoQv9q/wold-sagar-forskarnas-larm-larvi

Tycker Agnes får alldeles för mycket utrymme i media bara för att hon är en gammal go tant (för det är det det handlar om , någon som gamlingarna kan relatera till).

Inget annat än ett medel för att hålla befolkningen lugn och vilseledd.

Propaganda.
Citera
2020-07-09, 14:18
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
18 på en torsdag är mycket.

Kräftgången verkar fortsätta i Sverige. Frågan om vi ens hinner ner till 0 döda i snitt/vecka innan den andra vågen startar till hösten.

Orka räkna döda varje dag. Det här är inte över förrän om flera månader i höst. Viruset kommer inte försvinna och Norges siffror säger inte så mycket än. Epidemin kommer smygande efter den tryckts ner, vänta tre månader till innan det är lönt att göra en jämförelse med Norge.
Citera
2020-07-09, 14:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Snart har vi passerat Italien i dödlighet

Så vi ska inte vara glada att färre dör än tidigare i pandemin? Ni är tammefan inte riktigt hela i skallen
Citera
2020-07-09, 14:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåne i juli ligger på i snitt 17 nya fall per dag.
Blekinge har 2-3 fall per dag.
Halland hade 6 nya fall senaste dygnet.
Jönköping har i snitt 34 fall per dygn senaste veckan. Veckan innan låg dagssnittet på 85 personer.

Klockan 4 får vi reda på om Skåne får lov att åka till sin huvudstad igen.

Najs, har en tinder dejt i Köpenhamn jag gärna hade träffat och sovit hos. Öppna nu danskjävlar
Citera
2020-07-09, 14:19
Medlem
Detta är intressant, påverkan av regeringen?
Den graf över nya fall i Sverige som presenteras på http://worldometer.com har nu fått den form som är typisk för så kallad ”eftersläpning”. Kan det ha något att göra med att fler och fler länder nu använder nya fall senaste 7 dagarna som kriterie för inresa?
https://twitter.com/bjornsing/status/1280999827569086464
Citera
2020-07-09, 14:20
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
+18 betraktar jag som en låg siffra eftersom detta är Sverige. Alltså en låg siffra. Troligen är det en hög siffra om man jämför med våra nordiska grannländer.

Denna veckan har vi sålunda 13---14---35---18 och i morgon väntar troligen också en låg siffra. Det är slöa fredagen i morgon och min känsla säger +11.

Jag tror jag ligger helt rätt i min kalkyl om 6000 avlidna den 11 augusti, men jag gör ny prövning i nästa vecka. Återkommer.
Jaha, du har flyttat fram till 11e Aug ?
Då kanske du ska skicka det där pm:et redan nu ?
Citera
2020-07-09, 14:22
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Öppna Sverige! Stäng Stockholm och Göteborg

Helt OK för mig.

Göteborg har på kort tid förvandlats till en jävla skithåla. Korrupta politiker (mer än vanligt), går inte att köra bil längre, langare/tiggare/psyksjuka/vänstermuppar/"konstnärer" i varje gathörn.

Gjut in hela skiten i betong och lämna några lufthål bara.
Citera
2020-07-09, 14:22
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Najs, har en tinder dejt i Köpenhamn jag gärna hade träffat och sovit hos. Öppna nu danskjävlar
Citat:
Flera svenska län kan uppfylla kraven för att få resa in i Norge i morgon.

Bor du i Skåne, Blekinge och Kronobergs län är du snart välkommen till grannlandet – utan att behöva sitta i karantän, enligt VG.
https://www.expressen.se/kvallsposten/norge-kan-oppna-for-tre-sydsvenska-lan-/

Blir bara bättre och bättre för oss i Skåneland nu i semestertider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in