2020-07-09, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Vilka utrymmen har man varnat för mest sen mars då? trånga med dålig ventilation

vettefaan vart du varit om du missat det.

Nej det har man inte alls och man har heller inte gjort något som helst åt de "trånga med dålig ventilation" som kallas kollektivtrafik.
Citera
2020-07-09, 12:24
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
https://www.dagbladet.no/nyheter/spinngaeren/72644656

Idén om flockimmunitet är död.
Citera
2020-07-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tegnell fick ju skit när han åkte till Afrika för att rädda Ebola-sjuka. Han ansågs vara galen..

Berätta mer. När deltog han i ebolabekämpning i Afrika och vilka fick han skit från?
Citera
2020-07-09, 12:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Har du missat hela rapporteringen runt hur relativt få som utvecklar antikroppar, och istället att det bör fokuseras på hur många som utvecklar t celler? Preliminära studier visade ju på att ungefär dubbelt så många som utvecklat antikroppar utvecklat t celler, dvs. i Sthlm ligger det mellan 30-40% som har immunitet idag. Om studierna stämmer, vilket kommer att visa sig framöver.

Vad som dock är klart är att smittan minskar kraftigt i sthlm, trotts att livet i princip återgått till det normala.

Vidare är det lite tröttsamt att se folk härja om att Sveriges taktik var baserat på flock-immunitet. Det har aldrig sagts, tvärt om så har man förnekat det flertalet gånger.

man får tycka hur man vill, men snälla använd fakta istället för egenkomponerade påstående som förstärker ditt tyckande.

Det sa Tegnell i början, sen kom Cambridgerapporten, då slutade han prata om det, men fortsatte på det spåret. Det är djupt oetiskt, men så är det.
Citera
2020-07-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Enbart mask är inte en 100%-lösning. Hur kan du vara så här korkad? Mask i kombination med social distansering + manisk handhygien stoppar smittspridning tämligen effektivt jämfört med ingenting. Vad har jag för nytta av superstark handsprit om jag råkar dela hiss med din pestsmitta i luften?

Du gör dig dummare än du behöver när du inte låtsas förstå att det krävs en kombination av åtgärder för att hantera den här pandemin. Sluta, snälla. Bara sluta.

Så om jag och du står i en hiss, jag bär på viruset utan mask och du har mask, kommer du bli smittad ändå?
Citera
2020-07-09, 12:33
Medlem
Kvantskallens avatar
Corona update:

För närvarande minst 12 miljoner smittade, 550.000 döda och ett oräkneligt antal människor med livslånga skador efter genomgången covid-19...

https://www.worldometers.info/coronavirus/

och

The New York Times publicerade i går (7 juli) följande:

Sweden Has Become the World’s Cautionary Tale

https://www.nytimes.com/2020/07/07/business/sweden-economy-coronavirus.html

Från oss alla i tråden som tidigt såg och förstod vad som var på väg att hända vill jag nu till alla förnekare, förminskare och andra lågintelligenta egoistiska skitstövlar rikta ett riktigt varmt och uppriktigt:

Citera
2020-07-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
https://www.dagbladet.no/nyheter/spinngaeren/72644656

Idén om flockimmunitet är död.

Immunitet är det enda sättet att hantera ett virus. Även vaccin Bygger på immunitet. Går det inte att bli immun är det god natt för alla svaga och äldre.
Citera
2020-07-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Corona update:

För närvarande minst 12 miljoner smittade, 550.000 döda och ett oräkneligt antal människor med livslånga skador efter genomgången covid-19...

https://www.worldometers.info/coronavirus/

och

The New York Times publicerade i går (7 juli) följande:

Sweden Has Become the World’s Cautionary Tale

https://www.nytimes.com/2020/07/07/business/sweden-economy-coronavirus.html

Från oss alla i tråden som tidigt såg och förstod vad som var på väg att hända vill jag nu till alla förnekare, förminskare och andra lågintelligenta egoistiska skitstövlar rikta ett riktigt varmt och uppriktigt:

550000 döda, alltså ungefär lika många som dör varje år av influensa. Med andra ord ingen katastrof alls.
Citera
2020-07-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Dagens högmässa kl 14 rattas av översteprästen Johan "Slumpen" Carlson. Ska bli intressant om journalisterna kommer med några vettiga frågor.

Jag gissar på att journalisterna kommer att fråga om Bianca Ingrossos festligheter. Bianca sa att hon hade antikroppar så då var det OK att festa i Båstad.
Citera
2020-07-09, 12:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det är ädelt av dig att du värnar Sverige-bilden, men jag tror att du grovt underskattar omvärlden om du tror att det här är något vi får dras med i all framtid.

Vi kommer säkert vara persona non grata och det svarta fåret ett litet tag framöver, med tiden märker alla de smarta människor som finns ute i världen hur landet egentligen ligger vilket de lyckas förmedla till andra smarta, relevanta människor.

Endast inskränkta svagbegåvade kommer forsätta sitta och förbanna bajskorven i den tidigare humanitära stormakten, men dessa är väl knappast några vi varken vill eller behöver imponera på?

EDIT: All great truths begin as blasphemies.

Jag skiter i Sverigebilden, det är våra politiker som vill visa sig på styva linan, men den är behjälplig i våra kontakter med omvärlden, eller har varit i alla fall. Nu får vi en ny verklighet att förhålla oss till. Att kalla sig humanitär stormakt kan politikerna glömma. Jag tror inte det kommer att vara för all framtid, men det skadar oss på kort sikt, det är bara att lyfta på ögonen från ankdammen Sverige så ser man det. Folk tittar med fasa på oss.

The road to hell is paved with good intentions.
Citera
2020-07-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag skiter i Sverigebilden, det är våra politiker som vill visa sig på styva linan, men den är behjälplig i våra kontakter med omvärlden, eller har varit i alla fall. Nu får vi en ny verklighet att förhålla oss till. Att kalla sig humanitär stormakt kan politikerna glömma. Jag tror inte det kommer att vara för all framtid, men det skadar oss på kort sikt, det är bara att lyfta på ögonen från ankdammen Sverige så ser man det. Folk tittar med fasa på oss.

The road to hell is paved with good intentions.

Sluta ljuga. Folk tittar inte alls med fasa på oss. Jag är i Polen just nu och det finns en del svenskar här. Ingen tittar med fasa på oss.
Citera
2020-07-09, 12:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sluta ljuga. Folk tittar inte alls med fasa på oss. Jag är i Polen just nu och det finns en del svenskar här. Ingen tittar med fasa på oss.

Folk i Österrike och Ungern gör det, jag har släkt där, varför vill Finland och Norge inte ha oss som turister? Vad gör du i Polen, det pågår en pandemi - stanna hemma!? Att de inte tittar på dig som individ är en sak, men hur de ser på Sverige som land och vår hantering av pandemin är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in