Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Problemet är ju inte din folkhälsa utan det faktum att Sverige skämt ut sig för omvärlden. Bilden av den humanitära stormakten har fått se sig solkad av en massiv bajskorv i form av att man slängt sina gamla under bussen, våra gamla som byggt detta rike. Omvärlden bryr sig inte om vad vi säger i form av kulturmarxistiska narrativ, de ser vad vi gör. Hur vi ska reda ut det vet jag inte, men att göra en arrogant intervju som Ann Linde gjorde gör bara saken värre, där hon i princip rättfärdigade folkmordet på våra äldre, Det här går liksom inte att rätta upp, nu är vi paria ur både pestsynpunkt och ur humanitär synpunkt, det är mycket illa för Sverigebilden som man vill måla upp. Vi sålde ut oss för din frihet, det kan bli en dyrköpt läxa, tyvärr. F.Y.I. Jag står också för frihet, under ansvar.
Det är ädelt av dig att du värnar Sverige-bilden, men jag tror att du grovt underskattar omvärlden om du tror att det här är något vi får dras med i all framtid.
Vi kommer säkert vara persona non grata och det svarta fåret ett litet tag framöver, med tiden märker alla de smarta människor som finns ute i världen hur landet egentligen ligger vilket de lyckas förmedla till andra smarta, relevanta människor.
Endast inskränkta svagbegåvade kommer forsätta sitta och förbanna bajskorven i den tidigare humanitära stormakten, men dessa är väl knappast några vi varken vill eller behöver imponera på?
EDIT: All great truths begin as blasphemies.