Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivino
Det är ädelt av dig att du värnar Sverige-bilden, men jag tror att du grovt underskattar omvärlden om du tror att det här är något vi får dras med i all framtid.
Vi kommer säkert vara persona non grata och det svarta fåret ett litet tag framöver, med tiden märker alla de smarta människor som finns ute i världen hur landet egentligen ligger vilket de lyckas förmedla till andra smarta, relevanta människor.
Endast inskränkta svagbegåvade kommer forsätta sitta och förbanna bajskorven i den tidigare humanitära stormakten, men dessa är väl knappast några vi varken vill eller behöver imponera på?
EDIT: All great truths begin as blasphemies.
Jag skiter i Sverigebilden, det är våra politiker som vill visa sig på styva linan, men den är behjälplig i våra kontakter med omvärlden, eller har varit i alla fall. Nu får vi en ny verklighet att förhålla oss till. Att kalla sig humanitär stormakt kan politikerna glömma. Jag tror inte det kommer att vara för all framtid, men det skadar oss på kort sikt, det är bara att lyfta på ögonen från ankdammen Sverige så ser man det. Folk tittar med fasa på oss.
The road to hell is paved with good intentions.