Citat:
Ursprungligen postat av
trumpetfanfar
Du får lägga dig i hur mycket du vill.
Ja, jag håller med om att munskydd i Sverige (eller något europeiskt land öht.) anses som relativt främmande och väcker säkerligen någon extra blickar.
Det är normalt mänskligt beteende att fastna med blicken på något som sticker ut. Kör du en fin bild, då får du extra blickar. Är du en brud med stor hylla, då får du extra blickar. Bär du en ganska skrikig tröja, då får du extra blickar.
Det betyder inte per automatik att de som tittar extra har en viss världsbild eller en viss bestämd uppfattning. Eller som föregående skribent uttryckte sig, att det per automatik är könslösa hens som dricker blaskig ipa.
Jag minns när jag var i Malaysia, satt på bussen när en kille klev in, han hade en t-shirt med en stor fet swastika. Tänkte i mitt stilla sinne, ja nu tar det nog hus i helvete. Ingen brydde sig, var bara jag som satt där med mina tefatsögon, inte för att jag brydde mig men tänkte på om det hade skett i Sverige. Det är ju soltecknet där nere. Vi är hjärntvättade i det här landet, på riktigt!