2020-07-08, 16:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasione
Har teorin om att under dom x antal gånger han åkte hem under arbetstid var för att hämta kroppsdelar, som han gjorde sig av med i olika brukares soprum.. Jag själv jobbar inom hemtjänst och man har ju tillgång till ett stort antal olika soprum under ett arbetspass.
Smart av dig att tro samma sak som åklagaren sa att han tror. De flesta brukare i de områden T jobbade bor i villor o mindre hyreshus, de har lösa soptunnor utanför. Tror inte han haft tillgång till många soprum. Men i den fastighet som arbetsplatsen ligger, centralen eller vad man säger, där kan det finnas riktiga soprum. Om han använt det. Det får vi aldrig veta med mindre än att han berättar eller att man hittar Wilma någon annan stans.
Citera
2020-07-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Helt rätt hennes föräldrar verkar som att struntade i henne. Hon blev utkastad från hennes systers lägenhet oxå, har jag läst om.
Men det gör inte GMs gärning mindre tvärtom. Han skulle fyllt den tomma platsen som Ws familj hade lämnat efter sig. Han skulle varit både mamma och pappa och syskon åt henne.
Så att säga straffet måste vara dubbelt så stor.
Han behöver dömmas till 200 årsfängelse.

Om det stämmer att systern fått skyddad identitet p.g.a. en hotbild, som det sägs i tråden, blir det missvisande att säga att hon blev "utkastad". Jag har inte tillgång till förstahandsinformation om den saken.
Citera
2020-07-08, 19:11
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Om det stämmer att systern fått skyddad identitet p.g.a. en hotbild, som det sägs i tråden, blir det missvisande att säga att hon blev "utkastad". Jag har inte tillgång till förstahandsinformation om den saken.
Det stämmer att hon har det, tom exet till systern har verifierat det. Däremot anledningen eller vad som hänt är inte känt tror jag.
Så ja precis, utkastad är helt fel ord att använda.
Citera
2020-07-08, 21:00
Medlem
Citat:

En syster har inte ansvar för sina syskon, föräldrar har ansvar för sina barn.
Citera
2020-07-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
En syster har inte ansvar för sina syskon, föräldrar har ansvar för sina barn.

Självklart är det så, och ingen har mig veterligen påstått något annat.
Citera
2020-07-08, 22:43
Medlem
Citat:
Skulle väl vara hot från exet eller? Jag känner inte honom, har ingen aning om vem han är, vad han gjort eller hur han beter sig. Däremot har hans efternamn nämnts ihop med namn från Brödraskapet vid något tillfälle för flera år sedan. Kommer dock inte ihåg vilket sammanhang eftersom jag nog inte jag ens brydde mig. Kommer ihåg det bara för att det är ett lite ovanligt namn.
Citera
2020-07-08, 23:57
Medlem
Freddan73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Även om någon ville hjälpa till, har ingen hjälpt till att mörda och stycka Wilma. Inga spår i lägenheten efter andra gärningsmän.

Kan ju vart så att han bar ut henne till någons bil. Som hans advokat sa i rättegången så kunde dom inte hitta T DNA i polisbilen där han suttit! Du kan inte dra egna slutsatser. Jag tror inte han vart ensam.
Citera
2020-07-09, 00:07
Medlem
Freddan73s avatar
Tycker det är bedrövligt hur flera av er yttrar sig om hennes familj och hur värdelösa dom är. Glöm inte att vi inte känner dom, vi känner inte till allt som hänt och deras bakgrund. Media är även experter på att vrida och vända på sanningen. Tror dom lider som fan och har dåligt samvete. Förmodligen så sitter kanske flera anhöriga här och läser med.?

Vårt allas fokus är väll att detta får ett slut och att familjen ska få begrava sin dotter. Den respekten kan vi väll ta hänsyn till?
Citera
2020-07-09, 02:38
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det vi talar om här är militärt område. De har bommar som du inte tar dig förbi annat än till fots. De är alltid låsta sedan mer än 50 år tillbaka. Klart man kan gå in o leta men hur ska en gärningsman gå in med en död kropp 🙄

Desto bättre....
Citera
2020-07-09, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddan73
Kan ju vart så att han bar ut henne till någons bil. Som hans advokat sa i rättegången så kunde dom inte hitta T DNA i polisbilen där han suttit! Du kan inte dra egna slutsatser. Jag tror inte han vart ensam.

Ok. Och dom kommer tillbaka med huvudet till Tischo ? Varför ? Det finns bevis för att Wilma styckats i lägenheten. Jag får skriva vad jag vill... Inget du har något med att göra !!!
Citera
2020-07-09, 08:53
Medlem
Förhandlingen mot Tishko fortsätter den 20 juli kl 13.00.
Citera
2020-07-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förhandlingen mot Tishko fortsätter den 20 juli kl 13.00.
Tack,väntade på detta!👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in