2020-07-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är uppenbart att du är bekant med Carita på ett eller annat sätt, annars dyker man inte upp till försvar i ett sånt här fall. Det vore mer passande om du stod på barnens sida.

Som det heter, när orden tryter börjar personangreppen ta vid. Tillbaka till skolbänken med dig vetja och se till att koppla dina påståenden med faktaunderlag så ska det bli bra ska du se. Som jag upprepat tidigare har jag noll part i målet och ger bara min egna yttring kring fallet. Delar mina åsikter och lyssnar på andras likväl (syftar bl.a. på Don.C som sakligt resonerar och besvarar inlägg utan vare sig påhopp eller känsloyttringar) Du tillhör inte de vettigare som skrivit i tråden trots din frenetiska insats, det kan med enkelhet konstateras så här långt i varje fall.
Senast redigerad av Tommi8 2020-07-08 kl. 20:41.
Citera
2020-07-08, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Som det heter, när orden tryter börjar personangreppen ta vid. Tillbaka till skolbänken med dig vetja och se till att koppla dina påståenden med faktaunderlag så ska det bli bra ska du se. Som jag upprepat tidigare har jag noll part i målet och ger bara min egna yttring kring fallet. Delar mina åsikter och lyssnar på andras likväl (syftar bl.a. på Don.C som sakligt resonerar och besvarar inlägg utan vare sig påhopp eller känsloyttringar) Du tillhör inte de vettigare som skrivit i tråden trots din frenetiska insats, det kan med enkelhet konstateras så här långt i varje fall.
Svara mig då varför du endast är i tråden till förövarens försvar och inte barnens?
Citera
2020-07-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Tada!
Åkte och hämtade skiten istället för att låta den skickas. Och nu är fupen här: https://forumfiles.com/Lan8B7E2o6/B_2038-19_pdf

Kvalitén är inte den bästa, men det går inte att förvänta sig lika bra som digitalt såklart & en del sidor är suddiga i utskriften. Angående pengar har det inte blivit något över. Har själv bidragit med en summa för att få upp denna FUP också.

Hoppas ni är nöjda ändå, för läsa går ju åtminstone!

Bra jobbat med FUP:en!!
Det var det jävligaste jag läst.... Fy fan.....
Citera
2020-07-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Jävlar, hon är ju helt nerdrogad på häktet, på sid. 443 står vilka mediciner hon får där, inga svaga grejer direkt, mkt benzo och opiader; Oxascand, oxynorm, imovane, propavan, theralen, zolpidem (stilnoct) Lyrica, gabapentin... Lyrica och stilnoct är djävulska tabletter som gör henne beroende på några veckor men hon kanske måste vara nerdrogad för att orka med vardagen hädanefter?
Jaha får hon så mycket droger där vill hon väl sitta kvar så länge som möjlig. Inte en ända medicin borde hon få så hon blir klar i skallen och inser vad hon gjort.
Citera
2020-07-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Jaha får hon så mycket droger där vill hon väl sitta kvar så länge som möjlig. Inte en ända medicin borde hon få så hon blir klar i skallen och inser vad hon gjort.

Men nej, det är fortfarande inte de mediciner hon får i häktet! Det är en lista på mediciner hon hade delegering på att ge vårdtagarna när hon arbetade i hemtjänsten.
Citera
2020-07-08, 22:45
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Fast det stämmer inte. På sidan visas den medicinering som Carita hade delegering (alltså rätt att dela ut) till brukarna när hon jobbade inom hemtjänsten.
Citera
2020-07-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirimiri
Skojar du nu?

Förskolepersonalen berättade att han inte vill erkänna när han har bajsat, för att han inte vill bli torkad av någon annan (efter vad hans mamma har gjort just där är det väl ren självbevarelsedrift att inte låta någon ta på honom där?). Eftersom han inte kan torka sig ordentligt själv, får han (anal-)klåda (”myror i brallan”).

Han är ett traumatiserat barn som beter sig i enighet med det han upplevt.

Så kan det kan vara. Hans inte så ömma moder kan ju gått igenom samma sak? och därför gick det som det gick? Hennes uppväxt var i alla fall inte optimal.
Ni som vill införa kastrering, dödsstraff och det ena med det andra, hur vill ni behandla grabben?
De flesta lär se honom som ett offer idag, men han kan ju bli lika dan som mamsen p.g.a. sina upplevelser imorgon. Är det då hans fel eller mammans, eller kanske CAs. Har han upp till en viss ålder att visa att han är ett a-barn, för att få en ok-stämpel och hjälp att komma till ro, eller alternativt interneras på livstid som konstaterat obotbar potentiell risk?
Vid någon tidpunkt verkar en vågskål tvärt slår över, och offret är inte längre ett offer, utan en möjligt pervers varelse som måste skiljas från samhället i övrigt. 15 år, 18, 20...? Barn värnar alla, men finniga tonåringar har det svårare, och sedan minskar sympatierna efter hand.
Se hela inlägget som retorisk och observera att jag inte kommer med påståenden, så kanske vi kan slippa 100 inlägg om att jag ska skjutas eller kastreras eller båda delarna.
Citera
2020-07-08, 23:01
Medlem
Citat:

Du kanske ska titta på på den där listat själv innan du seglar iväg uti det blå. Handlar inte om hennes medecinering.
Citera
2020-07-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Exakt. Borderline kan sällan ”botas” helt på samma tydliga sätt som man kan bota en tillfällig depression. Det beror på att borderline klassas som en s.k. personlighetsstörning: den har uppstått tidigt i livet och är därför en del av individens psykologiska paket. Du vet, arv och miljö.

Men om hon är en narcissist med borderline inslag? Den är inte allt för kul.
Passar lite in på hennes behov av pengar, lögner om jobb, sparken, att utge sig för att vara mer än vad hon är, alla lögner om allt och egentligen inget? Både narcissist och borderline kan ju ploppa upp med hjälp av arv och miljön..
Citera
2020-07-08, 23:10
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Så kan det kan vara. Hans inte så ömma moder kan ju gått igenom samma sak? och därför gick det som det gick? Hennes uppväxt var i alla fall inte optimal.
Ni som vill införa kastrering, dödsstraff och det ena med det andra, hur vill ni behandla grabben?
De flesta lär se honom som ett offer idag, men han kan ju bli lika dan som mamsen p.g.a. sina upplevelser imorgon. Är det då hans fel eller mammans, eller kanske CAs. Har han upp till en viss ålder att visa att han är ett a-barn, för att få en ok-stämpel och hjälp att komma till ro, eller alternativt interneras på livstid som konstaterat obotbar potentiell risk?
Vid någon tidpunkt verkar en vågskål tvärt slår över, och offret är inte längre ett offer, utan en möjligt pervers varelse som måste skiljas från samhället i övrigt. 15 år, 18, 20...? Barn värnar alla, men finniga tonåringar har det svårare, och sedan minskar sympatierna efter hand.
Se hela inlägget som retorisk och observera att jag inte kommer med påståenden, så kanske vi kan slippa 100 inlägg om att jag ska skjutas eller kastreras eller båda delarna.

Problemet är att du ägnar dig åt fria fantasier när du spekulerar om grabbens framtid.

Om han får bra vård för det han utsatts för och får växa upp i ett kärleksfullt hem och på sikt kanske glömma sin vidriga mor och det hon utsatt honom för så kan han mycket väl bli en god och skötsam samhällsmedborgare.

Poängen är att vi inte vet och det gör denna debatt ganska meningslös.

Min åsikt är i vilket fall som helst att det ska vara hårda straff för den typen av brott som denna vidriga kvinna och hennes vidriga as till pojkvän gjort sig skyldiga till. Jag rekommenderar lagens strängaste straff och då tänker jag inte på kriminaldaltets Sverige och de parodier på "straff" som döms ut mot de som förstör livet för andra medan offren glöms bort.

Men om vi nu ska spekulera så vill jag hävda att den som begår sådana brott som denna vidriga "mor" och hennes avskräde till pojkvän ska straffas hårt, dels för att de förtjänar det och dels för att sätta et exempel för samhället att den som begår sådana brott åker dit så det bara stänker om det!

Att, som vissa tycker, dessa vidriga barnplågare ska komma undan lindrigt för att "de blev så kränkta av att farmor gav dem en ful ylletröja i julklapp när de var små" eller andra ursäkter, det går jag inte på.

De som plågar oskyldiga barn på detta sätt ska ha ett straff som känns. Då de dessutom ska bedömas som allmänfarliga så ska de inte släppas ut bland vanligt folk igen. Kan man göra så mot sina egna barn så finns inga spärrar när det gäller andra människoliv heller.

Jag köper inte heller helt det där om att hon manipulerats av sin pojkvän och skulle vara oskyldig bara därför. Naturligtvis har denne pojkvän försökt manipulera henne men som mor borde hon satt ned foten och bett kräket fara till ett varmt ställe.

Det var desamma med den där aset Juha och hans vidriga Marita, de som begick morden i Åmsele för ett antal år sedan. Som jag ser det så kom Marita alldeles för lindrigt undan. Hon var med på morden och gjorde inte ett dugg för att förhindra dessa, alltså är hon lika skyldig som Juha och skulle haft samma straff. Att sedan Juha fått ett alltför lindrigt straff är en skandal. Även här vill jag rekommendera lagens strängaste straff för båda.
Citera
2020-07-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Svara mig då varför du endast är i tråden till förövarens försvar och inte barnens?

Det finns väl fler än T8 i tråden som försöker få dig och andra reptilhjärnor att tänka efter. Det är inte samma sak som att fösvara förövarna. Att söka orsaker och bot för att förhindra liknande händelser, kanske är ett bättre sätt än att återinföra medeltida straff?
Citera
2020-07-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Jo, pappan verkar vara bättre förälder än mamma Carita iaf. T.o.m dagispersonalen beskriver Carita som kall.

Intressant att Caritas kompis Sandra ( åtalad vid en eller flera domstolsinstanser) försökte tussa ihop Carita med sin sambos kompis Tobias.

Efter att Tobias fick se Caritas barnporrfilm var han nog inte så intresserad längre.

Vi ska nog va glada över att sandra försökt göra något bra i sitt liv.. den jävla människan kom stenhög till jobb och mediciner försvann på löpnade band när hon jobbade. Ursh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in