2020-07-08, 18:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ingen som hittil har greid å motbevise hypotesen med annet enn «uvirkelig, absurd osv».

Jeg har prøvd å vurdere sannsynligheten for at hele familien er sammen om et drap, uten
å finne noen punkter som taler for dette i overveiende grad. Jeg svarte deg tidligere i dag.

Forøvrig er det jo du som bør prøve å bevise din påstand, ikke omvendt.
Det er lite eller ingenting i narrativet som sannsynliggjør større sjanse for
at det er familien fremfor andre som er med på komplottet, slik jeg ser det.
Citera
2020-07-08, 18:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det "ukjente" DNA-sporet tilhørte TH selv.

Hans DNA er jo noe av det aller de første de måtte ha sikret seg, nettopp for å kunne kontrollere han som kilde opp i mot eventuelle DNA-spor de finner i hjemmet. Er det "ukjent" tilhører det ikke TH.

Samtidig så er omtrent alle DNA-funn som tilhører TH, i hans eget hjem omtrent ubrukelige bevismessig, med mindre de er avsatt på meget spesielle steder, på meget spesielle måter.
Citera
2020-07-08, 18:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
KRYPTO-OPPLEGGET:
Synes denne artikkelen om krypto-opplegget fortjener oppmerksomhet her på forumet.

Hva tenker dere om det at motparten har brukt samme adresse hele tiden? Det er visst helt uvanlig. Vanligvis genereres en ny adresse hver gang. Kan det bety forhåndsprogrammering? Eller bare at det er amatører?

Aftenposten 6. juli 2020:
Kryptovalutaekspert om Lørenskog-saken: – Fremstår som totalt inkompetente

En kryptovalutaekspert stusser over opplegget rundt bitcoin-adressen som er brukt til kommunikasjon mellom familien/politiet og motparten i Lørenskog-saken. En kreativ informatikkstudent fant adressen ved hjelp av fem datoer.

Særlig dette er interessant, synes jeg (litt omskrevet pga copyright bestemmelsene):

Det er noe helt merkelig ved bitcoin-kommunikasjonen mellom politiet/familien og motparten, nemlig at motparten har brukt samme adresse hele tiden. Det er svært uvanlig, sier eksperten Rogstad.

Bak betalingsmur:
https://www.aftenposten.no/norge/i/na8QnJ/kryptovalutaekspert-om-loerenskog-saken-fremstaar-som-totalt-inkompetente
Det är jätteintressant och tyder inte expertens uttalande på att det faktiskt är amatörer som ligger bakom hela kryptoupplägget?

De flesta av oss är nog amatörer vad gäller krypto men jag tänker att skall du kidnappa en person och använda dig av kryptovaluta som verktyg för kommunikation samt medel för betalning, så bör du se till att du blir ett proffs innan du kidnappar.

Och bara så att du vet, det är tillåtet här att citera stycken från artiklar, bara inte artikeln i sin helhet
Senast redigerad av allegrageller 2020-07-08 kl. 18:54.
Citera
2020-07-08, 18:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Samtidig så er omtrent alle DNA-funn som tilhører TH, i hans eget hjem omtrent ubrukelige bevismessig, med mindre de er avsatt på meget spesielle steder, på meget spesielle måter.

Det er blitt omtalt DNA fra TH avsatt på steder som er sentrale i etterforskningen.

Det er nok ikke uten grunn at denne informasjonen er offentliggjort.

Ellers er det pr. i dag sannsynlig at alle funn av DNA i boligen er gjort rede for.
Om andre en TH sitt DNA er relevant i saken, er det ikke opplyst om.
Citera
2020-07-08, 18:45
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jo, det virker til at hun har gjort det:
Bevæpnet feltprestoffiser
Feltprest major Hagen Brow sa omtrent det samme:‖–For å begrense vold må man noen ganger ty til det [...]Våpen og prest hører ikke naturlig sammen [...]jeg [må] kunne handle i selvforsvar, for å ikke være en byrde for de andre[...]‖
https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/32824/SpesialoppgavexixteologixxElisabethxEriksenxxhxstx 2010.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Dette sitatet leste jeg i januar 2019 (det ble tatt opp i tråden da).
Det står ingenting i det siterte om at feltprest HH1 bærer våpen.

Ingenting.
Citera
2020-07-08, 18:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er blitt omtalt DNA fra TH avsatt på steder som er sentrale i etterforskningen.

Det er nok ikke uten grunn at denne informasjonen er offentliggjort.

Ellers er det pr. i dag sannsynlig at alle funn av DNA i boligen er gjort rede for.
Om andre en TH sitt DNA er relevant i saken, er det ikke opplyst om.

I know..
Citera
2020-07-08, 18:47
Bannlyst
Citat:
Jeg har prøvd å vurdere sannsynligheten for at hele familien er sammen om et drap, uten
å finne noen punkter som taler for dette i overveiende grad. Jeg svarte deg tidligere i dag.

Men det kan jo tenkes at døtrene og den ene sønnen har vært med å dekke over drapet, i form av falskt alibi, skjuling av spor (vasking), løgn i avhør osv. sånn at TH ikke skal bli satt i fengsel.
Straffen for dette blir jo ikke så mye, kanskje noen mnd i fengsel.
At de er delaktig i selve drapet og planleggingen av dette tviler jeg på, og heller ikke frakting av lik.
Men så har vi denne VE da...
Kan det være han som brukte THs mobil på jobben, og ringte til AE kl. 10.07? Eller omvendt.
Høyst merkelig at samtalene kl. 10.06 og 10.07 er da det sist er bevegelse på hennes mobil, og samtidig er de to eneste samtalene som er slettet fra THs anropsliste.
Jeg får avogtil en følelse av at meningen var at hun skulle drepes på hytta på Kvitfjell, men så skjønte AE at det var ugler i mosen. Hun valgte å bli hjemme, og TH gikk over til plan B.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-08 kl. 18:56.
Citera
2020-07-08, 18:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Dette sitatet leste jeg i januar 2019 (det ble tatt opp i tråden da).
Det står ingenting i det siterte om at feltprest HH1 bærer våpen.

Ingenting.

Du menar att hon och fältkocken slåss med köksredskapen då? I enlighet med officiell militär instruktion?
Citera
2020-07-08, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hans DNA er jo noe av det aller de første de måtte ha sikret seg, nettopp for å kunne kontrollere han som kilde opp i mot eventuelle DNA-spor de finner i hjemmet. Er det "ukjent" tilhører det ikke TH.

Jo det DNA`et som ikke var fullstendig og ble omtalt som ukjent, men etter at DNA`et ble rekonstruert så viste det seg å tilhøre TH.

Ergo så finnes det ikke lenger noen ukjente DNA-spor.
Citera
2020-07-08, 18:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Vi snakker forbi hverandre, og blir ikke enige. Jeg ba deg legge vekk motforestillingene et øyeblikk, og lese tidslinja uten disse.

MOTFORESTILLINGER = TUNELLSYN

En hypotese handler vel så mye om å motbevises som å bevises. Jeg har gang på gang gjennom tidslinjer og tolkninger forsøkt å få noen til å motbevise min hypotese, uten å lykkes.

Alibiet til TH står og henger på barna hans alene, og de må kjenne til sannheten for at alibiet hans står støtt. Derfor er alle med på hver sin måte i dette.
Citera
2020-07-08, 18:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jo det DNA`et som ikke var fullstendig og ble omtalt som ukjent, men etter at DNA`et ble rekonstruert så viste det seg å tilhøre TH.

Ergo så finnes det ikke lenger noen ukjente DNA-spor.

Dette var helt nytt for meg.

Jeg hater å si det, men... Kilde..? (jeg lover at spørsmålet mitt om kilde ikke er flåsete ment, slik som enkelte andre pleier å bruke det)
Senast redigerad av Niffy 2020-07-08 kl. 18:56.
Citera
2020-07-08, 18:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Men det kan jo tenkes at døtrene og den ene sønnen har vært med å dekke over drapet, i form av falskt alibi, skjuling av spor (vasking), løgn i avhør osv. sånn at TH ikke skal bli satt i fengsel.
At de er delaktig i selve drapet og planleggingen av dette tviler jeg på, og heller ikke frakting av lik.

Jeg kan vanskelig se for meg at TH skal ha klart å overtale samtlige tre barn om å lyve
for å beskytte en morder, ikke engang deres egen far. Han kan ha bedt én av dem om
en slik tjeneste. Men å skulle overtale tre familiemedlemmer på rappen - altfor risky.

Citat:

Men så har vi denne VE da...
Kan det være han som brukte THs mobil på jobben, og ringte til AE kl. 10.07?
Høyst merkelig at samtalene kl. 10.06 og 10.07 er da det sist er bevegelse på hennes mobil, og samtidig er de slettet fra THs anropsliste.

Det er også mitt synspunkt. At VE eller en i tilsvarende posisjon var "linjemann" i opplegget.
De to samtalene du nevner, og bevegelsesmomentet er påfallende.

Citat:
Jeg får avogtil en følelse av at meningen var at hun skulle drepes på hytta på Kvitfjell, men så skjønte AE at det var ugler i mosen. Hun valgte å bli hjemme, og TH gikk over til plan B.

Det er ikke umulig, jeg har vært inne på samme tanken. Hele opplegget er j**lig å tenke på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in