2020-07-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Eh nej, vad yrar du om? Kan du länka till ordentlig statistik från SCB och inte någon obskyr .png skärmdump som ingen vet varifrån datan kommer.

https://threadreaderapp.com/thread/1277632502069252096.html

du kan ju jämföra med SCB och sedan rätta mig. Har inte tid Jag bugar och ber ödmjukt om förlåtelse om min källa har fel
Citera
2020-07-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Poängen är ju att våra gamlingar överlevde flunsan, finnarnas dog, våra dör nu i coronan. Hade våra dött i flunsan så hade de inte dött nu och alla hade hållit käften.....

Gäller det alla länder som klarade coronan bra?
Citera
2020-07-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Exempelvis fibroblaster.

EDIT: De hör alltså till det ospecifika immunförsvaret.

Yes, if this was to clear hepatitis. This isn’t the case, you’re referring to IFN-γ — these interferons are produced by what?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Håller med. Dock vill jag vänta in hösten- ser det lika bra ut då så schmack öppna upp

Det köper jag helt och hållet.
Sedan är jag rädd att satsningar på sjukvård och äldrevård inte blir i närheten av vad som krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Gäller det alla länder som klarade coronan bra?

Nä för Norge och Danmark har klarat sig bättre än Sverige overall, bara Finland som sticker ut. Men vi är ju bröder med Finnarna
Citera
2020-07-08, 19:16
Medlem
Citat:
Nej och jag har backat på det där. Jag hade fel.

Oj, tack. Såna som du är ovanliga! All heder!
Jag tycker som sagt båda "sidor" borde vara nöjda nu- "bara" 6000 dog av att sprida smittan.
Vilket iofs är massvis många fler än våra grannländer- och jo det är det. Men det kunde vart mycket mycket värre.
Citera
2020-07-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det köper jag helt och hållet.
Sedan är jag rädd att satsningar på sjukvård och äldrevård inte blir i närheten av vad som krävs.

Inte så länge man envisas med att lägga våra skattepengar på skit nej...
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Räknar man hit och dit och upp och ner håll käften. Enda intressanta är mars och framåt.
Du vet själv hur fult det är att räkna in v 44 förra året i det där.

Nej vecka 40-23 är det enda som räknas.
Coronan kan ha smygit länge i befolkningen och muterat i höstas, ingen vet när coronan dök upp, Spanien mars 2019 eller Dalarna i december.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Nä för Norge och Danmark har klarat sig bättre än Sverige overall, bara Finland som sticker ut. Men vi är ju bröder med Finnarna

Alltså även om du bryter ut endast mars och framåt??
Citera
2020-07-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Yes, if this was to clear hepatitis. This isn’t the case, you’re referring to IFN-γ — these interferons are produced by what?
De kan produceras av olika celler, även ospecifika immunceller. De hör alltså till det ospecifika immunförsvaret.
Citera
2020-07-08, 19:20
Medlem
Citat:
De kan produceras av olika celler, även ospecifika immunceller. De hör alltså till det ospecifika immunförsvaret.

No, these are generally released by T-cells, both the cytotoxic and helper cells. Hence my original comment. You are lying again.
Citera
2020-07-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Att smittan är luftburet har varit uppenbart sen i vintras. Säger sig självt att ett virus som angriper lungorna är luftburet. Kan ju inte ta sig in på nåt annat sätt än genom andning.

För mig har det varit klart som korvspad att det är en primär luftburen smitta (aerosol).
Har följt lite italiensk media och läste om den första superspridaren.

Att han skulle ha smittat så många genom att hosta människor i ansiktet ,faller av sig själv.
Torr luft i alperna så färdas aerosoler utan motstånd.
Det förklarar också varför vi i Skåne har klarat oss bra.

Vi dör av värk istället av luftfuktigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in