Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-08, 11:11
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
På sätt och vis. Sedan januari jobbar jag nu heltid inom journalistik här i Lux, har köpt hus, gift mig, plus gör extrajobb på sidan åt ett par kunder. Detta tog upp en del tid, men coronan har gjort mina arbetstimmar helt bedrövliga. Non-stop nyheter som måste täckas, nya arbetscheman som måste utarbetas och omvärderas så folk i vårt lilla team inte bränner ut sig.. så har inte haft tid att komma in på Flashback eller jobba på Flashbang, dessvärre.

Som det ser ut nu tror jag dessvärre att jag, om jag ska vara realistisk, måste lägga ner podden. Gamla avsnitt kommer ligga uppe ett tag till, om inte i all evighet, men chansen att det kommer nya avsnitt är rätt begränsad. Kanske något då och då när jag har semester, men samtidigt har jag inte haft (betald) semester på flera år.. så ser fram emot att göra NOLL!

Det har varit enormt roligt genom åren att göra podden, och det är inte med lätthet jag har nått detta beslutet. Jag har lärt mig en jäkla massa genom att jobba med detta, och i slutändan var podden faktiskt en avgörande faktor i att jag såväl fick det jobb jag har nu, som de ansvar jag har på företaget (kommer se över produktionen av alla deras Engelska poddar). Än viktigare var dock att det varit superfint att få göra något som folk uppskattade, och allt engagemang från er lyssnare har varit ovärderligt.

Vid ett tillfälle under poddens inspelning gick jag igenom lite av en tuff period på personligt plan. Utan att gå in på allt för mycket detaljer så var det en kombination av en bror som gått bort, och lite egna demoner som spökade. Under den perioden var podden guld för mig.

Men, tider förändras, och just nu har jag helt enkelt lite för mycket på fatet för att fortsätta med Flashbang.

Tusen tack alla som lyssnat, kommit med idéer, förslag, hela avsnitt, feedback, och mer. Vem vet, kanske kommer Flashbang tillbaka igen, eller så hörs vi på annat sätt i etern.

Ha det fint, så hörs vi.

Tack för denna uppdatering och tack för podden!

Jag har haft mycket stor glädje av din fina podd av hög kvalitet.

Minns ett avsnitt när du citerade en användare ungefär så här:

"jag återkom kl 18 på eftermiddagen"

??? Jag var tvungen att pausa o garva åt att 18 = eftermiddag
När jag sedan slog på igen sa du direkt:
"det var en väldigt frikostig användning av eftermiddag..."
Ny garvattack

Detta skedde efter att jag haft en helkväll o satt 5-6 på morgonen ute på gården o skulle vara ner innan sängen

Du får helt enkelt starta en "Har flyttat till (Luxenburg) - någon som vill veta mer" - tråd som så många andra expat flashbackare har startat med framgång där de berättas om användarens vardag utomlands. Skulle följa den tråden med stort intresse!

För att få dig att göra det bjuder jag på ett pinsamt FlashBang minne.

Lyssnade på din podd och den var som vanligt bra men så växlade du plötsligt utan förvarning ännu en gång till din, här i tråden, hårt kritiserade tillgjorda engelska (jag verkligen hatade den). Detta fick mig att slita av mig hörlurarna och ryta:

VAD I HELVETE ÄR IDIOTENS PROBLEM?!

Mitt problem var att jag befann mig i ett fullt Ica Maxi och hela butiken undrade så klart vad det var för fel på mig. Blev en snabbhandling den dagen...
Citera
2020-05-08, 12:03
Medlem
Salgouds avatar
Hahaha, härligt att höra! Ja engelskan blev sannerligen en snackis.. Det är dessutom språket jag snackar 99.9% av tiden, som tur är verkar frun inte ha något problem med mitt tal.

Rolig idé med tråden om Luxemburg. Undrar om det finns intresse för lilla landet, men testar!

Tusen tack för varma orden.

Edit: sagt och gjort! (FB) Har flyttat till Luxemburg - svarar gärna på frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Tack för denna uppdatering och tack för podden!

Jag har haft mycket stor glädje av din fina podd av hög kvalitet.

Minns ett avsnitt när du citerade en användare ungefär så här:

"jag återkom kl 18 på eftermiddagen"

??? Jag var tvungen att pausa o garva åt att 18 = eftermiddag
När jag sedan slog på igen sa du direkt:
"det var en väldigt frikostig användning av eftermiddag..."
Ny garvattack

Detta skedde efter att jag haft en helkväll o satt 5-6 på morgonen ute på gården o skulle vara ner innan sängen

Du får helt enkelt starta en "Har flyttat till (Luxenburg) - någon som vill veta mer" - tråd som så många andra expat flashbackare har startat med framgång där de berättas om användarens vardag utomlands. Skulle följa den tråden med stort intresse!

För att få dig att göra det bjuder jag på ett pinsamt FlashBang minne.

Lyssnade på din podd och den var som vanligt bra men så växlade du plötsligt utan förvarning ännu en gång till din, här i tråden, hårt kritiserade tillgjorda engelska (jag verkligen hatade den). Detta fick mig att slita av mig hörlurarna och ryta:

VAD I HELVETE ÄR IDIOTENS PROBLEM?!

Mitt problem var att jag befann mig i ett fullt Ica Maxi och hela butiken undrade så klart vad det var för fel på mig. Blev en snabbhandling den dagen...
Senast redigerad av Salgoud 2020-05-08 kl. 12:36.
Citera
2020-07-01, 14:02
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/zGyJdO/karleksforklaring-till-internets-stollar
Tokfan som skrivit det där kan aldrig ha besökt forumet om hon tror att det kommer ta slut på nytt material till den där podden.
Citat:
Frågan är bara vad som händer när Flashback-källan börjar sina.
Citera
2020-07-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Tokfan som skrivit det där kan aldrig ha besökt forumet om hon tror att det kommer ta slut på nytt material till den där podden.
Flashback-källan börjar sina den dag Flashback inte finns mer eller när mänskligheten dött ut som art.
Citera
2020-07-06, 15:29
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kan förmodligen stå för själva pratandet, men i så fall behöver jag nog någon som hjälper till med det redaktionella arbetet, det vill säga hittar kul trådar att prata om. Jag har en tendens att ha... smal humor.
Citera
2020-07-06, 15:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Japp, typ! Men jag hade lite svårt för en del avsnitt av Flashbang som bara var uppläsning av trådar. Tror det skulle bli roligare med antingen snack mellan flashbackare och/eller samtal om trådar. Kanske att man också kan skippa hela intervju-konceptet också, så att det inte behöver kännas som ett förhör. Flashback Forever har ju fler personer när de läser trådar jämfört med Flashbang, så det är väl ett lyft, men det ger samtidigt inte så mycket när det ändå bara är en som läser och de två andra bara inflikar med instämmande ryggdunk.
Känns bättre att flytta diskussionen till den här tråden.

Om jag ska göra något sånt här så är det ju mer Joe Rogan/Hur Kan Vi än uppläsning av trådar. På Flashback så är det trots allt samtalet som är det viktiga.
Citera
2020-07-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Flashback-källan börjar sina den dag Flashback inte finns mer eller när mänskligheten dött ut som art.

Finns faktiskt saker som försvunnit som ingen väntat sig skulle göra det. Tidningen Metro fanns
i tidningsställen i Tbanan för bara ett drygt år sedan. Nu läser alla på mobilen.
Citera
2020-07-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna

Möjligen kan man säga att hen samt gruppen blir lite av nyttig idiot år Forumet.
Citera
2020-08-02, 19:52
Medlem
Tepexs avatar
Avsnitten om Flashbacks historia var intressanta, hade annars varit kul med interjuver
Citera
2020-08-05, 02:28
Medlem
Får man läsa upp anonyma historier från flashback utan att kanske nämna användar namn? Kanske ändra det lite, eller hur funkar de där ? jag vet dum fråga..

Blivit frågad av vänner att börja med en och såg ju nu att de finns en, vill bara göra det för skojs skull.om de skulle vara så, har fått höra att jag läser "roligt och inlevelsefullt "... men inget så seriöst så än i tankarna men bara funderar..
Citera
2020-08-12, 13:23
Medlem
deathbycannabiss avatar
Ser inget annat än att det kommer rina ur sanden
Citera
2020-10-01, 09:18
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tepex
Avsnitten om Flashbacks historia var intressanta, hade annars varit kul med interjuver

Gillade också avsnitten om Flashbacks historia, men kan inte låta bli att tycka de väldigt enkelt kunde gjorts bättre. Istället för att läsa allt rakt upp-o-ner snabbt så kunde det skapats lite känsla och delats upp på fler avsnitt. Det kunde klippts in lite ljudcitat som finns att hitta på nätet, och lite jingelmusik. Svårt att förklara kanske men man kunde gjort det mer i stil som en p3-dokumentär.

Hoppas Flashbang kommer tillbaka i framtiden. Den har potential att bidra med en mer seriös vinkel nu när det redan finns mycket uppmärksammad humorpodd på temat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in