Citat:
På sätt och vis. Sedan januari jobbar jag nu heltid inom journalistik här i Lux, har köpt hus, gift mig, plus gör extrajobb på sidan åt ett par kunder. Detta tog upp en del tid, men coronan har gjort mina arbetstimmar helt bedrövliga. Non-stop nyheter som måste täckas, nya arbetscheman som måste utarbetas och omvärderas så folk i vårt lilla team inte bränner ut sig.. så har inte haft tid att komma in på Flashback eller jobba på Flashbang, dessvärre.
Som det ser ut nu tror jag dessvärre att jag, om jag ska vara realistisk, måste lägga ner podden. Gamla avsnitt kommer ligga uppe ett tag till, om inte i all evighet, men chansen att det kommer nya avsnitt är rätt begränsad. Kanske något då och då när jag har semester, men samtidigt har jag inte haft (betald) semester på flera år.. så ser fram emot att göra NOLL!
Det har varit enormt roligt genom åren att göra podden, och det är inte med lätthet jag har nått detta beslutet. Jag har lärt mig en jäkla massa genom att jobba med detta, och i slutändan var podden faktiskt en avgörande faktor i att jag såväl fick det jobb jag har nu, som de ansvar jag har på företaget (kommer se över produktionen av alla deras Engelska poddar). Än viktigare var dock att det varit superfint att få göra något som folk uppskattade, och allt engagemang från er lyssnare har varit ovärderligt.
Vid ett tillfälle under poddens inspelning gick jag igenom lite av en tuff period på personligt plan. Utan att gå in på allt för mycket detaljer så var det en kombination av en bror som gått bort, och lite egna demoner som spökade. Under den perioden var podden guld för mig.
Men, tider förändras, och just nu har jag helt enkelt lite för mycket på fatet för att fortsätta med Flashbang.
Tusen tack alla som lyssnat, kommit med idéer, förslag, hela avsnitt, feedback, och mer. Vem vet, kanske kommer Flashbang tillbaka igen, eller så hörs vi på annat sätt i etern.
Ha det fint, så hörs vi.
Som det ser ut nu tror jag dessvärre att jag, om jag ska vara realistisk, måste lägga ner podden. Gamla avsnitt kommer ligga uppe ett tag till, om inte i all evighet, men chansen att det kommer nya avsnitt är rätt begränsad. Kanske något då och då när jag har semester, men samtidigt har jag inte haft (betald) semester på flera år.. så ser fram emot att göra NOLL!

Det har varit enormt roligt genom åren att göra podden, och det är inte med lätthet jag har nått detta beslutet. Jag har lärt mig en jäkla massa genom att jobba med detta, och i slutändan var podden faktiskt en avgörande faktor i att jag såväl fick det jobb jag har nu, som de ansvar jag har på företaget (kommer se över produktionen av alla deras Engelska poddar). Än viktigare var dock att det varit superfint att få göra något som folk uppskattade, och allt engagemang från er lyssnare har varit ovärderligt.
Vid ett tillfälle under poddens inspelning gick jag igenom lite av en tuff period på personligt plan. Utan att gå in på allt för mycket detaljer så var det en kombination av en bror som gått bort, och lite egna demoner som spökade. Under den perioden var podden guld för mig.
Men, tider förändras, och just nu har jag helt enkelt lite för mycket på fatet för att fortsätta med Flashbang.
Tusen tack alla som lyssnat, kommit med idéer, förslag, hela avsnitt, feedback, och mer. Vem vet, kanske kommer Flashbang tillbaka igen, eller så hörs vi på annat sätt i etern.
Ha det fint, så hörs vi.
Tack för denna uppdatering och tack för podden!
Jag har haft mycket stor glädje av din fina podd av hög kvalitet.
Minns ett avsnitt när du citerade en användare ungefär så här:
"jag återkom kl 18 på eftermiddagen"
??? Jag var tvungen att pausa o garva åt att 18 = eftermiddag
När jag sedan slog på igen sa du direkt:
"det var en väldigt frikostig användning av eftermiddag..."
Ny garvattack
Detta skedde efter att jag haft en helkväll o satt 5-6 på morgonen ute på gården o skulle vara ner innan sängen
Du får helt enkelt starta en "Har flyttat till (Luxenburg) - någon som vill veta mer" - tråd som så många andra expat flashbackare har startat med framgång där de berättas om användarens vardag utomlands. Skulle följa den tråden med stort intresse!
För att få dig att göra det bjuder jag på ett pinsamt FlashBang minne.
Lyssnade på din podd och den var som vanligt bra men så växlade du plötsligt utan förvarning ännu en gång till din, här i tråden, hårt kritiserade tillgjorda engelska (jag verkligen hatade den). Detta fick mig att slita av mig hörlurarna och ryta:
VAD I HELVETE ÄR IDIOTENS PROBLEM?!
Mitt problem var att jag befann mig i ett fullt Ica Maxi och hela butiken undrade så klart vad det var för fel på mig. Blev en snabbhandling den dagen...
Flashback-källan börjar sina den dag Flashback inte finns mer eller när mänskligheten dött ut som art.