2020-07-03, 12:02
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Kan man straffas för att bruka kratom? I praktiken så är det väl omöjligt att torska men om vi leker med tanken att polisen misstänker och testar specifikt för kratom.

Och då borde det väl vara tillåtet att göra egna kapslar. Man extraherar ju inte substansen utan fördelar endast plantmaterialet. Jag kan ha fel dock då jag läst att förberedning för bruk också är olagligt.
I domen står det specifikt att fördelning i doser är att räknas som tillredning. Lägg alltså inte kratomet i kapslar.
Citera
2020-07-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
I domen står det specifikt att fördelning i doser är att räknas som tillredning. Lägg alltså inte kratomet i kapslar.

Jag borde ha läst hela ditt inlägg och länken

Tack!
Citera
2020-07-03, 19:18
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovehundberg
Jag borde ha läst hela ditt inlägg och länken

Tack!
Ingen fara, men det är en riktigt bra dom att ha läst för oss med intresse i saken.
Citera
2020-07-08, 00:21
Medlem
[complex]s avatar
Denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=HedEeSDzNSY

Den tar upp att endel får dåligt sexliv av kratom. Är det någon som upplevt detta? Vilka biverklningar har ni fått? Jag har inte upplevt nån skillnad så, men sänker kratom nivån av testosteron alltså?
Jag har läst att vissa blir kåtare av kratom och har skönt sex, men han säger tvärtom att det sabbade hans sexliv. Jag vill mest fråga hur ni upplevt drogen så. Positivt eller negativt?
Citera
2020-07-08, 00:27
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne

Go läkemedelsverket eller läkemedelsindustrin! Money money money! Dom vill att ALLA köper psykofarmaka såklart! Håll er borta från att blanda en växt i kapslar, det är till för deras kemiska psykofarmaka med bieffekter och myrkrypningar så dom får sina cash. Då måste det vara olagligt att lägga i kapslar såklart. Hur ska dom annars kunna stoppa att andra inte tjänar pengarna? Samma sak med industri hampa och CBD. Det får man inte heller skapa olja av, det blir till "narkotika" då! Propaganda.

Akta er för läkemedelsindustrin! Men det är redan välkänt nu att dom köper upp läkare och lagar.
https://www.youtube.com/watch?v=ohguwyFECHI
Citera
2020-07-08, 01:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Denna video:

Den tar upp att endel får dåligt sexliv av kratom. Är det någon som upplevt detta? Vilka biverklningar har ni fått? Jag har inte upplevt nån skillnad så, men sänker kratom nivån av testosteron alltså?
Jag har läst att vissa blir kåtare av kratom och har skönt sex, men han säger tvärtom att det sabbade hans sexliv. Jag vill mest fråga hur ni upplevt drogen så. Positivt eller negativt?

Tycker att sexet blir bättre på kratom, det längre tid innan jag kommer.
Citera
2020-07-08, 08:51
Medlem
Citat:
Denna video:

Jag gjorde test förra året, då brukade jag så gott som dagligen måttliga mängder k precis som nu.
Mitt S-testo låg på 27 vilket är bra, tyvärr var även S-SHBG något högt 78, vilket inte har med k att göra så det får jag hålla koll på. Erfarenhetsmässigt känner jag mindre lust direkt efter intag av k, så där har han rätt. Men den effekten sitter inte i länge. Övriga blodvärden var bra.
Tilläggas ska att jag har ett LDR så när jag åker för att träffa min flickvän som vill ha sex dagligen tar jag naturligtvis inte med något k. Men så länge jag är ensam här hemma i Sverige är det inga problem med en tillfälligt sänkt sexdrift under några timmar/dag.
Citera
2020-07-08, 16:09
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Denna video:

Skrev en artikel i saken med mina erfarenheter. Sammanfattningen är att ja jävlar vilken hårdkuk man kan imponera damerna med, men det är vid måttligt bruk endast.
Citera
2020-07-08, 23:29
Medlem
Körde dagligen Kratom typ 20-30g om dagen i 5 månader. Min AT efter cold turkey.

Dag 1-3: Noll sömn, Sjuka myrkrypningar i benen, ont i kroppen, snuva och rinnig näsa, ingen ork överhuvudtaget, kallsvettig, bara låg hemma.

Dag 4-7: De fysiska symptomen börjarde gå över, mer psykiskt i form av ångest, rastlöshet och oro i kroppen.

Dag 8-10: Började bli normal igen.
Citera
2020-07-09, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Körde dagligen Kratom typ 20-30g om dagen i 5 månader. Min AT efter cold turkey.

Dag 1-3: Noll sömn, Sjuka myrkrypningar i benen, ont i kroppen, snuva och rinnig näsa, ingen ork överhuvudtaget, kallsvettig, bara låg hemma.

Dag 4-7: De fysiska symptomen börjarde gå över, mer psykiskt i form av ångest, rastlöshet och oro i kroppen.

Dag 8-10: Började bli normal igen.

Intressant, tar du något lindrade i annat form? Av vilka anledningar gör du det här?
Citera
2020-07-09, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Well-being
Intressant, tar du något lindrade i annat form? Av vilka anledningar gör du det här?

Menar du varför jag började med kratom?

Ville testa om de fick mig att slappna av mer, tog det på kvällen bara i början men sen blev de flera gånger under dagen och större doser.
Citera
2020-07-09, 18:52
Medlem
Citat:

För mig personligen är kratomet positivt i mycket små doser, precis efter jag tagit det. Speciellt om jag haft uppehåll några dagar innan. Då får jag ökad lust, och kan kontrollera om/när jag vill komma.
Om jag tar en större dos så dels blir jag inte särskilt kåt men det är också helt omöjligt att komma. För mig känns det knappt alls i kuken, och kan t.o.m få svårt att hålla den uppe ibland.
Avsaknad av lust är särskilt påtagligt när jag tagit kratom under många dagar i rad, då är det som om lusten är helt försvunnen.
Då jag tar kratom för kroniska smärtbesvär så är detta lite drygt att försöka balansera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in